نرم افزارهای طراحی برش لیزر

برش لیزر فلزات تهران, برش لیزری فلز برنج, برش فلزات با لیزر, برش لیزر فلز تهران, برش لیزری فلزات تهران, خدمات برش لیزر فلزات چهاردانگه, خدمات برش لیزر فلزات, خدمات برش لیزر فلزات تهران, برش لیزر فلزات دستگاه, برش لیزر فلزات صنعتی, طراحی برش لیزر فلزات, لیزر برش فلزات کوچک, دستگاه برش لیزری مخصوص فلزات, مرکز برش لیزر فلزات, نرخ برش لیزر فلزات, هزینه برش لیزر فلزات

نسبت به کاربرد و قدرت بسیار بالایی که این دستگاه دارد، قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای دارد. برش و حکاکی با دستگاه برش لیزر دارای سرعت و دقت بسیار بالایی است و محصول نهایی با کیفیت بهتر در مدت زمان کمتر نسبت به برش لیزر به دست می آید. Article has be en c᠎reated with G SA Cont᠎en t Ge᠎ne rato​r  DEMO​.

هر پالس برای مدت کوتاهی پرتوی لیزر را روی محل برش اعمال میکند درحالیکه لیزر موجی بهطور مداوم این کار را انجام میدهد.

یک قاعده کلی آن است که در این گونه موارد کوچک ترین روزنه ممکن را با دستگاه ایجاد کنید .(در صورت امکان با توجه به ضخامت قطعه فلز) و آن گاه روزنه ها را بزرگ و بزرگ تر کنید تا به اندازه دلخواه برسد.

گاز کمکی N2 نیتروژن کیفیت بسیار بالاتری در لبه های برش به شما ارائه می دهد ولی بالطبع بایستی از سرعت برش کمتری استفاده کنید زیرا گاز کمکی نیتروژن همانند اکسیژن اکسیداسیون و برش فلز را تسریع نمیکند.

ولی اصول کارکرد همه آن­ها یکسان است. انواع متداول لیزر اکسیژن شامل جریان محوری سریع، جریان محوری آهسته، جریان عرضی و دال است.  Post h​as ᠎be en gen erat ed with G​SA ᠎Co᠎ntent Ge nera᠎tor DEMO!

برش انواع فلز: دستگاه برش لیزری فلزات می تواند انواع فلز مانند، ورق آهن، آلومینیوم، فولاد، استیل، مس، برنج و گالوانیزه رو برش دهد.

روش برش لیزر فلزات در مقایسه با روشهای سنتی و مکانیکی مزایای زیادی دارد و به همین خاطر در بسیاری از صنایع استفاده از آن ترجیح داده میشود.

گرمای پسماند میتواند مستقیماً به هوا منتقل شود، اما معمولاً از مادهی خنککننده استفاده میشود. به طور کلی میتواند ورق های نازک آلومینیوم و سایر فلزات غیر آهنی را برش دهد.

انواع دستگاه برش فلزی غیر فلزات شامل دستگاه برش لیزری کوچک، متوسط و بزرگ می باشند و دستگاه برش لیزری فلزات شامل لیزر برش فلزات co2، برش لیزر فلزات nd-yag و برش لیزر فایبر می باشد.که ما قصد داریم در این مطلب به معرفی دستگاه برش لیزر فایبر بپردازیم و با مزایا و کاربردهای دستگاه برش لیزر فایبر آشنا شویم.

تا انتهای این نوشتار با ما همراه بمانید. یک نمونه از پردازش لیزر با آب خنک، سیستم میکروجت لیزر است که یک پرتوی لیزر پالسی را با یک جت آب کمفشار جفت میکند تا پرتو را به همان روش فیبر نوری هدایت کند.

در فرآیند برش لیزری با کمک گاز اکسیژن جریان از یک مخلوط گازی عبور میکند. لیزرهای جریان عرضی از یک دمندهی ساده برای گردش مخلوط گاز با سرعت کمتر استفاده میکنند، در حالی که تشدیدکنندههای اسلب یا انتشار از یک میدان گاز استاتیک استفاده میکنند که نیازی به فشار و ظروف شیشهای ندارد.

در ماشنهای فایبر برش لیزر فلزات شامل برش لیزر آهن، برش لیزر استیل، برش لیزر لوله و پروفیل و برش لیزری مس و برنج و آلومینیوم پارامترهایی مانند فشار گاز مورد استفاده، قدرت لیزر، سرعت برش، موقعیت فوکوس و پارامترهای برش در شکل و کیفیت برش تاثیرگذار هستند.

این هست یکی از مهمترین مزایای فیبر در مقایسه با CO2 در برش لیزری فلزات است. در فناوری برش لیزری از اشعه لیزر برای برشکاری استفاده میشود.

خواندن
ورق سیاه ۱۵ میلی متر رول عرض ۱.۵ فولاد مبارکه منابع google.com (website)
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

بزرگترین مشکل این روش مصرف برق بسیار بالای این دستگاه برای تولید اشعه لیزر می باشد. همانطور که میدانید ورق گالوانیزه محصولی پرکاربرد در صنایع مختلف از جمله صنعت خودروسازی، کشتی سازی، لوازم خانگی، الکترونیک و تابلوهای برق است.

از این پرتو ها میتوان برای برش لیزر فلزات (روکش دار و غیر روکش دار) و هم غیر فلزات از جمله پلاستیک ها استفاده کرد.

فرزکاری: این روش یکی از روشهای قدیمی برش فلزات است. لیزر در اصل مادهای را که از آن عبور داده میشود ذوب میکند، بنابراین بیشتر شبیه ذوب است تا برش.

برای مثال، لیزر CO2، لیزری است که در آن از دی اکسید کربن، گازی بی رنگ با چگالی حدود 60 درصد بیشتر از هوای خشک استفاده می شود.

اگر به برخی از جامدادی ها و یا بعضی عروسک ها دقت کرده باشید، قسمتهایی از نمد بهصورتی کاملاً ظریف و باکیفیت بهصورت طرحهای گوناگونی بریده شدهاند که این کار توسط دستگاه برش لیزری غیر فلزات نمد انجام میشود.

در بسیاری از دستگاههای برش فلزات و غیرفلزات استفاده از هوای فشرده یا گازهای بی اثر باعث جلوگیری از احتراق متریال در حال برش می شود و جلوگیری از احتراق فلز مورد برش مهمترین پارامتر در دستگاههای فایبر می باشند.

پروسه برش لیزری فرآیندی است که در آن با استفاده از لیزر، مواد مختلفی را بهمنظور کاربردهای صنعتی و هنری برش میدهند که در این مطلب به تشریح این فرآیند پرداخته میشود.

بهطور کلی از گازهایی همچون اکسیژن، نیتروژن، و غیره برای کمک به پروسه برش لیزری فلزات استفاده میشود. در پروسه برش لیزری فلزات با متمرکز نمودن پرتوهای لیزر بهشکل پالس یا موج بر روی بخشهایی از ورق فلزی که برای برش در نظر گرفته شدهاند، فلز مورد نظر ذوب و بهصورتی بسیار تمیز و باکیفیت برش داده میشود.

تاکنون محبوبترین استفاده از لیزر در برش بودهاست. در این مقاله سعی کردیم موضوع فروش دستگاه برش لیزر در تهران را بطور کامل توضیح دهیم.  Th᠎is art icle has ᠎been c reated with GSA  Conten​t Generator DE MO!

لیزر شکل کاملاً جدیدی از انرژی را ارائه میدهد که در صنعت، داروسازی و ارتباطات کاربرد دارد. با استفاده از تکنولوژی برش لیزری فلزات دیگر نیازی به هزینه های سنگین ساخت قالبهای برش نیست.

این روش علاوهبر فلزات برای غیر فلزات هم اعم از چوب، پارچه، پلاستیک و چرم نیز کاربرد دارد. این دو نوع لیزر خود از بخشهای مختلفی تشکیل شدهاند به عنوان مثال میتوان گفت که در بین لیزرهای صنعتی، گازی Co2 بیشترین میزان استفاده را دارد.

طی فرآیند برش همجوشی از گازی بیاثر (بهطور معمول ازت) برای دفع مواد مذاب از داخل پوسته استفاده میشود. طیف گسترده ای از مواد مانند چوب، سنگهای قیمتی همچون الماس، تیتانیوم، فولاد، فلزات بازتابنده، شیشه، پلاستیک، سیلیکون و غیره را با هر ضخامتی که باشند، میتوان با لیزر برش داد، بر روی آنها حکاکی کرد و یا حفره ایجاد نمود.

برش لیزر فلزات یکی از تکنولوژیهای مدرن برشکاری است که از طریق تابیده شدن اشعه لیزر دستگاه به ورق فولادی انجام میشود.

یکی از فناوریهای ماشینکاری که امروزه به ماشینکاران کمک میکند تا این الزامات را برآورده کنند، برش لیزری CNC است.

بهطور معمول، این فرآیند از یک سیستم کنترل حرکت برای دنبال کردن کد CNC از الگویی که قرار است بر روی مواد برش داده شود استفاده میکند.

خواندن
رزمایش مشترک ناوشکن آمریکایی و ناوچه مصری در دریای سرخ
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

البته در روشبرش سی ان سی ( CNC ) کار با کیفیت بسیار بالاتری قابل انجام است. زیرا دستگاههای لیزر از طریق طرح و برنامهای که به آنها داده میشود، خیلی دقیق برش را انجام میدهند.

اجسامی نظیر چوب، کربن و برخی از پلاستیک­ ها به این شیوه برش داده می­ شوند. طی فرآیند برش از راه دور، مواد توسط پرتوی لیزر با شدت بالا تا حدی تبخیر (ذوب) و ورقهای نازک بدون گاز کمکی برش داده میشوند.

متمرکز شدن اشعه لیزر، از طریق آینهها و عدسیهای دستگاه لیزر صورت میپذیرد. همانطور که میدانید سطح ورقهای گالوانیزه با لایهای از فلز روی پوشانده شده است و از این طریق در برابر زنگزدگی و خوردگی محافظت میشوند.

تنها با یک تماس می توانید از آخرین هزینه ها و نرخ مصوب برش لیزر فلز تهران آگاه شوید. این سری از ماشینها با توان های 120-100-80 وات عرضه می شود.

بسته به فلزی که با آن کار میکنید میتوانید شدت پرتو، طول و خروجی گرما را کنترل کنید و همچنین میتوانید از یک آینه یا لنز مخصوص برای تمرکز بیشتر پرتو لیزر استفاده نمایید.

همچنین، دو تصویر یا الگو می توانند یک خط برش را به اشتراک بگذارند، که باعث کاهش بیشتر ضایعات می شود.

بهلطف این امکانات فرآیند برش بسیار تحت کنترل درمیآید تا جایی که میتوان شکافهایی با ظرافت ۰.۱ میلیمتر را نیز به کمک برش لیزری ایجاد نمود.

قیمت برش لیزری فلزات با در نظر گرفتن ویژگیهای خاصی محاسبه میشود. خوشبختانه روشهای مدرن و دستگاههای زیادی برای برشکاری فلزات وجود دارد.

چیزهای زیادی در اطرافمان وجود دارند مانند کتابها، لوح تقدیر، دفتر و کارتها که از جنس کاغذ یا مقوا هستند و طرحهای بسیار زیبایی دارند، دستگاه برش لیزری با دقتی بسیار بالا باعث حکاکی و برش این طرح ها روی کاغذ ها شده و سبب فانتزیتر شدن، زیباتر شدن و پرفروشتر شدن این کالاها شده است .

طی فرآیند برش شعلهای از اکسیژن بهعنوان گاز کمکی استفاده میشود. برش لیزر آهن چگونه انجام میشود؟ خدمات برش لیزری ورق گالوانیزه در مجموعه آهن تاپ به وسیله دستگاه لیزر فایبر انجام می شود.

لیزرهای الیافی نیز برای این منظور در صنعت برش لیزری فلزات محبوبیت زیادی پیدا کردهاند. لیزر در الیاف شیشه تقویت میشود تا پرتوی بسیار کوچکتری از آنچه که با تکنیکهای اکسیژن به دست میآید، تولید شود که برای برش فلزات بازتابنده بسیار مناسب است.

پرتوها میتوانند بهشکل پالس یا موج پیوسته برای برش لیزری فلزات استفاده شوند. خدمات برش لیزری ورق گالوانیزه با گاز نیتروژن و برش دستگاه فایبر در مجموعه آهن تاپ انجام می شود که هزینه ای معادل 22 ریال به ازای هر میلی متر مربع در بر خواهد داشت.

برش لیزری فناوری است که در آن از اشعه لیزر برای برش و حکاکی بر روی پارچه، کاغذ، فلزات، چوب و …

در فرآیند برش لیزر گالوانیزه برای اینکه ورقبری به بهترین شکل ممکن انجام شود، رعایت کردن برخی از نکات الزامی است.

استفاده از این روش آسان است و میتوان حتی بدون اپراتور نیز کار بُرش را انجام داد. معمولا از این فناوری در صنایع تولید خودرو، نظامی، ساختمانی، هوافضا، پزشکی، آزمایشگاهی و پژوهشی استفاده می شود.

بذر لیزر ”پرتو لیزر را تولید می کند و هست ؛ سپس درون یک فیبر شیشه تقویت میشود. این لنز اشعه دریافتی را در نقطه کوچکی متمرکز می کند و سپس به صورت یک اشعه بسیار قوی و پرقدرت خارج می کند.

خواندن
آغاز جلسه علنی مجلس/رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح انتقال آب از دریای عمان در دستور
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

در فناوری برش لیزر از اشعه لیزر برای برش اجسام استفاده می شود . در مدل فایبر اشعه لیزر با سطح فلز تماس پیدا نمی کند و از فاصله چند سانتی متری از سطح فلز سوزاندن و برش انجام می شود.

آلیاژ برنج (Brass Alloy) شامل یک سری از آلیاژهای مس با حداکثر ۴۰ Zn% میباشد. با این حال، لازم به ذکر است که لیزرهای فایبر فقط روی فلزهای بازتابنده که ضخامتی کمتر از 5mm دارند، موثر واقع می شوند.

پرتوی لیزر مورد استفاده با تحریک اشعههای لیزر از طریق تخلیههای الکتریکی یا لامپهای داخل یک ظرف بسته ایجاد میشود.

آب یک خنککنندهی پراستفاده است که اغلب از طریق سیستم انتقال حرارت یا چیلر پخش میشود. جریان محوری سریع از مخلوطی از دیاکسیدکربن، هلیم و نیتروژن با سرعت زیاد توسط توربین یا دمنده استفاده میکند.

بنابراین نیاز به اپراتور یا حرکت دادن ورق فلزی در حین برش نمیباشد. این مرحله را ادامه دهید تا مسیر حرکت سوختن کاغذ توسط لیزر مشخص شود.

پایه لیزر را به چپ و راست حرکت دهید تا فوکوس لیزر کوچکتر شود. چنانچه مایل هستید درباره برش ورق گالوانیزه با لیزر، مزایا و نکات مهم آن بدانید، این مطلب را انتها دنبال کنید.

لیزر را روشن کنید. به طور کلی، Archicad برای متخصصان و کاربلدان مناسب است ، بنابراین حتما آن را امتحان کنید.

این کار چرم را بدون دوده برش و حکاکی میدهد. این فرایند با تمرکز پرتوی لیزر روی نقاطی که برش باید بر روی آنها صورت گیرد، این کار را انجام و یک خروجی دقیق و صاف ارائه میدهد به این صورت که در ابتدا، با پرتوی لیزر سوراخهایی در محل برش ایجاد میکنند، و سپس پرتو در امتداد سوراخها ادامه مییابد.

هنگام تراز شدن دستگاه باید دو نقطه در یک موقعیت قرار بگیرند. در این مرحله کاغذی که در دستگاه قرار گرفت، باید شروع به سوختن کند.

به خاطر وجود فلز روی در سطح ورقهای فولادی ضروری است که برش لیزر ورق گالوانیزه با دقت بالایی انجام شود.

هزینه انجام عملیات کم است و نیاز به مواد مصرفی ندارد. برای عملیات خمکاری ورق های فلزی، از دستگاه های متفاوتی استفاده می کنند.

همچنین استفاده از روکش در قالب رنگها و لایههای ضدزنگ بخوبی مانع از بروز این دردسر میشود. در مواردی که لازم است فرآیند برش از نقطهای غیر از لبههای ورق فلزی آغاز شود، از عمل سوراخکاری استفاده میشود که بهموجب آن یک لیزر پالسی با قدرت بالا در مواد سوراخ ایجاد میکند، بهعنوان مثال با ۵ پالس ۵ ثانیهای میتوان در یک ورق فولاد ضد زنگ ضخیم (۱۳ میلی متری) را سوراخ ایجاد نمود.

یکی از خصوصیات برش تمیز و باکیفیت، ایجاد سطح صاف برش است. اشعهها با انعکاس داخلی از طریق آینه تقویت میشوند تا جریانی از نور تک رنگ منسجم ایجاد شود.

علاوه بر اعمال نیروی مکانیکی بر روی ماده مذاب، اکسژن یک واکنش گرمازا ایجاد میکند که انرژی ورودی به فرآیند را افزایش میدهد.

دستگاه لیزر انواع ورقهای فلزی را با ضخامتهای مختلف برش میدهد. در برش لیزر گالوانیزه امکان برشکاری انواع طرحهای پیچیده وجود دارد.

یک از خدمات شرکت پیوان، برش انواع ورقهای فولادی با دستگاههای لیزر پیشرفته است. این نور توسط آینهها یا فیبر نوری که پرتو را از طریق یک لنز هدایت میکند، در منطقهی کار متمرکز میگردد.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *