رونمایی از دستاوردهای مهم در روز ملی فناوری هسته‌ای

[ad_1]

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به تشریح برنامه های سازمان انرژی اتمی در سال جدید پرداخت و اظهار داشت: خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در ابتدای این گفتگو در رادیو با آرزوی سلامتی، بهروزی و موفقیت برای کشور و مردم در سال جدید، درباره برنامه ها و فعالیت های سازمان انرژی اتمی ایران و حمله غیرقانونی گفت: در مورد برنامه هسته ای ایران حل این موضوع مستلزم آن است که در برنامه های سازمان انرژی اتمی حرکتی دقیق و منطقی داشته باشیم و با ایجاد تعاملات صحیح، کشور را از این چالش و تنش مصنوعی در حوزه هسته ای رها کنیم. در چند ماه گذشته سعی کردیم این مشکل و مشکلات را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: فناوری هسته‌ای گسترده است و متاسفانه رژیم غاصب صهیونیستی در تلاش است تا با افزایش فشار بر کشور، برنامه هسته‌ای ایران را دچار انحراف کند و جریان صنعتی و توسعه کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

اسلامی در پاسخ به سوالی درباره توانمندی دانشمندان هسته ای کشور و ورود ایران به باشگاه قدرت های قدرتمند فناوری هسته ای، گفت: موضوع حضور ایران در میان قدرت های هسته ای جهان بسیار راهبردی و مهم است. هفته گذشته مقامات آمریکایی برای اولین بار به صراحت اذعان کردند که تحریم های هسته ای بر ایران تأثیری نخواهد گذاشت و ما باید به ایران متفاوت نگاه کنیم. این اعترافات گواه تسلیم شدن در برابر اراده مردم ایران است.

وی در خصوص شعار سال «تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال» و تأثیر فعالیت های سازمان انرژی اتمی در اجرای این شعار گفت: در چارچوب بحث «دانش محوری» موضوع فناوری‌های نوین از جمله پایه و با ایجاد سندی جامع در مورد توسعه استراتژیک صنعت هسته‌ای، طیف وسیعی از اهداف را برای توسعه فناوری‌های نوین مسابقات خواهیم داشت. انشاءالله در 10 آوریل سالگرد ملی فناوری های هسته ای، برنامه ها، روندها و دستاوردهای مهم در این زمینه را جشن خواهیم گرفت.

خواندن
بازدید سفیران دانمارک، استرالیا و سوئد از پروژه‌های شورای پناهندگان نروژ در استان کرمان
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره مهم‌ترین دستاوردهای سالگرد ملی فناوری هسته‌ای در سال 1401 گفت: سلامت مردم برای ما بسیار مهم است و باید با دانش هسته‌ای شرایطی را ایجاد کنیم که سرطان و مانند آن را به حداقل برسانیم. بیماری را درمان کنیم.در این راستا رادیودارو به صورت کاملا بومی و با طراحی داخلی برای درمان بیماری های انکولوژیک تولید می شود و دوره آزمایشگاهی آن به پایان رسیده و پس از دریافت مجوز از وزارت بهداشت وارد فاز بالینی می شود. و مورد استفاده قرار می گیرد.ما یکی از کشورهای پیشرو در تولید رادیوداروهای دنیا هستیم و انشالله تلاش دانشمندان هسته ای در حوزه درمان و بهداشت مثمر ثمر خواهد بود.

اسلامی ادامه داد: در بخش فناوری پلاسما که بخشی از حوزه وسیع فناوری هسته‌ای است، اقدامات ویژه‌ای انجام داده‌ایم و از این روش به صورت تخصصی در درمان سرطان، دیابت و در حوزه غذا و کشاورزی استفاده خواهیم کرد. ..”

وی در پایان با اشاره به پیشرفت مهم در زمینه پرتودهی محصولات کشاورزی و غذایی خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای جدید سازمان فناوری پلاسما مرتبط با سم زدایی محصول پسته است که قابل پیشگیری و حذف است. با استفاده از این فناوری پسته ایران سهم زیادی در صادرات و ارزش اقتصادی برای کشور دارد که انشاالله ارزش اقتصادی بالایی در صادرات این محصول ایجاد می کند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *