وزارت ورزش مکلف به تدوین آئین‌نامه برگزاری مسابقات ملی شد

[ad_1]

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس با اعلام اینکه وزارت ورزش و جوانان موظف به تدوین آیین نامه برگزاری مسابقات کشوری است، تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان باید آیین نامه شفاف و شفافی برای برگزاری این مسابقات صادر کند. مسابقات کشوری در قالب پروتکل مشخصی تدوین و به مجلس ارائه شود.

احمد راستینه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بررسی زمین های مسابقه فوتبال ایران و لبنان که 9 فروردین ماه در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، گفت: کمیسیون مجلس شورای اسلامی: ترکیب این کمیسیون شامل عوامل مختلفی از جمله وزیر ورزش و معاونان مربوطه و همچنین مسئولان فدراسیون فوتبال بود.

ناهماهنگی بین دستگاه ها در زمین های بازی فوتبال ایران و لبنان مشهود بود.

وی با بیان اینکه بر اساس موارد مطرح شده در جلسه کمیسیون فرهنگی، متأسفانه ناهماهنگی دستگاه ها در برنامه ریزی های لازم در آستانه بازی فوتبال ایران و لبنان مشهود بود. اختلاف زیادی وجود دارد و آمادگی لازم برای برگزاری بازی با حضور تماشاگر وجود ندارد و این ناهماهنگی ها باعث نارضایتی از اتفاقات مشهد شد.

در این مورد بیشتر بخوانید:

بیانیه فدراسیون فوتبال درباره بازی ایران و لبنان در مشهد

طرح دعوای حواشی بازی ایران و لبنان

وزارت ورزش باید ظرف 3 ماه آینده آیین نامه برگزاری مسابقات جمهوری را تنظیم و به مجلس تقدیم کنید

رئیس کمیسیون تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: در جلسه کمیسیون مقرر شد ابتدا اسناد تشکیل شده بین وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال و سایر دستگاه ها به کمیسیون ارائه شود. همچنین وزارت ورزش و جوانان موظف شد قوانین شفاف و شفاف برای برگزاری مسابقات کشوری و دستورالعمل های لازم در خصوص نقش نهادها و نهادها در حفظ کرامت مردم به ویژه تماشاگران عزیز و ایجاد نظم و انضباط در برنامه های فوق العاده را ابلاغ کند. فرهنگ سازی در ورزشگاه ها در قالب یک پروتکل ویژه و معرفی وی به مجلس.

خواندن
قیمت روز انواع مدل گاز صفحه ای شیشه و استیل
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

راستینه افزود: در این دستورالعمل باید شرح وظایف افراد و نهادهای مختلف به صراحت بیان شود تا در مواردی مانند آنچه در مشهد اتفاق افتاده، بتوان فردی را که مرتکب خطا و مقصر است، مشاهده، بررسی و ارزیابی کرد. “

وی گفت: کمیسیون همچنین کارگروهی را برای رسیدگی به تخلفات منجر به حاشیه سازی بازی فوتبال ایران و لبنان تعیین کرده و وزارت ورزش نیز متعهد شده است که متخلفان در این زمینه و همچنین متخلفان را معرفی کند. اقدامات آنها را توصیف نکنید وظایف.” و مدارک مربوطه را به کمیسیون ارائه نماید.

وزارت ورزش موظف شد بسته زیرساختی جامعی برای حضور بانوان در ورزشگاه ها فراهم کند.

یکی از اعضای فراکسیون ورزش مجلس نیز در پاسخ به این سوال که آیا در این دیدار در حاشیه بازی فوتبال ایران و لبنان بحث حضور بانوان در ورزشگاه ها مطرح شده است؟ وی خاطرنشان کرد: متاسفانه زیرساخت های لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه های کشور وجود ندارد. جداسازی درب ورودی و خروجی ورزشگاه ها و سرویس های بهداشتی برای بانوان یکی از زیرساخت های لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه هاست.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس با بیان اینکه تا زمانی که زیرساخت های ورزشگاه های کشور آماده نشود، طبیعتاً برای حضور بانوان در این مجموعه های ورزشی با مشکلات جدی مواجه خواهیم بود، تاکید کرد: باید از سوی مسئولان مربوطه بررسی شود. در جلسه کمیسیون فرهنگی با حضور مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال، مقرر شد وزارت ورزش و جوانان بسته جامعی در این زمینه تهیه و جمع بندی آن را به مجلس ارائه کند.

خواندن
تجدید میثاق وزیر خارجه با آرمان‌های امام خمینی (ره)
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

ورزشگاه آزادی تنها مجموعه ای است که زیرساخت های کمتری برای بانوان دارد.

اساسا بالاخره در پاسخ به این سوال که آیا زیرساخت های مورد نظر در حال حاضر در ورزشگاه های کشور وجود ندارد؟ وی گفت: تنها مجموعه‌ای که حداقل این ظرفیت‌ها را دارد، ورزشگاه آزادی است، اما سایر ورزشگاه‌ها چنین ظرفیتی ندارند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *