مجوزهای ورود شرکت های دانش بنیان در حوزه محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی تسهیل شود

[ad_1]

جلسه ستاد ویژه رفع موانع، تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان در وزارت بهداشت صبح امروز (شنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور و به تولید و مستندسازی علمی فرآورده های دارویی و دارویی اختصاص داشت. تجهیزات پزشکی با استانداردهای کیفی بین المللی از شرکت های دانش بنیان.

در این جلسه که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و مسئولان دو منطقه برگزار شد، دکتر محمد محبر با اشاره به توانمندی های جامعه تحصیل کرده و نوین پزشکی کشور گفت: : تولید شرکت های دانش بر حوزه دارو، درمان و تجهیزات پزشکی با کیفیت روز دنیا و استاندارد و هزینه مناسب برای رفع نیاز داخلی و ورود به بازارهای منطقه و کشورهای همسایه ضروری است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: وزارت بهداشت و همچنین معاونت علمی و فناوری هرچه سریعتر برنامه های لازم و برنامه ریزی شده را برای محصولات دانش بر این حوزه تهیه و ابلاغ کنند.

وی همچنین بر لزوم مستندسازی علمی این گونه محصولات در بازارهای بین المللی و جهانی تاکید کرد.

مخبر با اشاره به اهمیت تولید و توزیع دارو در کشور افزود: باید مجوزهای لازم برای ورود بخش خصوصی به این حوزه تسهیل شود چرا که در اختیار داشتن نیروهای واجد شرایط و تحصیلکرده و همچنین عزم جدی این شرکت ها برای ورود به این حوزه است. به شکوفایی بخش دارویی کشور کمک کنید.» کمک به تأمین درآمد و اشتغال پایدار برای جوانان تحصیلکرده ایرانی.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: دولت آمادگی دارد با تخصیص اعتبار و با ایجاد صندوق های ریسک، حمایت های لازم را از این بخش انجام دهد.

خواندن
صفحهٔ درخواستی شما یافت نشد.
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

در ادامه این نشست، مفاد حمایت از تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال در حوزه بهداشت و درمان به منظور توانمندسازی شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت، ارتقای کیفیت و بهره وری از طریق محصولات دانش بنیان، پایداری در این حوزه به تصویب رسید. مراقبت های بهداشتی و توسعه زنجیره غذایی پایگاه دانش در مورد رقبا مورد بحث قرار گرفت.

به روز رسانی سبد واکسن های داخلی بر اساس توان مهندسی شرکت های دانش بر و تجربیات کسب شده در دوران کرونا، افزایش ظرفیت کشور در زمینه تولید و صادرات محصولات سلامت محور، ارتقای کیفیت، تولید اسناد و تجهیزات پزشکی در سطح بین المللی، ترویج صادرات داروهای تولید شده توسط شرکت های دانش بنیان داخلی به منظور کاهش هزینه های نظام سلامت، کاهش وابستگی به واردات کالاهای سلامت محور، برنامه خرید هوشمند خدمات و محصولات سلامت محور و تمرکز بر محصولات با فناوری های جدید مانند ساقه. بازسازی سلول ها و دارو یکی از موضوعاتی بود که در این نشست با هدف حمایت از شرکت های مبتنی بر دانش در حوزه بهداشت و درمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *