دستگاه جوشکاری آرگون گروه فنی مهندسی جوش گستر ایران نوین

دستگاه جوشکاری آرگون – گروه فنی مهندسی جوش گستر ایران نوین
جوشکاری آرگون, جوش کاری آرگون, جوشکاری co2

در ماشین ها و دستگاههای جوشکاری اتوماتیک سرعت تغذیه سیم مقدار رسوب فلر جوش را به ازای طول جوش تعیین می کند. طول قوس باید ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر باشد. الکترود توریم دار، با ظرفیت حمل الکتریسیته بالاتر دارای طول عمر بیشتری است. دستگاه جوشکاری آرگون ۳۱۵ پالس مدل ۲۱۴۱ (AC/DC) دارای قابلیت جوشکاری با جریان AC و DC می باشد که یک مزیت کاملا ویژه برای این دستگاه محسوب می شود. مواد مصرفی جوشکاری قطره هایی که از میله جوش ذوب می شوند همراه با ماده ای که باید جوش داده شود، تبدیل به جوش می شوند. کیفیت جوش ایجاد شده به تنظیم فشار گاز خروجی مناسب، تنظیم ولتاژ مناسب، تنظیم سرعت سیم جوش و حرکت دست در جوشکاری co2 بستگی دارد که باید مهارت کافی برای میزان تنظیم آن را با تمرین کسب کنید. هنگام جوشکاری آرگون، قطرات بسیار کمی ایجاد می شود که ممکن است روی قطعه کار بنشیند. تغذیه کردن بسیار کند و آرام سیم جوش میتواند باعث ایجاد خوردگی کناره جوش( Under cut) ترک در خط مرکزی جوش و عدم پر شدن اتصال می شود.

جوش کاری آرگون

این موضوع تا حدود زیادی سبب زیبایی بصری مقاطع می شود. پس گرمایش در حدود 700 تا 800 درجه سانتیگراد خاصیت استحکام به ضربه فلز جوش را بهبود میدهد. سپس مشعل و مواد مصرفی را به طور یکنواخت روی منطقه ای که می خواهید جوشکاری داشته باشد، بهترین نتیجه ممکن را منتقل می کنید. این گیره باعث می شود تا بتوانیم بین تفنگ میگ و قطعه مورد نظر اتصال را برقرار کنیم تا عملیات جوشکاری به راحتی انجام شود. در آخر، شما باید مواد مصرفی را به صورت میله های جوشکاری انتخاب کنید. در صورت استفاده از جریان متناوب، با استفاده از گاز آرگون، کیفیت جوش بالا و ظاهر خوب حاصل می شود. در واقع در راه اندازی چاه ارت ابتدا باید گودالی با عمق مناسب حفر گردد و سپس مواد کاهنده مقاومت در چاه ریخته شود در مرحله بعدی باید با کمک جوش ارت مناسب سیم مسی به صفحه مسی متصل شود و داخل چاه قرار بگیرد و در آخر باقیمانده فضا با ژل کاهنده پر می شود بنابراین با توجه به اندازه سیم و صفحه مسی لازم است نوع جوش مناسب انتخاب شود. ما در مطالب زیر به نحوه نصب وراه اندازی یک دستگاه جوش میگ مگ می پردازیم و درمورد قطعات ولوازم جانبی دستگاه توضیحاتی را ارائه میدیم تا شمابتوانید باتوجه به نوع آلیاژ و ضخامت فلزپایه پارمترهای دستگاه جوش را تنظیم نمایید.

خواندن
کمپرسور دانفوس (Danfoss) مدل کمپرسور دانفوس
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

از سوی دیگر خواهید دانست که تیگ همان آرگون می باشد پس می توان این محصول را با نام تنگستن آرگون نیز شناخت. برای اینکه بفهمید با استفاده از دستگاه جوش آرگون قادرید کدام مواد را جوش دهید، می توانید با دیدن نام شروع کنید. برای سفارش این محصول می توانید باما در تماس باشید و ثبت سفارش نمایید. این دستگاه جوشکاری محصول شرکت آروا می باشد و دارای خدمات پس از فروش بسیار مناسبی است که اگر این محصول تحت هر شرایطی خرابی داشت تعمیرات آن را کمتر از ۲۴ ساعت انجام داده و به مشتری تحویل میدهند. تا بدون مشکل در کارگاه ها شرکت کرده و کلاس ها برگزار گردند. در این روش از قوس الکتریکی با لایه محافظ گاز کربن دی اکسید برای ایجاد اتصال استفاده می شود. روش جوشکاری آرگون برای همه فلزات آهنی و غیر آهنی مناسب است که شامل فولاد، فولاد ضد زنگ ، آلومینیوم، برنز و مس می شود.

Th᠎is a rt icle has be᠎en written  wi th G​SA  C​onte nt Generator  DEMO᠎.

جوشکاری آرگون

جوشکاری قوس تنگستن گاز محبوب ترین روش برای جوشکاری فولادهای ضد زنگ آلومینیوم و آلیاژهای پایه نیکل است. جوشکاری فولادهای ضد زنگ و ضد خوردگی خصلت اصلی فولادهای استنلس مقاومت در برابر زنگ خوردگی است (داشتن کرم بیش از 12% موید همین مطلب است).نیکل موجود در این فولادها حتی به مقدار زیاد هم نمیتواند به تنهایی مقاومت در برابر خوردگی را زیاد کند.ولی با حضور کرم میتواند تا حد زیادی این وظیفه را بخوبی انجام دهد.مزیت اصلی نیکل تسهیل ایجاد فاز آستنیت و بهبود خاصیت مقاوم به ضربه فولادهای کرم نیکل دار است. یعنی از طرف پشت قطعه کار هم باید بوسیله گاز محافظ، حفاظت شود . از طرفی اکسید منگنز یا سیلسیوم بوجود می آید که هم مانند سرباره به سطح حوضچه مذاب می آیند. شما با استفاده از دست دیگر خود میله جوشکاری را به استخر مذاب اضافه می کنید. همچنین این اغتشاش باعث افزایش مولکولهای اکسیژن حرارت دیده حوضچه مذاب میشود که افزایش نرخ محدب را به همراه دارد و افزایش نرخ محدب گرده سبب حذف تمایل به ترک در سطح جوش میشود.

خواندن
پکن: نمیدانیم خشم آمریکا از پرچم دار اویغور المپیک بابت چیست
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

الكترودی که بیشترین کاربرد را دارند عبارتند از ER480 S-3 , ER480 S-6 , ER480 S-3 پرمصرف ترین الکترود برای جوشکاری فولاد ساده کربنی بوده و با گاز محافظ CO2 و یا مخلوطی از آرگون انجام می گیرد. قیمت پایین این کار موجب صرفه اقتصادی خواهد شد و هزینه های جوشکاری را کاهش می دهد. مواد ورق نازک به ویژه برای جوشکاری آرگون مناسب است؛ زیرا سرعت جوشکاری نسبتا کم است و شما احتمالا مواد را نمی سوزانید. به طور کلی برای فلزات بسیار ذوب مانند لحیم کاری یا آلیاژهای سرب، قلع یا روی استفاده نمی شود. به صورت عادی به آزمایشگاه حمل نمی شود بلکه به صورت سیلندرهای تحت فشار ارائه می شود ، گاز آرگون از تقطیر جز به جز هوای مایع به دست می آید زیرا اتمسفر زمین حاوی 0.94 % آرگون می باشد. کار طولانی مدت با گاز آرگون بدون استفاده از محافظ های تنفسی منجر به بروز مشکلات عدیده می شود.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *