هر جا انسان با تصورِ پایان راه، توقف کند نقطه سقوط او است

[ad_1]

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز از ماه مبارک رمضان در محفل انس با قرآن، ماه مبارک رمضان را ماه جشن و سرور و گستره بی‌پایان رحمت الهی و صفای دل و مردم نامیدند. تدبر در قرآن ذکر شده است.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ورود به حزب بزرگ خدا را مستلزم تلاش انسان برای تحقق دعوت الهی خواندند و افزودند: اگر توفیق ورود به مهمانی خدا را داشته باشیم، از ما استقبال بی‌نظیری می‌شود که فرصتی برای تقرب به خداوند فراهم می‌کند. قابل تصور است.”

وی با بیان برکات و فرصت‌های ماه مبارک رمضان، افزود: این نعمت‌ها در واقع فرصت‌های بی‌بدیل برای تقرب به خداوند است، بنابراین توفیق استفاده از این فرصت و دوری از گناهان را با خضوع و خضوع از خداوند خواستاریم. “

رهبر معظم انقلاب با استناد به آیاتی از قرآن، ذکر را از حروف مبارک کتاب آسمانی دانستند و آن را در مقابل غفلت که مصیبت بزرگی است، دانستند و افزودند: مستمر خواندن و انس با قرآن. منجر به ارتباط بیشتر با خدا می شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، قرآن را معجزه جاودانه پیامبر خاتم خواندند و افزودند: همه ابعاد دیگر.

وی راز بهره مندی از معارف عمیق، باطنی و عالی قرآن را یادگیری، تدبر و عمیق آموزی، یعنی تعلیم و تعلم عمیق دانست و افزود: شرط دستیابی به این معرفت، طهارت قلب است. و طهارت روح که در جوانی بسیار آسان تر است.

در ادامه رهبر معظم انقلاب در خصوص موضوع تلاوت خطاب به قاریان قرآن نکاتی را بیان کردند.

وی با ابراز خرسندی از انبوه قاریان برجسته و محبوب کشورمان، این هدیه را مرهون انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز قاریان ما نسبت به بسیاری از قاریان کشورهای دیگر که حتی گاهی به عنوان میزبان به ایران دعوت می شوند، عالی تر و بهتر می خوانند. ” این یک واقعیت محترم است.

خواندن
اتحاد و انسجام گروه‌ها و جریانات فلسطینی رمز پیروزی در مقابل رژیم صهیونیستی است
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته نمی‌توان کار را تمام‌شده تلقی کرد و باید به جلو رفت و کاستی‌ها را کامل کرد، زیرا در جایی که انسان به آخر راه فکر نمی‌کند این سقوط اوست و این توصیه ماست. به همه فعالان اعم از نویسندگان، شاعران و دانشجو هم هست.

وی در توصیه بعدی خود، تلاوت را هنری مقدس خواند و با تاکید بر اینکه این هنر باید به عنوان ذکر و دعوت به درگاه خداوند باشد، گفت: خواندن باید به گونه ای باشد که ایمان شنونده را تقویت کند. پس تلاوت را نباید صرفاً هنر تلقی کرد و حواشی یا رجز خوانی را برای غلبه بر حالت ذکر و دعوت به درگاه خداوند گذاشت.

رهبر معظم انقلاب همچنین موضوع «مهندسی تلاوت» را نیازمند توجه ویژه قاریان دانستند و افزودند: مهندسی تلاوت یعنی تلاوت به گونه ای که لحن مناسبی انتخاب شود که شنونده را عمیقاً تحت تأثیر قرار دهد و او را وادار به پیروی کند. کلام خدا.”

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فعالیت‌های قرآنی در کشور را خوب اما ناکافی خواندند و در پیشنهادی برای گسترش این فعالیت‌ها گفتند: تبدیل مساجد هر منطقه به پایگاه‌های قرآنی و تعامل و ارتباط با سایر مساجد. در منطقه و برگزاری جلسات و مسابقات برای مطالعه قرآن بین آنها. بهترین مشوق برای ورود نوجوانان و جوانان به وادی قرآن و به ویژه یادگیری حفظ قرآن است.

وی در پایان افزود: روشی که چند سال پیش برای تربیت 10 میلیون حافظ پیشنهاد دادیم، معرفی نوجوانان به حوزه قرآنی است که این گونه طرح ها می تواند به آن کمک کند.

خواندن
صفحهٔ درخواستی شما یافت نشد.
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *