حتمی بودن مجازات سرقت مهم است

[ad_1]

این کارشناس حقوقی گفت: در مورد سرقت، اجتناب ناپذیر بودن مجازات نقش بسیار مهمی دارد.

کارن روحانی در گفت وگو با ایسنا درباره قوانین مرتبط با حوزه سرقت وی در کشور گفت: در زمینه سرقت اعم از سرقتی که در حد است و تعزیری، هیچ کمبودی در قوانین و مقررات نداریم و نیازی به تدوین و تغییر قوانین موجود نیست، زیرا جنبه های کیفری قانون ما در مورد مجازات سرقت حد».

این وکیل دادگستری افزود: آنچه باعث می شود با وجود قوانین و مقررات بازدارندگی لازم را در زمینه سرقت نداشته باشیم، عواملی مانند عوامل اجتماعی، شرایط اقتصادی و … است. فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ جامعه می تواند در این زمینه بسیار مؤثر باشد، چه از نظر آثار سرقت و چه از نظر آسیب هایی که می تواند برای خانواده های آنها ایجاد کند.

وی گفت: در مورد سرقت، اجتناب ناپذیر بودن مجازات نقش بسیار مهمی دارد. در بسیاری از موارد، یا دزد پیدا نمی شود، یا بازنده نمی خواهد تجارت کند. بنابراین در این موارد پلیس موظف است محدوده فعالیت خود را برای دستگیری مجرمان و اطمینان از دستگیری مجرمان تضمین کند. بدون شک وقتی تعداد سرقت ها زیاد و تعداد دستگیری ها کاهش پیدا می کند، طبیعتاً تعداد سارقان نیز افزایش می یابد زیرا احساس می کنند راه حلی برای برون رفت از این مشکل دارند.

روحانی ادامه داد: عوامل اجتماعی و جرم شناسی موضوعات بسیار مهمی است و باید روی هویت مجرمان کار کرد و برای مجرمان پرونده تشکیل داد تا اگر مجرمی یک بار دزدی کرد و دوباره دزدی کرد، متوجه شویم که مجرم کیست. شواهد و مدارک. ” این موارد ترسناک است وگرنه هر چقدر هم که مجازات را زیاد کنیم. این امر تاثیری در کاهش جرم سرقت ندارد و باید ریشه یابی و عوامل افزایش سرقت را از بین برد.

خواندن
نشست سران قوا به میزبانی رییس قوه قضائیه برگزار شد
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

او گفت: «در چهارراه، متکدیان را می بینیم، اعم از کودکان و نوجوانان، مردان و زنان که می توانند مجرم باشند. به هر حال این بچه هایی که در این شرایط بزرگ می شوند و شرایط مساعدی ندارند طبیعتا دلیل بیشتری برای رفتن به مسیر اشتباه دارند.

روحانی در پایان گفت: توقع مستقیم از قوانین و مقررات جزایی اشتباه است و باید با تکیه بر علوم تلفیقی که شامل جامعه شناسی، جرم شناسی و روانشناسی است چاره اندیشی کنیم.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *