معرفی انواع کمپرسور و دلایل خراب شدن آن ها (2)

معرفی انواع کمپرسور و دلایل خراب شدن آن ها
کمپرسور سیلندر پیستونی

در کمپرسورهای نوع نیمه بسته به دلیل قرار گرفتن قسمت مکانیکی و سیم پیچ کمپرسور در داخل یک پوسته مشترک در صورت بروز مشکل در عملکرد کمپرسور یکی از دو قسمت یا هر دو قسمت میتواند دچار مشکل شده باشد. با چرخیدن میل لنگ کمپرسور رفت و برگشتی ، پیستون شروع به حرکت رفت و برگشتی می کند و در این هنگام زمانی که حرکت پیستون رو به پایین است سوپاپ مکش هوا باز می شود و هوا را به داخل کمپرسور مکش می کند و در این زمان سوپاپ دهش یا خروجی بسته می باشد و در مرحله بعد با حرکت پیستون به سمت بالا ورودی هوا یا همان سوپاپ مکش باز می باشد و هوای وارد شده در محفظه پیستون حبس می شود و حرکت رو به بالا پیستون این هوا را فشرده می سازد و در نهایت از سوپاپ دهش خارج می شود. در این کمپرسورها موتور و محفظه در کنار یک دیگر قرار گرفته اند، در واقع پرس شده اند. چنانچه ولتاژ مطابق با فرکانس افزایش پیدا کند در مدت دوره بار اوج، عملکرد در باند فرکان از فرکانس تامین بالاتر بوده و قادر است به میزان ۷۰ درصد ظرفیت کمپرسور را نسبت به عملکرد آن در فرکانس معمولی افزایش دهد. ᠎C ontent was creat​ed by G SA Content G​ener ator D᠎em over​si on!

کمپرسور سیلندر پیستونی

کمپرسورها در سیستم های برودتی دستگاه هایی هستند که به منظور افزایش فشار گاز و تراکم آن در سیستم برودتی به کار گرفته میشوند. دستگاه تهویه، هوای گرم را حذف یا به سمت بیرون دفع می کند؛ این فرآیند در کمپرسور انجام می شود که حرارت را به سمت کندانسور هدایت کرده و گرما را از مبرد به بیرون دفع می کند. نسل نو مبردها، گاز کربن دیاکسید یا این که CO2 است، که هیچ تاثیری بر روی لایه اوزون نداشته و اثر گلخانهای پاره ای نسب به دیگر مبرد های فریونی داراست. لذا کمپانی بیتز تحت عنوان پیشرو در صنعت های برودتی کمپرسورهای پیستونی متناسب با مبرد CO2 را پباده سازی و عرضه نموده است. ECOLINE با به کار گیری از فناوری LSPM در موتور خود قادر است بازدهای را تا ۱۴% ارتقاء دهد و باگاز CO2 سازش دارااست. طراحی های صورت گزفته شده برای تولید کولر گازی به این صورت است که اپراتور می تواند هوای گرم را جذب نموده و به کندانسور تحویل دهد تا کندانسور طی یک مجموعه عملیات از طریق کمپرسور پیستونی هوا را متراکم نموده و به هوای سرد تبدیل کند. یکی از تولید های شرکت بیتزر، کمپرسور های پیستونی بیتزر است، که در این نوشته قصد داریم با این مدل از کمپرسور های بیتزر بیشتر آشنا شویم.

خواندن
قیمت خدمات برش لیزر ورق آهن با بهترین دستگاه (2) بیاموز
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

در کمپرسور هرمتيک از روغن کاري فشاري استفاده می شود.

کمپرسور اسکرال کوپلند ساخت کشور تایوان و چین می باشد و همچنین کمپرسور پیستونی کوپلند تولید کشور چک می باشد. پمپ هاي مورد استفاده چرخ دنده اي يا پروانه اي و ياپیستونی می باشند که یک سوپاپ آزاد کننده فشار در مسیر پمپ سوار می شود تا از تمرکز فشار زیاد بر روی پمپ جلوگیری بهعمل آورد. مثلا برای کاهش بیش اندازه دمای سیال سرد کننده از کمپرسورهای پیستونی دو مرحله ای استفاده میشود. همانطور که گفتیم میزان عملکرد و بازدهی کمپرسورهای پیستونی نسبت به سایر کمپرسورها پایین است؛ ولی در نوع کمپرسور پیستونی دو مرحله ای بازدهی کارکرد به شکل خوبی بهبود یافته است. دلیل این بهبود بازدهی فشرده سازی بیشتری سیال مبرد در کمپسور پیستونی دو مرحله است. یکی از مهمترین محصولات شرکت بیتزر کمپرسورهای سیستمهای برودتی است که در انواع کمپرسورهای نیمه بسته سیلندر پیستونی ، کامپکت اسکرو ، سمی هرمتیک اسکرو بیتزر ، دو مرحلهای، تسمهای و … بطور متداول در ساخت و طراحی و راه اندازی سردخانههای با دمای پایین از کمپرسورهای سیلندر پیستونی دو مرحلهای بیتزر استفاده میشود. در کمپرسور هرمتيک از روغن کاري فشاري استفاده می شود. با توجه به خصوصیات و ویژگی های کمپرسور پیستونی می توانیم از کاربردهای مهم آن به استفاده در فریزر و یخچال های خانگی، تهویه مطبوع ساختمان های مسکونی و تجاری و سردخانه های بزرگ اشاره کنیم.

یکی از کمپرسورهایی که بزرگ تر و گران تر نسبت ب نمونه های دورانی هستند این نوع کمپرسورها از نوع چند مرحله ای آن است که به عنوان یکی از بهینه ترین ها در این عرصه شناخته شده است. کمپرسور های پیستونی بیتزر می توانند در گنجایشهای گوناگون از کسری از یک تا چند ده اسب بخار وجود داشته باشند، و مورد ها کاربرد آن ها میتواند از یخچال فریزرهای خانگی و آب سردکنها تا سردخانه های صنعتی بزرگ نام برد. یا این که به کار گیری از سیستم دو مرحلهای میتوان فشار مبرد را به حد نیاز ارتقا بخشید در حالی که دمای آن از حد مجاز ارتقاء نخواهد یافت. این کمپرسورهای برای سیستمهای با گنجایش بالا که ارتقاء فشار متعددی نیاز است مطلوب می باشد. کارتر: کارتر یک قسمت اساسی برای اتصال قسمتهای مختلف است و ضمناً نیروی ایجاد شده را تحمل می کند لذا باید سخت و مقاوم باشد کارتر های بسته تحت فشار مکش بوده و مکانیزم میل لنگ و شاتون و روغن کاری در آن قرار می گیرد و برای کنترل سطح روغن شیشه روغن نما و برای دسترسی به مکانیزم میل لنگ و شاتون و پمپ روغن درپوشهای حفره ای و جنبی وجود دارد.

خواندن
عراق: امسال سامانه‌های پیشرفته هوایی به خدمت گرفته می‌شوند
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *