تلاش سفیر آمریکا در سازمان ملل برای مقصر جلوه دادن ایران در مذاکرات وین

[ad_1]

سفیر آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه ای به سوالی مبنی بر توقف مذاکرات وین با تلاش برای پرتاب توپ به خاک ایران پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه العربی الجدید، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل در گفت وگو با این روزنامه در پاسخ به سوالی درباره بن بست مذاکرات وین و اینکه آیا انتظار دارد شورای امنیت سازمان ملل متحد شود یا خیر؟ همانطور که اشاره کردید، ما هنوز به توافق نرسیده‌ایم و ممکن است به آن نرسیم.» اما رئیس جمهور (بایدن) قول داده است که اطمینان حاصل کنیم که ایران هرگز به سلاح هسته ای دست پیدا نکند.
گرین‌فیلد گفت: «موضوع رضایت در شورای امنیت مطرح نشده است، اما اگر در آنجا مطرح شود، ما آماده‌ایم رای‌دهی کنیم و درباره موضوعات مشترک جهانی بحث کنیم». این یکی از زمینه هایی بوده است که در آن توانسته ایم با همه اعضای شورای امنیت همکاری نزدیک داشته باشیم.
وی افزود: فکر می‌کنم همه آنها خواهان برجام (توافق هسته‌ای)، بازگشت آمریکا به توافق و اجرای کامل قوانین آن هستند. فکر می کنم اگر این موضوع در شورای امنیت مطرح شود، ایران می شنود که دنیا می خواهد در این مورد عمل کند.
سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: این ایران بود که این تلاش ها را ناکام گذاشت. ما توافق کردیم که اگر آنها به یک توافق دوجانبه برگردند، ما به یک توافق دوجانبه بازگردیم. این وضعیت فعلی ماست. ما آماده ایم، آنها[ایران] نه
به گزارش ایسنا، اظهارات سفیر آمریکا در سازمان ملل در حالی بیان می‌شود که مذاکرات وین منعکس کننده برخی تحولات اخیر در روابط سیاسی بین‌الملل پس از تهاجم روسیه به اوکراین، تحریم‌های مختلف واشنگتن علیه روسیه و اختلاف بین تهران و واشنگتن بر سر برخی از مسائل است. مذاکرات باقی مانده اخیرا تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمد.
اظهارات گرینفیلد درباره موضع ایران در مذاکرات وین در حالی است که سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری اخیر خود درباره مذاکرات وین گفت: جو وین منفی نیست زیرا ایران و 1+5 همه کارها را انجام داده اند و هستند. در انتظار پاسخ.” رویکرد آمریکا. پاسخی که می تواند مشکلات ما را در دو حوزه ای که ذکر کردم حل کند. هماهنگ کننده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و اتحادیه اروپا به خوبی کار می کند. ایران در مذاکرات وین بیشترین ابتکارات را داشت و اکنون ما بر روی ابتکارات مناسب کار می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که ایالات متحده صادقانه (از لحاظ حقوقی) به تعهدات خود باز می گردد، به نظر می رسد واشنگتن سیاست تعلل را دنبال می کند، و هر زمان که ایالات متحده به چند سوال باقی مانده پاسخ داد، ما به وین باز می گردیم و جو وین همچنان آماده امضا و رسیدن به توافق است.

خواندن
مبدل های حرارتی BHE کرج
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

همانطور که هفته گذشته گفتم، مشکلات باقی مانده بین ایران و ایالات متحده بیش از یک مشکل است و ما تاکید می کنیم که پیام هایی که آقای مور در چند هفته گذشته قبل و بعد از سفر وی به تهران ارسال کرده اند از حداقل ها فاصله دارند. . . تصمیماتی که باید هنگام دستیابی به توافق گرفته شود. مسئولیت تاخیر پاسخ صحیح واشنگتن است.

خطیب زاده گفت: همانطور که قبلا تاکید کردیم باید تمامی عناصر و اجزای فشار حداکثر حذف شود. ایالات متحده نمی تواند تمام انرژی و زمان خود را صرف حفظ برخی از مولفه های حداکثر فشار و میراث ترامپ کند. مولفه های این فشار حداکثری باید به طور کامل از بین برود و دومین نکته مورد توجه ما این است که زنجیره منفعت اقتصادی ملت ایران از برجام به طور کامل دیده شود.

وی ادامه داد: آنچه بین ما و آمریکا باقی می‌ماند در هر دو حوزه ناقص است.
انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *