سعید محمد: حکمرانی مناطق آزاد باید متمرکز شود

[ad_1]

ایسنا/ خوزستان دبیر شورای عالی مناطق آزاد با تاکید بر لزوم ایجاد شرایط برای امنیت و سرمایه گذاری در مناطق آزاد، گفت: زمانی سرمایه گذار می آید که امنیت باشد، قوانین سلب مالکیت وجود نداشته باشد و استثنائات و معافیت هایی وجود دارد.

سعید محمد در جلسه ستاد اقتصادی استانداری خوزستان که امروز (14 فروردین) برگزار شد، گفت: با حضور رئیس جمهور جلساتی با موضوع مناطق آزادی اقتصادی برای تعیین مشکلات این بخش برگزار شد. حدود 300 سایت صنعتی در خرمشهر و آبادان داریم که 50 درصد آنها در حال حاضر تعطیل است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: باید واقعیت ها را بیان کنیم. وضعیت ما خوب نیست و باید به دنبال راه حلی باشیم که جواب دهد. قدم زدن با انجام این کارها چیزی جز ناامیدی ایجاد نمی کند. ظرفیت مرزی (شلمچه) بسته است، ظرفیتی که می تواند در گردشگری و ترانزیت بسیار کارآمد باشد. هفته گذشته ظرفیت مرز بررسی و کلنگ زنی شد سرمایه گذار خرمشهری 2000 میلیارد سرمایه گذاری کرد و زمین را پاکسازی می کنند و به زودی کار شروع می شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: در حوزه کشاورزی به این موضوع کم توجهی شده است. در گردشگری علمی، ما می توانیم با عراق تجارت کنیم و سطح زندگی مردم را ارتقا دهیم. این کشور در زمینه گردشگری سلامت نیز پتانسیل خوبی دارد. همه اینها زمانی حاصل می شود که بتوانیم سرمایه گذاری را افزایش دهیم. دولت نمی تواند چون ظرفیت ندارد، سرمایه گذار باید حضور داشته باشد، اما سرمایه گذار می آید که امنیت باشد، قوانین سلب مالکیت نباشد، معافیت ها و مزایا باشد.

خواندن
اقدام عملی در تخریب بنای مربوط به قوه قضاییه، حرکت در مسیر صیانت از اراضی ملی است
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی افزود: زمانی سرمایه گذار می آید که مزایای گمرکی و مالیاتی داشته باشیم. اما گمرک چه شد؟ گمرک اصلا از مبادی خارج نمی شود. ما اصرار داشتیم که گمرک در گیت خروجی باشد و منطقه آزاد خارج از محدوده گمرکی باشد. این ادبیات اصلی منطقه آزاد است.

محمد گفت: امروز در بحث کشتی سازی مشکل بزرگ این بود که آنها از امتیاز گمرکی برخوردار نیستند. مردم شیرینی معافیت از عوارض گمرکی را در منطقه ای که مجبور به پرداخت مالیات نیستند احساس نمی کنند.

وی در پایان با بیان اینکه مدیریت مناطق آزاد باید متمرکز باشد، افزود: امارات امیر تعیین کرده و کار بندر، فرودگاه، بانک و… را انجام می دهد، ترکیه هم استاندار تعیین کرده است اما مدیر منطقه ای ما. هیچ اختیاری ندارد

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *