انفعال شورای امنیت، رژیم اسرائیل را در تداوم جنایات علیه فلسطینیان جسورتر کرده است

[ad_1]

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد در نشست روز دوشنبه شورای امنیت درباره حوادث فلسطین با انتقاد از سکوت و انفعال شورای امنیت در قبال جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین گفت: تا زمانی که شورای امنیت غیرفعال باشد و سکوت در برابر این جنایات، حقوق فلسطینیان محقق نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، مجید تخت روانچی گفت: حفظ جایگاه فعلی شورای امنیت تنها رژیم اسرائیل را به ادامه اشغالگری و جنایات خود علیه مردم مظلوم فلسطین تشویق و ترغیب می کند.

وی گفت: جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین کاملاً مستند و غیرقابل انکار است. آنها طبق قوانین بین المللی جنایات جنگی تلقی می شوند و عاملان چنین جنایاتی باید بدون تاخیر پاسخگو باشند. شورای امنیت برای حفظ صلح و امنیت بین المللی و پاسخگویی اسرائیل با تمام ابزارهای قانونی که در اختیار دارد، باید به تعهدات خود بر اساس منشور عمل کند. شورای امنیت همچنین باید تضمین کند که جنایات جنگی مورد توجه قرار نگیرد.

روانچی با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین، گفت: با تداوم سیاست های نژادپرستانه و جنایات وحشیانه اسرائیل علیه ملت فلسطین بدون هیچ پاسخی از سوی این رژیم، اوضاع در سرزمین های اشغالی فلسطین بدتر شده است.

وی ادامه داد: رژیم اسراییل جنایات خود را در مقابل جامعه جهانی انجام داد و به خوبی می داند که هیچ عواقبی ندارد.

نماینده دائم کشورمان در خصوص تجاوزات وحشیانه نیروهای اشغالگر اسرائیل به مسجد الاقصی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تجاوزات اخیر نیروهای اشغالگر اسرائیل و شهرک نشینان افراطی به مسجد الاقصی را نقض کرد. ماه مبارک رمضان، احساسات مسلمانان جهان را برانگیخت و شدیداً محکوم می کند.
وی گفت: در حملات اخیر نیروهای اشغالگر اسرائیل به مسجد الاقصی بیش از 200 فلسطینی مجروح و صدها نفر بازداشت شده اند.

خواندن
مام رول ضد تعریق آنتی مارکز گارنیر Mineral Invisible Anti Marks
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

سفیر ایران در سازمان ملل متحد با هشدار نسبت به عواقب هرگونه هتک حرمت به مقدسات مسلمانان، گفت: هر گونه هتک حرمت به مقدسات مسلمانان و توهین به احساسات مسلمانان جهان ناپسند و غیرقابل قبول است.

وی افزود: روند نگران کننده کنونی باید به سرعت و جدیت رسیدگی شود. برای جلوگیری از یک فاجعه با پیامدهای گسترده، وضعیت تاریخی و حقوقی این مکان مقدس باید توسط قوانین بین المللی محافظت شود. ما از جامعه جهانی می خواهیم که اقدامات احتیاطی لازم را برای حفاظت از مسجد الاقصی از جمله میراث فرهنگی آن در برابر حملات نیروهای اشغالگر اسرائیلی و شهرک نشینان افراطی اتخاذ کند.

نماینده دائم ایران در ایران با اشاره به گزارش‌های سازمان ملل گفت: گزارش‌های سازمان ملل حاکی از آن است که رژیم اسرائیل در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ سیاست‌های سرکوبگرانه و توسعه‌طلبانه و اقدامات جنایتکارانه غیرقانونی خود را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین انجام داده و مردم بی‌گناه از جمله زنان را به قتل رسانده است. و بچه ها مصادره، مصادره و تخریب اموال مردم فلسطین و تخلیه منازل آنان با توسل به زور ادامه یافت. علاوه بر این، محاصره وحشیانه غزه به عنوان مجازات دسته جمعی برای مردم بی گناه غزه ادامه دارد. این جنایت علیه بشریت نقض کلیه قوانین و موازین بین المللی و تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی است.

روانچی همچنین به فعالیت های بی ثبات کننده اسرائیل در منطقه اشاره کرد و گفت: رژیم اسرائیل با تهدید آشکار به استفاده از زور علیه سایر کشورهای منطقه، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را نقض می کند. خود منطقه همچنان تهدیدی واقعی برای صلح و امنیت در منطقه است.

خواندن
مزایای خرید مبلمان دست دوم از سمساری ها
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

نماینده ایران تصریح کرد: مناقشه فلسطین تنها در صورتی حل می شود که به اشغال پایان داده شود و حقوق مسلم ملت فلسطین به طور کامل به رسمیت شناخته شود و از آن حمایت شود و در نتیجه حاکمیت مردم فلسطین بر سرزمین های اشغالی اعاده شود.

در پایان سفیر و نماینده دائم کشورمان در پاسخ به اتهامات بی اساس نماینده رژیم صهیونیستی علیه ایران در جلسه فوق، اظهار داشتند که نماینده رژیم اسرائیل امروز ادعاهای واهی را علیه کشورم مطرح کرده است. استفاده از اکاذیب و سوء استفاده از تریبون شورای امنیت. این ادعاهای بی اساس تنها برای انحراف توجه از تجاوزات مستمر رژیم اسرائیل به فلسطین و کشورهای منطقه است. این یک اقدام بیهوده است، زیرا جامعه بین المللی به خوبی از دروغ و فریب اسرائیل آگاه است.
انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *