مزایای مبدل حرارتی صفحه ای چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ (2)

مزایای مبدل حرارتی صفحه ای چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
مبدل حرارتی صفحه ای پلیت , پلیت مبدل حرارتی صفحه ای, خرید مبدل حرارتی صفحه ای, مبدل حرارتی صفحه ایی, مبدل حرارتی صفحه ای جوشی, خرید مبدل صفحه ای, مبدل صفحه ای حرارتی, مبدل حرارتی صفحه ای گسکت دار, مبدل های حرارتی صفحه ای پره دار, مبدل های حرارتی صفحه ای

از جمله صنایعی که این مبدل درآنها استفاده میشود، شامل پالایشگاه ها، نیروگاه ها، صنایع پتروشیمی، صنایع ساخت و تولید، صنایع غذا و دارو، صنایع ذوب فلز، گرمایش، تهویه مطبوع ، سیستم های تبرید و کاربردهای فضایی است.

این مبدل ها کاربرد وسیعی در صنعت تاسیسات و تهویه مطبوع و استخر و حتی صنایع شیمیایی دارند. نوعی از مبدل های حرارتی که امروزه در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع غذایی، شیمیایی و صنعت فولاد سازی کاربرد فراوانی دارندمبدل حرارتی صفحه ای هستند; ازمبدل حرارتی صفحه ای در صنعت تاسیسات ساختمان به صورت گسترده استفاده میشود.

مبدل گرمایی یا مبدل حرارتی (غلط مصطلح از مبدل حرارتی صفحه ای جوش (به انگلیسی: Heat exchanger) دستگاهی است که برای انتقال حرارت مؤثر بین دو سیال (گاز یا مایع) به دیگری استفاده میشود.

با تشکر از اعتماد شما، فروشگاه اینترنتی بامین تهویه با ارائه ی تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع مبدل صفحه ای زیلمت را جهت مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است.

واشرهای روی صفحات که در برابر خورندگی و دما مقاوم بوده و جنس آنها از انواع مختلف فیبر فشرده آزبست، اتیلن و…

مبدل حرارتی به چندین نوع تقسیم بندی می شود كه مبدل حرارتی صفحه ای یكی از آنها می باشد. همزمان با آن، سیال دیگری که دمای متفاوتی دارد، از مجرایی وارد پوسته (شل shell) می شود و در پیرامون لوله ها شروع به حرکت می کند.

در این نوع مبدل ها یکی از صفحه لوله ها نسبت به پوسته ثابت و دیگری شناور است. در این مبدل حرارتی گاز از طریق آب به سمت بالا می رود و مایعات قبل اینکه سرد شوند در جای دیگری قرار می گیرند.

همانطور که مشاهده می کنید، یکی از سیالات گرم یا سرد وارد دسته یا ردیفی از لوله ها (تیوب ها tube) شده و تا انتهای مبدل پیش می رود و با چرخشی ۱۸۰ درجه ای مجددا وارد ردیفی دیگر از لوله ها می شود.

مطابق شکل زیر نحوه عملکرد مبدل حرارتی پوسته و لوله (شل اند تیوب shell and tube) به این شکل است که یک سیال از درون دسته ای از لوله ها که همگی به یک ورودی و خروجی متصل هستند، عبور می کند و سیال دیگر با دمای متفاوت درون پوسته ای که لوله ها را احاطه کرده، جاری می شود.

این بدین معنی است که این محصول را میتوان به طور مستقیم و بدون هیچگونه تغییر در جهت، در لولهکشی نصب نمود.

4. دبی جریان و همچنین وضعیت تغییر یا عدم تغییر فاز سیالات آنالیز شود. این نوع از مبدلهای حرارتی از یک یا چند حلقه لوله مارپیچ تشکیل شدهاند که ابتدا و انتهای این لوله مارپیچ به لوله اصلی ورودی و خروجی متصل میشود و محفظهای اطراف آن را میپوشاند.

در تولید آبگرم مصرفی با استفاده از مبدل حرارتی صفحه ای کومر باید توجه داشت که محاسبات تماما بر اساس ورود و خروج آب مصرفی با اختلافات دمایی 50 درجه و ورودی و خروجی آب گرم کننده (آب دیگ )با اختلاف 20 درجه سانتی گراد می باشد.

خواندن
با خرید ورق روغنی در 24 ساعت موفق شوید
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

واشر پلیت های تعبیه شده در صفحات این مبدل ها نقش مهمی در آب بندی و درزبندی صفحات را بر عهده دارند و به گونه ای طراحی و ساخته می شوند تا در مقابل دما و خورندگی مقاوم باشند و موجب آسیب و فرسایش سیال ها نشوند.

​Data has ᠎be​en c re at ed by GSA​ C᠎on tent G᠎enerator ​DE MO.

در مبدلهای صفحه ای می توان بر حسب ویسکوزیته سیال به راحتی صفحه مخصوص به آنها را انتخاب نمود .

هادی حرارت دیواره لوله میباشد بنابراین جنس لولهها میبایست به نحوی انتخاب شوند که علاوه بر استقامت، از انتقال حرارت خوبی نیز برخوردار باشند.

آرکا تجهیز صدر همچنین مجری و طراح انواع موتورخانه ها بر اساس نقشه ها و داده های ورودی می باشد که مجرب ترین مهندسین فعال در این زمینه مسئولیت این کار را به عهده گرفته اند.

در سایت مرجع و فروشگاهی دماتجهیز ، اطلاعات و قیمت های تضمین شده انواع مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال با گارانتی اصل جهت برخورداری شما عزیزان از حس خوب خرید بهینه و هوشمند ارائه گردیده است.

مبدل های حرارتی صفحه ای یکی از انواع مبدل های حرارتی هستند که مجموعه ای از صفحات پرس شده برای تبادل حرارت و گرما بین سیال ها ( گاز یا مایع ) می باشند و از قسمت های صفحه، واشر و قاب تشکیل شده است.

مبدل حرارتی استخر انواع مختلفی همچون مبدل حرارتی صفحه ای ، مبدل حرارتی پوسته و لوله و مبدل حرارتی هوا خنک یا پره ای دارد.

نوع دوم واشر پلیت ها که به آن ها قفلی یا گیره ای نیز گفته می شود که بیشتر در گذشته مورد استفاده قرار می گرفته است و قفل یا گیره ای روی واشر بدون نیاز چسب قرار می گیرد تا واشر روی صفحات ثابت شود.

نوع شورن جدیدتر بوده و متداولتر است. این نوع مبدل به صورت مبدل حرارتی قاب و صفحه است بدین معنا که صفحات موجود در دستگاه بین دو قاب ثابت و متحرک قرار گرفتهاند.

کلید جریان یکی در میان در صفحه ها، واشرهای آب بندی است. علت استفاده از فین (پره) در اطراف لوله ها، افزایش سطح انتقال حرارت است.

از مهم ترین ویژگی های این محصول که موجب شده است تا از آن در صنعت بسیار استفاده شود، این است که توانایی بسیار زیادی در تحمل فشار و دمای بالا دارند.

این مبدل ها از صفحات نازک که کانال های جریان را میسازند،تشکیل میشوند.شرکت آرکا تجهیز صدر با ارائه کاملترین وجامع ترین مشخصات فنی این امکان را به شما میدهد که کلیه تجهیزات مبدل حرارتی را تهیه نموده.

کلیه مبدل های حرارتی صفحه ای جوشی آلفالاوال که در سایت دما گستران به نمایش گذاشته شده است دارای کارت گارانتی نماینده رسمی شرکت آلفالاوال با درج شماره سریال مبدل با 1 سال گارانتی و 10 سال خدمات بعد از فروش (در صورت عدم انجام اسید شویی غیر استاندارد مبدل ) می باشند.

بنابراین روش اول عملی تر است و در نمونه های واقعی معمولا این روش به چشم می خورد. نسخه های تجاری بزرگتر از واشر بین صفحات استفاده می کنند ، در حالی که نسخه های کوچکتر تمایل به لحیم کاری دارند.

امپراتوری شانگهای است حق بیمه تولید کننده مبدل حرارتی در چین، به ویژه ما fعناصر كمياب جریان مبدل حرارتی صفحه ایمی توانید موثر عبور سیال با ویسکوزیته بالاتر یا ذرات بزرگتر.

خواندن
جزئیات مراسم ۲۲ بهمن شهر تهران اعلام شد
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

همانطور که می دانید درون رادیاتور، آب داغ در جریان است که توسط هوای دمیده شده فن ، خنک می شود. Po st h as been gen᠎erated with GSA C ontent Gener​ator Demov ersi on .

در پاسخ به سوال مبدل حرارتی چیست به طور ساده می توان گفت که مبدل حرارتی دستگاهی است که حرارت را در اثر اختلاف دمای ایجاد شده بین دو سیال ، از یک سیال (گاز یا مایع) به سیال دیگر منتقل می کند.

مطابق شکل زیر طرز کار مبدل حرارتی صفحه ای به این شکل است که تعداد زیادی صفحه (پلیت plate) با ضخامت کم و به صورت پشت سر هم قرار گرفته و بین آنها فضای خالی ایجاد می شود (صفحات نسبت به هم آبند هستند).

۳- فضای کمتری را نسبت به سایر مبدل ها اشغال می کند. یک لوله جریان سیال گرم و یک لوله جریان سیال سرد به صورت یکی در میان به صفحات متصل می شود، طوری که یکی در میان در فضای خالی بین صفحات، سیال سرد و گرم جاری می شود.

مبدل حرارتی صفحه ای هپاکو یکپارچه دارای حداقل افت فشار 9 کیلوپاسکال معادل 0.1 بار در طرف سرد و حداکثر افت فشار 52 کیلوپاسکال معادل 0.5 بار در سمت گرم می باشد.که البته میزان افت فشار با میزان دبی رابطه مستقیم دارد.

جریان ازت را با فشار کم داخل مداری که میخواهید جوشکاری کنید، برقرار کنید تا دوده و آلاینده های ناشی از جوشکاری امکان ورود به مبدل را نداشته باشند.

یا مبدل های حرارتی صفحه ای به دلیل توربولانس جریان درصد بسیار کمی رسوب گذاری دارد را نام برد. مبدل حرارتی صفحه ای دانفوس بصورت مرکزی یا مستقل جهت هر واحد قابل انجام می باشد و آبگرم مصرفی ساختمان در این مبدل حرارتی صفحه ای بصورت پیوسته تامین شده و به دلیل اینکه جنس صفحات از استنلس استیل می باشد، آبگرم تهیه شده کاملا بهداشتی است.

از جمله ویژگی های این نوع از مبدل ها این است که فشار و دمای بالایی را تحمل می کنند و ساختار آنها به گونه ای است که طراحی و ساخت آنها آسان است و به همین دلیل کاربرد وسیعی در صنعت دارند.

دومین دلیل، توانایی زیاد کردن صفحات در آینده در صورت نیاز به افزایش ظرفیت مبدل حرارتی است. در مبدل های حرارتی پوسته و لوله ای، مبدل های U شکل دارای کم هزینه ترین ساختار هستند، زیرا تنها به یک دسته لوله نیاز است.

این مبدل ها در سه نوع V شکل ، افقی و عمودی طراحی و تولید می شوند که طرز کار همه آنها مشابه یکدیگر است.

درنتیجه تبادل گرما و سرما میان دو سیال انجام می گیرد. جریان قوی گردابه ای موجب بزرگ بودن ضرایب انتقال گرما و افت فشارها می گردد، بعلاوه بزرگ بودن تنش برشی موضعی ، باعث کاهش تشکیل رسوب می شود.

از همین رو مبدلهای گرمایی استیل استنلس دارای قیمت بیشتری می باشند. مبدل های حرارتی صفحه ای جوشی با استفاده از استنلس استیل 304 یا 316 تولید می شوند که معمولا بوسیله جوشکاری مس ، کروم ، نیکل و یا استیل به یکدیگر جوشکاری می شوند .

توجه داشته باشید مبدل حرارتی پوسته و لوله در دو نوع مسی و تمام استیل در بازار موجود می باشد.

خواندن
راه‌اندازی سامانه جامع حمایت از زنان و کودکان
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

موانعی به اسم بافل در سر راه حرکت سیال درون پوسته جاسازی می شود تا به سیال درون پوسته حرکتی آشفته (مغشوش) بدهد تا حرارت بیشتری بین دو سیال منتقل شود.

به طوری که این مبدل، نسبت به تمامی مبدل های دیگر، کاربرد بیشتری دارد. یکی دیگر از کاربردهای مبدل صفحه ای استفاده از این مبدل ها در ذوب سریع برف در محوطه های روباز و یا حتی زمین های چمن مخصوص مسابقه فوتبال می باشد .

این یک مزیت عمده نسبت به یک مبدل حرارتی معمولی دارد زیرا مایعات در سطح بسیار بزرگتری قرار می گیرند زیرا مایعات روی صفحات پخش می شوند.

اتلاف حرارت بسیار ناچیز دارند و نیاز به عایقکاری ندارند. با توجه به آشفتگی های بسیار زیادی که در جریان سیال روی صفحات ایجاد میشود، تبادل حرارت با راندمان بسیار بالا توسط این دستگاه انجام میشود.

همچنین محاسبات مالی هزینه های تولید دستگاه نیز انجام میشود. از محیط هایی که این دستگاه بیشترین استفاده در آن را دارد می توان به کارخانجات مواد غذایی و یا صنعتی اشاره داشت.

از این نوع مبدل در صنایع مختلف و برای سیالات گوناگون به طور گسترده استفاده می شود. بدین ترتیب سطح انتقال حرارت افزایش و انتقال حرارت از دیواره صفحات بین سیالات صورت می پذیرد.

در سال ۱۹۷۱ تمرکز آلفالاوال بیشتر در بخش انتقال سیالات بود. در بیشتر موارد ، مبدل شامل یک لوله پیچ خورده حاوی یک سیال است که از محفظه حاوی سیال دیگر عبور می کند.

مفهوم مبدل حرارتی استفاده از لوله ها یا سایر ظروف نگهدارنده برای گرم کردن یا سرد کردن یک مایع با انتقال حرارت بین آن و سیال دیگر است.

کاربرد دارند و بطور کلی از یک فریم با تعدادی صفحه های نازک تشکیل شده اند این صفحات با سطح های موج دار یا چین داری که دارند جریان سیال گرم را از سیال سرد جدا می کنند.

برای مثال یک مبدل حرارتی روغن ، حرارت روغن داغ را به آب یا هوا منتقل می کند و یا مبدل حرارتی استخر ، گرمای آب داغ بویلر را به آب استخر منتقل می کند (بدون تماس مستقیم دو سیال با یکدیگر).

یکی دیگر از انواع مبدل حرارتی صفحه ای است که در آن از لحیم کاری به جای واشر به منظور آب بندی صفحات استفاده می شود.

از این رو انواع بریز با کاربردهای مشخص در بازار وجود دارد. از انواع دیگر مبدلها میتوان به مبدلهای هوا هوا، مبدلهای بلوکی، مبدلهای پرهای اشاره کرد.

از نظر شکل و نحوه عملکرد، مبدلهای حرارتی به دو دسته تقسیم می شوند. در این مبدل ها تبادل حرارت بین سیال سرد و گرم از طریق سطوح نازک فلزی صورت می پذیرد.

نوع اول واشر چسبی که نصب آن با دقت خاص و با توجه به متناسب بودن جنس سیال با جنس چسب، متناسب بودن جنس صفحات با جنس چسب، تناسب چسب از نطر حرارتی و همچنین تناسب بین فشار بین صفحات با شرایط فیزیکی چسب بصورت دقیق بررسی و انجام شود.

در صورتی که از جوشکاری برای اتصال صفحات در مبدل حرارتی جوشکاری شده استفاده شود، این فشار تا حدود ۶۰ بار افزایش پیدا می کند.

7. تمامی مبدل های صفحه ای آلفالاول مدل آلفاچیل آزمایش نشت توسط هلیوم و یک طیف سنج هلیومی را پشت سر می گذرانند.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *