اهمیت کیش در جام جهانی قطر

[ad_1]

قطر انتظار دارد 1.5 میلیون نفر از سراسر جهان برای تماشای جام جهانی فوتبال 2022 به این کشور بیایند. از طرفی پیش بینی می شود 500 هزار تماشاگر به ایران سفر کنند اما چگونه؟

به گزارش ایسنا، جام جهانی فوتبال قطر از 21 نوامبر تا 18 دسامبر 2022 به مدت 28 روز یعنی از 30 تا 18 آذرماه ساعت 14:01 در چهار شهر دوحه، الوکرا، الخور و ال برگزار می شود. قطر. رایان از همان ابتدا که قطر میزبان جام جهانی فوتبال 2022 بود، به دلیل وسعت و ظرفیت محدود، همسایگان قطر از عربستان گرفته تا امارات، کویت و عمان و حتی ترکیه تمایل خود را برای حضور در این مسابقات اعلام کردند. ایران نیز از سال ۱۳۹۷ برای استقرار کمپ فرماندهی و تماشاگران در جزایر خلیج فارس اعلام آمادگی کرده است. هزینه کم، نزدیک بودن این جزایر به قطر و امکان ورود بدون ویزا از انگیزه های حضور ایران در جام جهانی 2022 بود.

طبق آخرین اعلام، حدود 175 هزار تماشاگر در جام جهانی قطر حضور دارند که این رقم معادل 1.5 میلیون تماشاگر برآورد شده نیست. به همین دلیل فیفا پیشنهاد استفاده از خانه های اجاره ای به ویژه در روستاها، کشتی های تفریحی و ویلاهای شخصی را برای جبران کمبود مسکن داده است. این شرکت سرمایه گذاری همچنین وظیفه ساخت مسکن سیار (موبایل) را قبل از شروع جام جهانی در قطر دارد.

فیفا همچنین به این تیم دستور داد تا با خانه‌های فردی در دوحه تماس بگیرد، و به صاحب خانه پیشنهاد کرد در طول جام جهانی تور انگلیس، استرالیا و سایر کشورها را برگزار کند و به جای آن خانه خود را اجاره کند. به این ترتیب فدراسیون بین المللی فوتبال امیدوار است بخشی از مشکل اسکان مسافران را حل کند. با این حال، اعتقاد بر این است که اکثر قطری ها دوست دارند در طول جام جهانی در کشور خود بمانند.

با این حال، بسیاری از بینندگان هیجان زده هستند و انتظار نتیجه این تصمیمات فیفا را ندارند، اما می خواهند محل اقامت خود را قبل از جام جهانی رزرو کنند. تاکنون شهروندانی از ایالات متحده، مکزیک، بریتانیا، برزیل، آرژانتین و امارات متحده عربی بیشترین هتل های قطر را رزرو کرده اند.

خواندن
برنامه‌ریزی برای مذاکرات تجاری کشورهای اوراسیا و ایران در آینده نزدیک
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

اگرچه قطر تا کنون تمایلی به مشارکت سایر کشورها در حمایت از جام جهانی نداشته و اصرار بر میزبانی از تماشاگران در کشور خود داشته است، اما سفر اخیر وزیر راه قطر به جزیره کیش در هفته گذشته، احتمالات دیگری را به وجود آورد. قطر قبلاً اعلام کرده بود که این جام جهانی متعلق به همه است و باید میراثی نه تنها برای قطر، بلکه برای کل خاورمیانه و همچنین جهان عرب به جا بگذارد.

وزیر راه قطر شاید با همین رویکرد حدود 6 ماه قبل از شروع جام جهانی به کیش سفر کرده باشد. این جزیره تنها 40 دقیقه با دوحه فاصله دارد. در همین سفر، طرفین برای ایجاد خط هوایی و دریایی مستقیم از دوحه به کیش و همچنین افزایش پروازهای بین دو کشور به توافق رسیدند. در حال حاضر حدود 36 پرواز هفتگی از قطر به شهرهای تهران، شیراز، اصفهان و مشهد انجام می شود. با این حال محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشور معتقد است که می توان ظرفیت مسیر ایران – قطر را به 200 پرواز در روز رساند و پروازهای مستقیم به شهرهای بیشتری را نیز برقرار کرد.

حسین عباس نژاد، مدیرکل بنادر و دریانوردی سازمان دریانوردی نیز گفت: در حال حاضر 3000 فروند کشتی مسافربری وجود دارد که می‌توانند شبانه روز بین بنادر ایران و قطر مسافر جابه‌جا کنند و به همین منظور پایانه مسافربری کیش در حال آماده‌سازی است.

بر اساس این توافقات، رستم قاسمی وزیر راه گفت: پیش بینی می شود روزانه 500 هزار ایرانی در جام جهانی قطر حضور داشته باشند، خارجی هایی که وارد قطر می شوند می توانند از طریق دریا از جزایر جنوبی ایران بازدید کنند و ما می توانیم آنها را اسکان و اسکان دهیم.

ارزش کیش در جام جهانی قطر

اگرچه در سفر اخیر وزیر راه به جزیره کیش، توافقی بین دو کشور برای برقراری ارتباط مستقیم هوایی و دریایی حاصل شد و طرفین باید در اردیبهشت و خرداد بر سر پیشنهادات تکمیلی دیدار و به توافق برسند، اما به دلیل شدت گرفتن رقابت در منطقه و تبلیغات فعالی که توسط برخی از همسایگان برای میزبانی جام جهانی فوتبال 2022 از جمله عربستان سعودی، امارات و عمان به راه انداخته شده است، پیش بینی می شود راه اندازی مسیر هوایی و دریایی بین کیش و دوحه ادامه یابد و تکمیل شود. . حداقل در اسرع وقت

خواندن
سید حسن نصرالله: آمریکا از جنگ با ایران می‌ترسد/ پاسخ ایران به اسرائیل شدید خواهد بود
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

جزیره کیش در حال حاضر 19200 تخت آماده دارد که مسیح الله صفا، یکی از اعضای ستاد برگزاری جام جهانی جزیره می گوید که هزینه آن یک چهارم هزینه هتل های قطری برای آنها خواهد بود. وی به ایسنا می‌گوید: از آنجایی که بازی‌های جام جهانی همزمان با سفر ایرانی‌ها به کیش در پاییز است، می‌توان حداقل 50 هزار تخت استاندارد را در طول جام جهانی 2022 در اختیار تماشاگران قرار داد تا رضایت تماشاگران را جلب کند. ”

جام جهانی قطر یکی از گران ترین جام های فوتبال برای تماشاگران پیش بینی می شود. صفا از اعضای ستاد جام جهانی کیش می گوید: اکنون هزینه یک شب اقامت در هتل های قطر به هزار دلار رسیده است. پیش بینی می شود با نزدیک شدن به زمان بازی و افزایش تقاضا، این نرخ ها افزایش پیدا کند، تخمین زده می شود که هزینه یک شب اقامت در هتل های قطر به حدود 50 میلیون تومان تا دو هزار دلار برسد، در حالی که قیمت بهترین هتل های کیش یک یک چهارم قیمت های جاری در قطر. ارزان بودن بزرگترین مزیت انتخاب جزایر ایرانی برای سکونت در بازی های جام جهانی است، مشروط بر اینکه امکان دسترسی سریعتر بین دو کشور و از این پس با اطلاع رسانی و تبلیغات بین المللی فراهم شود.

صفا که رئیس اتحادیه هتلداران جزیره کیش نیز هست در خصوص سطح هتل ها و اقامتگاه ها در ایران به بازدید وزیر راه قطر از زیرساخت های جزیره کیش اشاره می کند و می گوید: رضایت پس از بازدید از اقامتگاه ها. امکانات و کیفیت البته برای جلوگیری از تخلفات و اشتباهات در جام جهانی باید کنترل و کنترل قضایی با جدیت بیشتری تقویت شود.

ارزش کیش در جام جهانی قطر

اگرچه کیش مقصد اصلی حمایت از میزبانی جام جهانی است، اما مسئولان کشور همچنان امیدوارند که بتوانند از جزیره قشم و شهرهای دیگر مانند بندرعباس، بوشهر، شیراز، اصفهان و حتی تهران برای میزبانی از هواداران استفاده کنند. . با این رویکرد ویزای ایران در طول جام جهانی رایگان شد. زیرا جزایر کیش و قشم جزء مناطق آزاد محسوب می شوند و برای سفر به آنها نیازی به ویزا نیست. ویزای رایگان ایران که برای مسافران قطری در جام جهانی صادر می شود نیز دو ماه اعتبار دارد و به آنها اجازه اقامت 20 روزه در ایران را می دهد.

خواندن
تزریق نقدی ارز به اقتصاد افغانستان؛ دومین محموله دلار آمریکا به کابل رسید
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

این اقدام ایران در بسیاری از رسانه های خارجی بازتاب گسترده ای داشت، به ویژه اینکه در کنار مزیت سفر ارزان به ایران نسبت به قطر قرار گرفت. با این وجود، برخی هنوز موضوع «ایران هراسی» را مطرح می کنند. لیلا اژدری، مدیرکل توسعه گردشگری خارجی ایران گفت: ۲۰ میلیارد تومان برای کمپین تبلیغاتی ایران درخواست شده است و در صورت رسیدن به موقع، تبلیغات گسترده ای انجام می شود.

اما بودجه ای که برای تبلیغات ایران صحبت شده و هنوز تصویب و پرداخت نشده است، بیشتر برای تبلیغات در مراکز تجاری و شرکت های هواپیمایی است. اژدری گفت: از آنجایی که فیفا برای هرگونه تبلیغاتی حق بازی در ورزشگاه ها و زمین های بازی را دارد و از قبل حامیان مالی مشخص شده اند، امکان ارائه و تبلیغ جاذبه های گردشگری ایران در قسمت اکولوژیکی زمین های بازی وجود ندارد.

در چنین شرایطی بهترین راه برای تبلیغ ایران و جلب توجه فردی که مورد توجه اخبار رسانه های خارجی قرار می گیرد، حضور در رسانه های جام جهانی و از این پس نماینده ایران در پروازهای قطر با محتوایی متفاوت از وزارتخانه است. سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای جذب گردشگران دیگر، پاسخگویی به ابهامات و سوالات مخاطبان را تولید کرده است. بسیاری از تماشاگران جام جهانی فوتبال در مقایسه با کشورهای عربی، سیاست، پوشاک، غذا و نوشیدنی نمی دانند چگونه می توانند ویزای رایگان ایران، مسیر دسترسی، شرایط اجتماعی، فرهنگی و جغرافیایی دریافت کنند، بنابراین جام جهانی 2022 اگر به درستی مدیریت شود. می تواند فرصتی مغتنم برای توسعه گردشگری در ایران باشد.

ارزش کیش در جام جهانی قطر

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *