توانگر: صادرات ۴ محصول کشاورزی ممنوع نیست

[ad_1]

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بخشنامه ممنوعیت صادرات چهار محصول کشاورزی خلاف قانون است، گفت: صادرات این محصولات کشاورزی در حال حاضر منعی ندارد.

به گزارش ایسنا، مجتبی توانگر در مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت:

وزارت جهاد کشاورزی با پیگیری های مجلس متوجه شد که بخشنامه ممنوعیت صادرات چهار محصول گوجه فرنگی، سیب زمینی، بادمجان و پیاز خلاف قانون است و باید لغو شود. صادرات این چهار محصول کشاورزی در حال حاضر منعی ندارد.

عباس اصغرزاده معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز در نامه ای به مقدسی رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران، صادرات چهار محصول گوجه فرنگی، سیب زمینی، بادمجان و پیاز را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد. متن این نامه به شرح زیر است:

با توجه به تحولات بازارهای جهانی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین و افزایش تقاضای جهانی برای برخی محصولات کشاورزی، کاهش تعرفه واردات در کشورهای همسایه و لزوم تنظیم قیمت‌ها و بازار داخلی، با توجه به بند (9) مصوبه 38130/ «چهارم اسفندماه ساعت 14 ستاد تنظیم بازار کشور و مفاد بند الف ماده 1 قانون تمرکز، دستور ممنوعیت صادرات سیب زمینی، گوجه فرنگی را صادر فرمایید. ، پیاز و فرآورده های بادمجان تا اطلاع ثانوی به مجریان گمرک کشور.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

خواندن
آغاز جلسه علنی مجلس/رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح انتقال آب از دریای عمان در دستور
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *