تحول اقتصادی و بانکی به نفع مردم اطلاع رسانی شود

[ad_1]

ایسنا/مازندران مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران گفت: طرح تحول اقتصادی و بانکی به نفع مردم باید اطلاع رسانی شود چراکه در راهبردهای جدید ارتباط کاری تولیدکنندگان، مردم و بانک ها در حال اصلاح است.

سید اسماعیل هاشمی در گردهمایی سراسری وبیناری مدیران شبکه بانکی کشور، با عنوان «تحول نظام بانکی به نفع مردم» با محور بررسی و پیگیری دستورات مهم بانکی رییس جمهوری به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی در ساری اظهار کرد: در شرایط اقتصادی حاضر، باید نظام بانکی برای توسعه مازندران هماهنگ عمل کنند و با نگاه تک بعدی و جزیره ای به هیچ عنوان نمی توانیم در مسیر اشتغال و تولید، تحول ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تحول اقتصادی و بانکی به نفع مردم که توسط دولت سیزدهم در جریان است، باید برای آحاد جامعه تبیین و اطلاع رسانی شود چراکه در راهبردهای جدید ارتباط کاری تولیدکنندگان، مردم و بانک ها در حال اصلاح است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران اضافه کرد: در مسیر تحولی برای ارائه تسهیلات، باید تمام مراحل اخذ مدارک از مشتری، الکترونیکی باشد چرا که با هوشمند سازی این طرح از احتمال خطا و یا انجام سخت گیری کاذب از سوی بانک ها جلوگیری می شود.

هاشمی ادامه داد: در کنار حمایت از کسب و کارهای خرد، دولت سیزدهم توجه ویژه ای به بازگشایی و بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید دارد که باید برای اجرای دقیق این طرح در مازندران بکوشیم.

وی گفت: در مازندران صدها واحد صنعتی و تولیدی به دلیل مشکلات بانکی تعطیل هستند که با رویه های اصولی و کارشناسی، بانک ها می توانند در بازگشت این واحدها به چرخه تولید اثرگذار باشند.

خواندن
تفاوت ورق سیاه و گالوانیزه چیست؟
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

هاشمی افزود: ارایه تسهیلات آسان به اقشار مردم در مازندران طبق تاکید رییس جمهوری و چارچوب قانونی با قدرت اجرایی خواهد شد و بانک های عامل استان نسبت انجام تعهدات ملی خود را مکلف می دانند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران ادامه داد: تبادل نظر در حوزه بانکی در سطح ملی با مشورت گیری از مدیران استانی اقدام ارزشمندی بوده که مختص دولت سیزدهم است و برگزاری همایش های از این دست می تواند برای رونق کسب و کار در استان با محوریت تحرک بانک ها اثر بخش باشد.

وی ادامه داد: در کنار آنکه بانک ها دولتی نقش محوری در توسعه اقتصادی مازندران دارند باید بانک های خصوصی هم به میدان بیایند و آنها هم سهم خود را در ایجاد اشتغال پایدار اجرایی کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: برای توسعه اقتصادی در مازندران باید به سمت تحول بانکی برویم و چارچوب های غیرکاربردی که در برخی بانک ها وجود دارد را حذف و با قوانین جدید برای رونق کسب و کار این دیار بکوشیم.

وی ادامه داد: مازندران ظرفیت های قابل توجهی در حوزه گردشگری، کشاورزی، صنعتی و تولید دارد که به طور حتم نظام مالی و بانکی کشور و استان برای تحول در این حوزه ها برای سال های آینده می توانند، پیشگام باشد.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *