متاسفانه موفق به جلوگیری از واردات ۱۰ هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی نشدیم

[ad_1]

ایسنا/ مرکز نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم از ورود 10 هزار خودروی راهسازی به کشور جلوگیری کنیم.

محمدحسن آصفری در 24 فروردین 1401 در مراسم افتتاحیه کامیون های مواد معدنی هپکو گفت: در جریان رسیدگی به بودجه سال 1401 پیشنهادهای متعددی از سوی دولت و مجلس برای بحث واردات تجهیزات راهسازی مطرح شد و متأسفانه ما به این موضوع پرداختیم. نتوانستیم کارهای مورد نیاز را انجام دهیم زیرا دولت نمی خواست و ما نتوانستیم جلوی واردات 10000 ماشین آلات راهسازی را بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این واردات در راستای اقتصاد پایدار و حمایت از تولید است، گفت: متهم خارج از کشور نیست بلکه در داخل کشور است. چگونه می توان گیاهی به این بزرگی را تحویل داد؟» خوشبختانه توانستیم تلاش کنیم تا این گیاه را از دست ناتوانان خارج کنیم و به تامین اجتماعی بسپاریم، البته امیدواریم این سازمان نیز حمایت های لازم را از این شرکت دریافت کند.

آصفری افزود: حمایت از تولید در راستای شعار نیست، صددرصد با واردات خودرو به کشور موافق هستم اما در بحث تجهیزات راهسازی با توجه به توانمندی های هپکو به شدت مخالف واردات هستم چرا که اگر بتوانیم تحریم ها را دور بزنیم باید میلیاردها دلار برای واردات ماشین آلات راهسازی هزینه کنیم، هنوز دولت معتقد نیست واردات متوقف شود، برای جلوگیری از خروج ارز و ایجاد اشتغال، کارخانه هپکو تولید می شود. .

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم اخبار این تولیدات در هپکو برای کاهش رانت ها و واسطه ها به گوش دولت و وزرا برسد، گفت: انتظار می رود مدیرعامل این شرکت در امور خود تسریع کند. در زمان حضور وزیر راه در استان مرکزی اطمینان دادیم که هپکو در حال احیا است، هپکو باید خودش را نشان دهد، وعده محصولات خود را به موقع نشان دهد و اگر امسال تولید به اتمام برسد قطعا می توانیم جلوی واردات را بگیریم. . سال آینده.

خواندن
ظرفیت های انقلاب اسلامی، آنچه می دانیم و آنچه باور داریم!
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *