بیاینه مشترک بنت و لاپید درباره خروج احتمالی نام سپاه از «لیست تروریستی» آمریکا

[ad_1]

نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مشترک به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دولت آمریکا در نظر دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از فهرست سیاه تروریستی خود خارج کند، با متهم کردن سپاه پاسداران پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یایر لاپید، وزیر امور خارجه که نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز هست، امروز در بیانیه مشترکی که در سایت وزارت صهیونیسم منتشر شد، وزارت امور خارجه اعلام کرد. امور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را با بیان اقدامات احتمالی دولت بایدن برای حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست تروریست‌های آمریکا متهم کرد.
در این بیانیه آمده است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک «سازمان تروریستی» است و «به سختی می توان باور کرد که آمریکا این سازمان را از فهرست گروه های تروریستی حذف کند».

آنها همچنین مدعی شدند که جنبش های مقاومت در منطقه از جمله حزب الله لبنان، جهاد اسلامی در غزه، انصارالله یمن و نیروهای مقاومت در عراق با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرتبط هستند.

نخست وزیر و وزیر امور خارجه اسرائیل در بخشی دیگر از این بیانیه گفتند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی “مسئول حملات به غیرنظامیان و سربازان آمریکایی در سراسر خاورمیانه است.”

در این بیانیه آمده است: برای ما سخت است باور کنیم که نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی در ازای «وعده آسیب نرساندن به آمریکایی‌ها» حذف شود.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: جنگ با تروریسم رسالت همه جهان است. ما اعتماد داریم که ایالات متحده نزدیکترین متحدان خود را در ازای وعده های توخالی تروریست ها رها نخواهد کرد.
بیانیه Bennett & Lapid در پی گزارش هایی مبنی بر بررسی حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست سیاه تروریستی آمریکا به عنوان بخشی از روند بازگشت به توافق هسته ای و لغو تحریم های ایران منتشر شد.

خواندن
جلسه شورای اداری خراسان رضوی و نشست خبری رییس جمهور
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید شب گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سوال که آیا دولت آمریکا سپاه پاسداران را برای حذف از فهرست تروریستی “مناسب” می داند یا خیر. در این مورد، محتوای آن مورد بحث قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *