مبدل های حرارتی صفحه ای کمپدیا

مبدل های حرارتی صفحه ای – کمپدیا
مبدل حرارتی, مبدل حرارتی صفحه ای بریز, انواع پلیت بریز, مبدل حرارتی صفحه ای دانفوس, مبدل جوشی, مبدل حرارتی صفحه ای جوشی دانفوس, قیمت مبدل حرارتی دانفوس, خرید مبدل حرارتی دانفوس, مبدل حرارتی صفحه ای دانفوس

از پرکاربردترین مدل های مبدل حرارتی نوع صفحه ای آن است که بصورت کلی از تعدادی صفحه تشکیل شده اند که سیال های موجود به صورت یک در میان بین این صفحات قرار گرفته اند و در گوشه ی این صفحات سوراخ هایی وجود دارد که سیال ها را از مبدا ورودی به داخل صفحات منتقل می کند و در بین صفحات نازک مبدل انتقال حرارت از سیال گرم تر به سیال سرد تر صورت می گیرد و در نهایت هر دو از سوراخ های موجود در سمت دیگر مبدل حرارتی صفحه ای خارج می شوند ساختار کلی این مبدل ها از صفحات ثابت ، صفحات فشار دهنده ، صفحات انتقال حرارت با مجاری ورودی و خروجی و کانکشن ها تشکیل شده است و به طور کلی این نوع مبدلها معمولا به دو دسته (جوشی) و (واشری) تقسیم می شوند. از نقطه نظر طراحی، مبدل های حرارتی پوسته و لوله، بیشترین انعطافپذیری را نسبت به دیگر انواع مبدلهای حرارتی دارند. لذا در طراحی خطوط پاستور و طراحی مبدل حرارتی صفحه ای، نوع پلیت های مبدل حرارتی، متریال پلیت های مبدل حرارتی صفحه ای، چینش پلیت ها و تعداد پلیت های مبدل حرارتی صفحه ای در عملکرد بهینه مبدل حرارتی بسیار حایز اهمیت است.

آب، به عنوان متداولترین سیال خنککننده شناخته میشود.

خواندن
آکسفام: نبرد مارب ۱۰۰ هزار یمنی را آواره کرد
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

مزیت اصلی نوع پوسته لوله در این است که تقریبا محدودیتی در پلیت بریز دما و فشار عملکردی آن ها وجود ندارد. به طور کلی، نوع ماده، به نوع سیال بستگی دارد. ترکیب آب با پروپیلن گلیکول یا اتیلن گلیکول نیز به منظور سیال خنک کننده در شرایط دمایی شدید مورد استفاده قرار میگیرد. مبدل های حرارتی با هدف خنک کردن سیال گرم و یا گرم کردن سیال با دمای پایین و یا هر دو مورد استفاده قرار می گیرند. وظیفه کنترل دمای سیال ثانویه در مبدل بهعده شیر کنترل کننده بخار ورودی به مبدل است. آب، به عنوان متداولترین سیال خنککننده شناخته میشود. با طراحی مبدل های حرارتی پوسته و لوله به صورت چند تیوبه، مانعی برای انبساط حرارتی بین لوله و پوسته وجود نخواهد داشت. مبدل حرارتی صفحه ای جوشی در کمترین فضا، حداکثر انتقال حرارت با کمترین کاهش فشار را بر عهده دارد و این مزایایی است که توسط مبدل حرارتی صفحه ای جوشی به مشتریان ارائه می شود. اگر سیالی در یک مبدل حرارتی و یا قسمتی از آن طول کامل را طی نماید اصطلاحا مبدل یک پاس نامیده می شود. مبدل های حرارتی پوسته و لوله، با وجود طول کمتر به دلیل حضور چندین لوله، سطح بزرگتری را برای انتقال حرارت پوشش میدهند.

قیمت مبدل حرارتی دانفوس

این پیکربندی، امکان استفاده از سیالات قابل اشتعال و سمی را فراهم میکند. سیالات مورد استفاده در مبدل حرارتی پوسته و لوله چه هستند؟ از رایجترین سیالات خنک کننده در مبدلهای حرارتی پوسته و لوله میتوان به آب، پروپیلن گلیکول و اتیلن گلیکول اشاره کرد. مبدل حرارتی هوا خنک یا Air – Cooled Heat Exchanger، نوعی مبدل حرارتی بسیار پرکاربرد است که بر اساس انتقال حرارت میان سیال و هوا کار می کند. نگهداری: تمیز کردن لولههای مبدل های حرارتی پوسته و لوله دشوار است. این مبدل ها برای Desuperheat و Subcooled کردن مواد هم مورد استفاده قرار می گیرند. اختلاف کم وزن پر و خالی آن بخاطر کم بودن کیزان سیال جاری در مبدل. سطحی که با سیال تماس مستقیم دارد تا گرما را توسط رسانش منتقل کند « سطح تماس اولیه یا مستقیم » نام دارد. ویژگی مذکور به همراه مقاومت بالا در برابر دماهای زیاد، کاربری این مبدلها در صنایع مختلف را افزایش میدهد. مبدلهای حرارتی باید قادر به فعالیت در دماهای عملیاتی مختلف (بر اساس کاربری مورد نیاز) باشند. علاوه بر این، مواد مورد استفاده باید در برابر اثرات فرسایش و خوردگی مقاوم باشند. در البته مواد سمی موجود در پروپیلن گلیکول کمتر از اتیلن گلیکول است.

خواندن
آیین‌نامه عفو با توجه به قوانین جدیدالتصویب باید به‌روزسانی شود
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

This c on te᠎nt h as  been w​ri᠎tten with the help of G​SA Conte᠎nt Gener​ator​ Demover si᠎on​!

4- کاهش چشمگیر رسوب گذاری بر روی سطوح انتقال حرارت : باید توجه داشت که در صورت استفاده از مبدل های حرارتی ، رسوب گیری که یکی از عوامل اصلی افت بازده سیستم های حرارت مرکزی می باشد ، کاهش می یابد. مبدل حرارتی پوسته و لوله از چه موادی ساخته میشوند؟ طراحی و گسکتگذاری مناسب این امکان را میدهد که یک دسته از صفحهها به وسیله پیچهای فشار دهندهای که صفحات انتهایی را به هم متصل میکند در کنار هم نگه داشته میشوند. تجهیزات فرایندی، انواع مختلفی دارند که دانشجویان و مهندسان رشتههای مکانیک، شیمی، نفت و دیگر رشتههای مرتبط به صورت تئوری یا عملی با آنها مواجه میشوند. این مبدل ها شامل کویل هایی هستند که به صورت حلزونی پیچانده شده و در یک پوسته قرار گرفته اند و یا به صورت چگالنده های هم مرکز و تبخیر کننده های هم مرکز هستند که در سیستم های تبرید استفاده می شوند. هنگامی که ضریب انتقال حرارت سیال داخل لوله نسبت به خارج آن بزرگتر از 2:1 باشد، مثلاً داخل لوله مایعات کم لزج مثل آب با ضریب انتقال حرارت بالا باشد و خارج آن از مایعات لزج استفاده شود معمولاً بجای استفاده از مبدل های پوسته و لوله از مبدل های لوله ای استفاده می شود.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *