بیشتر آسیب تصادفات از ناحیه خودروسازها وارد می‌شود

[ad_1]

یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کاستی های صنعت خودروسازی کشور را در مدیریت این صنعت و کمبود نیروی متخصص در این زمینه می بینم.

علی آذری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به گلایه مقام معظم رهبری از وضعیت نامناسب صنعت خودرو کشور، گفت: دو اصل مهم در کشور وجود دارد که لازمه رونق و پیشرفت صنعت خودرو است. یکی صنعت برق و دیگری صنعت فولاد. امروزه صحبت کردن در مورد صنعت برق و صنعت فولاد برای ژاپن دشوار است، اما تحت برند تویوتا، خودروهایی تولید می کند که تمام استانداردها را برآورده می کنند و همچنین از جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شده اند. حتی صنعت خودروسازی ژاپن با وجود تمام کاستی ها توانست در 90 سال از جنرال موتورز پیشی بگیرد.

وی افزود: کشوری مانند ژاپن که در این زمینه فرصت چندانی ندارد توانست خودرویی تولید کند که امروز مورد استقبال جامعه جهانی قرار گرفته و صدای آن در دنیا شنیده می شود اما خودروسازان ما نمی توانند خودرو تولید کنند. حتی در حوزه داخلی هم هست.» مورد استقبال مردم قرار گیرد. من معتقدم سیاست در صنعت نفوذ کرده است و امروز با مدیریت مشکل داریم. متاسفانه در صنعت خودرو رقابتی وجود ندارد.

نماینده مردم کوچان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سایه ایجاد فضای انحصاری، با وجود قدرت بسیار زیاد در دست خودروسازان، شاهد ناتوانی این صنعت در ساخت خودرو آنگونه که جامعه است، هستیم.تخصص در صنعت خودرو به درستی در نظر گرفته نمی شود. امروزه فرصت های بزرگی در دست خودروسازان است. چرا خودروسازان با چنین توانمندی هایی باید خودرویی تولید کنند که باعث نارضایتی جامعه شود؟ آنقدر از وضعیت ناگوار این صنعت صحبت می شود که جامعه خسته شده و کار به جایی رسیده است که مقام معظم رهبری نسبت به آن هشدار داده اند.

خواندن
ورق سیاه ۱۵ میلی متر رول عرض ۱.۵ فولاد مبارکه منابع google.com (website)
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی در ادامه تاکید کرد: بیش از 10 سال است که مقام معظم رهبری در نامگذاری سالها بر اقتصاد مقاومتی و تولید تاکید دارند. امروز کشور ما در عرصه اقتصاد با همه امکانات آسیب پذیر است. من فکر می کنم مهم است که صنعت خودروسازی را رقابتی کنیم. امروزه شاهد هستیم که میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای بالاست. دیگر نمی خواهم از ماشین معروف این منطقه نام ببرم. در هر تصادف یک پدر خانواده فوت می کند. در حالی که با کمی دقت و تجربه می توان یک خودروی استاندارد به فروش رساند. درست است که عوامل زیادی در تصادفات رانندگی نقش دارند، اما این خودروسازان هستند که بیشترین خسارت را وارد می کنند.

وی افزود: امروز باید در این صنعت اتفاقی بیفتد. یافتن ایده اصلاح ساختاری در صنعت خودرو ضروری است. خودروهایی که به مجلس اهدا کردند بسیار گران است. امروزه توجه به مصرف سوخت در صنعت خودرو بسیار مهم است. منابع سوخت کشور ما ابدی نیست. یک قطره بنزین هم ارزشمند است. چرا خودروهای تولیدی ما اینقدر مصرف دارند؟

انحصار کافی برای خودروسازان

در ادامه این عضو کمیسیون اتباع مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروزه اندیشمندان و صاحب نظران ایرانی در بسیاری از شرکت های خودروسازی معروف دنیا فعالیت می کنند. چرا از دانش و تجربه جوانان توانمند در این صنعت استفاده نمی کنیم؟ از وزیر صنعت انتظار داریم وضعیت صنعت خودرو را بهبود بخشد. امروز همه شرایط را داریم و بهانه ای برای بی کیفیتی خودروهای داخلی وجود ندارد. مجلس به منویات مقام معظم رهبری در حوزه خودرو عمل خواهد کرد. من یک نقص در مدیریت صنعت خودرو و کمبود متخصص در این زمینه می بینم.

خواندن
چرا «رکنا»توقیف شد؟ - ایسنا
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی در پایان گفت: واردات خودرو یکی از راهکارهای ایجاد فضای رقابتی در صنعت خودروسازی است. تا امروز با جلوگیری از واردات خودرو به دنبال کمک به صنعت خودروسازی داخلی بوده ایم. اما ما سال هاست که این کمک ها را انجام می دهیم اما پاسخ مثبتی دریافت نکرده ایم. یکی از راه های موثر برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی بحث رقابت است. تولیدکننده داخلی باید بهترین کالا را برای مردم تولید کند. من مواردی را دیده ام که شخصی خودروی صفر دریافت کرده، اما معیوب بوده است.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *