معرفی انواع کمپرسور و دلایل خراب شدن آن ها (4)

معرفی انواع کمپرسور و دلایل خراب شدن آن ها
کمپرسور سیلندر پیستونی

در این روش کنترل کننده دما یا فشار موجب خاموش یا روشن آنها به صورت مرحله ای میباشد که در زمان نیاز همه آنها وارد مدار میشوند. باز نگه داشتن سوپاپ های مکش: این عمل توسط فشار گاز یا فشار روغن صورت میگیرد. در صورت کافی نبودن میزان خون، بدن قادر به فعالیت نرمال نیست؛ در کمپرسور هم همین اتفاق می افتد، اگر سطح روغن کم باشد یا هر نقصی در گردش روغن به وجود بیاید باعث توقف فعالیت کمپرسور خواهد شد. میان بر کردن : گاز خروجی رانش دو یا چند سیلندر به لوله مکش برمیگردد و هیچ گونه تراکمی صورت نگیرد. از دیگر مدل های مورد استفاده کمپرسور سیلندر پیستونی نوع باز میباشد. در پمپ بادهای پیستونی حجم بیشتری از هوا به داخل مخزن فرستاده می شود و برای مشاغلی که نیاز به حجم بالایی از هوا در محدوده وسیع تری هستند مناسب می باشد.کمپرسورهای هوای پیستونی نیز مانند سایر پمپ بادها، دارای انواع مختلفی از نظر عملکرد هستند و ساختار آن ها نیز ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. یکی از مشکلات این وسیله، صدای بالای آن نسبت به سایر انواع کمپرسورها است و همین موجب میشود که چیلر عمدتا در موتورخانه یا پشت بام نصب شود. ​Th is con te nt was cre​ated by GSA Con​tent G en​erator Demoversion!

کمپرسور سیلندر پیستونی

به علت سادگی و دوام ونگه داری نسبت به انواع چیلرهای تراکمی با کمپرسور اسکرال و چیلرهای تراکمی کمپرسور اسکرو بیش تر مورد استفاده قرار میگیرد، همچنین این کمپرسور ها در صنایع تبرید و سردخانه نیز بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. با استارت مستقیم موتور کمپرسور چیلر رفت و برگشتی به وسیله یک کنتاکتور روشن میشود در حالتی که موتورهای با قدرت وجود دارند که آمپر استارت آن قدر زیاد و بزرگ میشود که باعث افت در نیروی برق و شبکه میشوند. کمپرسور ها معمولاً داراي کليد اطمينان روغن هستند که به فشار روغن کار مي کند و هر زمان که فشار روغن به دليل خرابي سيستم افت کند موتور را از کار مي اندازد و کمپرسور خاموش مي شود. حجم جابجایی گاز بر حسب فوت مکعب در دقیقه یا فوت مکعب بر ساعت یا اینچ مکعب به ازای هر دور محاسبه میشود. با توجه به تغییرات آب و هوایی، دانشمندان هر روز از کم شدن منابع آبی و گرم شدن زمین سخن گفته و ما را به استفاده بهینه از انرژی دعوت میکنند.

خواندن
دیدار وزیر صنایع کشاورزی و کالاهای اولیه مالزی با معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

همچنین میتوان با حرارت دادن رطوبت آن را مقداری جذب کرد و دوباره از آن استفاده گردد. زیرا رطوبت موجود در هوا را جذب میکند و فاسد میشود. نوع نیمه بسته بیشتر از نوع باز مورد استفاده میگردد زیرا در نوع باز به دلیل وزن و هزینه بیشتر و همچنین احتمال نشت مبرد از محل خروج شفت و سختی هم محور کردن دو شفت و سختی هم محور کردن دو شفت کمپرسور و موتور نیز عمر کوتاه تسمه ها استفاده از کمپرسور های باز محدود تر میشود اما در کمپرسورهای بازگرمایی ناشی از کارکرد موتور به کمپرسور منتقل نمیشود. در زمان حرکت پیستون به طرف پایین خلا نسبی به وجود آمده و در این حالت سوپاپ مکش باز شده و گاز درون لوله به سرعت به داخل سیلندر حرکت میکند و وقتی پیستون به نقطه مرگ پایین رسید زمان مکش رو به پایان میرسد. سایت گلاس های چیلر تراکمی سیلندر پیستونی که درون سیستم را با تغییر دادن نشان میدهد. درون سوراخ کویل میله متصل به سوپاپ سوزنی و یا متصل به دیافراگم ارتجاعی به وسیله فنر قرار دارد که در زمان مغناطیس شدن به طرف بالا حرکت میکند و راه ورود مایع مبرد باز میشود و زمانیکه جریان برق قطع شود نیروی فنر سوپاپ سوزنی یا دیافراگم را به جای خود بر میگردد و راه خروج گاز را مسدود میکند.

در هنگام شیر باید دقت کرد که محفظه کویل زیر شیر قرار نگیرد و گرنه عمل نخواهد کرد. اگر بخواهیم نقش اساسی و اصلی کمپرسور را بیان کنیم باید گفت این وسیله به عنوان یک دستگاه کاملا کاربردی می تواند به عنوان جزئی جدانشدنی از سیستم و چرخه ی هوای فشرده شده به شمار رود. وجود دو پدیده فوق به سهم خود نیاز به صرف انرژی داشته كـه بر خلاف انرژی لازم برای تراكم گاز حبس شده درفضای مرده قابل بازیابی نبوده و باید آن را به عنوان انرژی از دست رفته شده تلقی كرد. اساس و عملکرد این نوع از کمپرسور به این صورت است که انرژی الکتریکی مورد نیاز به مصرف می رسد سپس گاز تبرید از قسمت اپراتور جذب شده و پس از طی نمودن مراحلی با عنوان فشرده سازی به کندانسور وارد می گردد. موارد مصرف كمپرسور بسيار متنوع می باشد.يخچالهاي خانگي تا صنايع پيچيده ووسيع پتروشيمي نمونه هایی گوناگوني از مصرف كمپرسور در صنايع و مصارف خصوصي تغيير كند . اگر می خواهید عملکرد مطلوب را از سیستم دریافت کنید سعی داشته باشید که نصب درست و رسیدگی و نگهداری های لازم را به طور کامل انجام دهید؛ یک نصب درست چندین سال می تواند عملکرد مطلوب را ارائه دهد در غیر این صورت هزینه های زیادی را بر دوش مصرف کننده خواهد گذاشت.

خواندن
زاخارووا: غرب برای بازیابی وجهه خود بعد از شکست افغانستان "تهدید حمله به اوکراین" را ساخت
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *