توطئه‌ در روابط ایران وافغانستان/ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی/دست پر دیپلمات‎ها در مذاکرات

[ad_1]

گفتگوهای وین / روابط ایران و افغانستان / برخورد با پناهجویان ایرانی در دانمارک / تقویم مدارس و … از پربازدیدترین و قابل توجه ترین موضوعات سرمقاله سیاسی ایسنا بود که مشروح آن در ادامه آمده است.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در اولین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جدید با اشاره به موضوع مذاکرات وین تایید کرد که ما بر خطوط قرمز خود تاکید داریم و این خطوط قرمز باید رعایت شود. و به آمریکایی ها باید در عمل نشان داده شود که وظیفه شناس هستند یا نه: راه دیپلماسی همچنان باز است.

حسین امیرعبدالهیان وی با تاکید بر اینکه ایران به خطوط قرمز اعلامیه خود پایبند خواهد ماند، تصریح کرد: آمریکایی ها مدام از لزوم مذاکره مستقیم با ایران صحبت می کنند و ما از تحقیقات خود به این نتیجه رسیده ایم که علاقه ای به مذاکره مستقیم با آمریکا نداریم. “

همچنین در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف وی در سخنانی پیش از دستور خود با تبریک روز ملی فناوری هسته ای افزود: خوشبختانه پتانسیل ایجاد شده بومی سازی صنعت هسته ای به زودی به دست دیپلمات های ایرانی در مذاکرات پر شد. اکنون امیدواریم سرمایه ارزشمند دانش و فناوری هسته ای پیشرفته همراه با مذاکرات خوب، به یک معامله اقتصادی سودآور برای مردم ایران منجر شود.

بیشتر از 250 نماینده مجلس ایشان در بیانیه ای خطاب به رئیس جمهور در خصوص مذاکرات وین تاکید کردند: مجلس شورای اسلامی از هرگونه توافقی که منافع مردم ایران را بر اساس قانون مجلس و خطوط قرمز ترسیم شده از سوی نظام تضمین کند، حمایت خواهد کرد. .

خواندن
مشخصات خرید شیر گازی سیم بال ولو CIM شیر توپی سیم (2)
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

در پی انتشار فیلم های آزار و اذیت اتباع افغانستانی در ایران در فضای مجازی و انتشار فیلم هایی مبنی بر جنایت اتباع افغانستانی علیه مردم ایران، سفارت کشورمان در کابل بیانیه ای داد.

در بخشی از این بیانیه با تاکید بر اینکه سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران در قبال افغانستان و شهروندان این کشور مبتنی بر اصل حسن همجواری و احترام متقابل است، می‌گوید: روابط دو ملت ایران و افغانستان نشان می‌دهد که وجود دارد. تحریک و توطئه در روابط دو کشور است.

سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه کشورمان نیز با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نسبت به برخی تلاش‌ها برای تضعیف روابط ایران و افغانستان هشدار داد و نوشت: در سال‌های اخیر بارها شاهد فضاسازی علیه میهمانان افغانستانی خود بوده‌ایم که درایت و درایت این کشور اجازه داده است. نهادهای مختلف و همکاری مقامات افغان. بیشتر آنچه در فضای مجازی می بینیم تکرار جعلیات قدیمی است که برخی از آنها در کشور ثالث برای ارعاب ایران و تضعیف روابط ایران و افغانستان ساخته شده است.

رفتار ظالمانه و غیرانسانی پلیس دانمارک با پناهجوی دانمارکی نیز اعتراضی است. وزیر حقوق بشر کشور ما را دنبال کرد.

کاظم غریب آبادی با ابراز اعتراض به برخوردهای فیزیکی خشونت آمیز مقامات ایرانی با شهروندان دانمارکی از مقامات ذیربط دانمارک خواست تا با سرکوب این گونه اقدامات غیرانسانی از اعمال استانداردهای دوگانه برای شهروندان خودداری کنند.

طبق اعلامیه مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی پیش نویس طرح اصلاح قانون تقویم آموزشی توسط مرکز پژوهش ها با همکاری کارشناسان دستگاه های مختلف و معاونت قوانین مجلس تهیه شد.

خواندن
نوزدهمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت ایران برگزار می شود
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

در تشریح دلایل این طرح به این نکته اشاره می شود که تقویم مدارس دارای مولفه های مختلفی از جمله شروع و پایان مدرسه در روزهای هفته، شروع و پایان مدرسه، شبانه روز و تعطیلات پیش بینی نشده است که یکی و یکسان. راه حل های متمرکز مورد آنها مشکلات و سوالات زیادی ایجاد می کند.

آلودگی هوا و گرد و غبار استان های مختلف در روزهای اخیر و تعطیل نشدن مدارس نیز از موضوعات مورد توجه مخاطبان بود.

در همین رابطه مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان می کند: با توجه به تعطیل نشدن مدارس، وزارت آموزش و پرورش می تواند بد و بدتر را انتخاب کند نه خوب و بد را. جلساتی در خصوص آلودگی هوا برگزار شد و نهادهای مربوطه تصمیم به بازگشایی مدارس گرفتند.

امروز نیز حضرت آیت الله خامنه ای بر اساس اصل ۱۱۰ یک قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست کلی و مصوب رفاه اجتماعی به اطلاع سران قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید.

گزارش تاریخی ایسنا همزمان با 21 فروردین، بیست و سومین سالگرد ترور سپهبد علی صیاد شیرازی در سال 1378سپیده‌دمِ سپهبد«این یکی از پرطرفدارترین اخبار امروز صبح بود.

* گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (یکشنبه) 21 فروردین 1401 مجلس شورای اسلامی را نیز می توانید مطالعه کنید. اینجا بخوانید و تماشا کنید.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *