ساماندهی۷۰ درصد معتادان متجاهر تهران/افزایش ظرفیت نگهداری از معتادان به ۲۰ هزار نفر

[ad_1]

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه سران سه قوه در مبارزه با مواد مخدر تلاش و اراده جدی دارند، گفت: امیدواریم با افزایش و بسیج همه، وضعیت کشور بسیار بهتر شود. منابع.”

به گزارش ایسنا، اسکندر مومنی در ویژه برنامه دهه مبارک فجر که در دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک رجب، تقارن دهه مبارک فجر را تبریک گفت و با اشاره به نزدیک شدن به دهه مبارک فجر. ستاد افزود: حوزه مقابله، پیشگیری، درمان و توانمندسازی همه این حوزه ها را یکپارچه عمل کرده و ارتقا می دهد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با مواد مخدر در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و در این زمینه با واردات، قاچاق و توزیع مواد مخدر به مقابله و ساماندهی متقلبان و معتادان متجاهر می پردازد. بنابراین، تقریباً 4 هزار نفر شکنجه شدند و 12 هزار نفر عنوان جانباز را دریافت کردند.

دبیرکل سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران بالاترین سطح کشف مواد مخدر را دارد و سازمان ملل متحد بارها از ایران برای مبارزه با مواد مخدر در جهان، درمان و توانمندسازی معتادان متجاهر و فعالیت های پیشگیرانه مانند یاران زندگی تشکر کرده است. پروژه.”

مومنی گفت: ظرفیت کل مراقبت و درمان تهران کمتر از 4000 نفر بود اما با کمک بسیج، نیروی انتظامی و سازمان زندان ها کمپ هایی راه اندازی شد و ظرفیت ها افزایش یافت که اکنون 4 برابر و 70 درصد شده است. سازمان دهندگان معتادان متجاهر سازماندهی شده که به زودی ظرف چند ماه آینده ظرفیت نگهداری بیش از 20000 نفر را خواهد داشت.

خواندن
مسیر طراحی سایت برای طراح شدن از کجا شروع کنیم؟
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در مراکز و کمپ های درمان مواد مخدر گفت: افرادی که وارد این مراکز می شوند پس از طی مراحل درمان، آموزش های مهارتی می بینند. در واقع هیچکس بدون یادگیری مهارت این مراکز را ترک نمی‌کند، زیرا هدف این است که از ترک کردن، بتوانند وارد تجارت در جامعه شوند.

دبیرکل در خصوص طرح یاوران زندگی گفت: تمرکز اصلی این طرح بر افراد، گروه های مرجع و نهادهای متولی است و وزارت آموزش و پرورش یکی از ارگان های اصلی است. بیش از 40000 مدرسه در این طرح مشارکت دارند. پوشش داده شد و مطالب زیادی برای دانش آموزان بود.» و خانواده هایی ایجاد شده و هم اکنون به دلیل شرایط کرونا این مطالب در شبکه شاد بارگذاری شده است.

مومنی در خصوص درمان اعتیاد افزود: در گذشته درمان اعتیاد مبتنی بر متادون بود که تقریباً 100 درصد آگونیست است، اما رویکرد ستاد برای تنوع بخشی و گسترش دسترسی به درمان اعتیاد در کشور شامل تولید و کاهش قیمت است. اشکال مختلف بوپره “. نورفین توسط شرکت های دانش بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری و داروهای گیاهی ریاست جمهوری و با همکاری پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی و دانشگاه ایران ارائه می شود. مراکز تحقیقاتی پزشکی برای درمان درمانی، نه مراقبت های حمایتی.

وی افزود: در حوزه حفاظت و توانمندسازی بزرگترین کاری که انجام شده حضور خیرین است. خیرین تاکنون دو مرکز راه اندازی کرده اند، یکی در سروش که بیشتر آن توسط خیرین راه اندازی شده است و دیگری در اردوگاه توانمندسازی و اشتغال شهید زیادیان. تقریبا 90 درصد آن توسط اهداکنندگان ایجاد شده است.

خواندن
چرایی طرح "چشم پوشی ایران از انتقام خون سردار سلیمانی" در رابطه با مذاکرات وین
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

این مقام در ستاد گفت: «دولت به تنهایی نمی تواند با مواد مخدر مبارزه کند. رفع آسیب های ناشی از مواد مخدر دغدغه اصلی مردم است بنابراین نیازمند حمایت و کمک موسسات خیریه و مردمی هستیم.

مومنی با مقایسه وضعیت اعتیاد در کشورمان با برخی کشورهای جهان گفت: شیوع اعتیاد در بین جمعیت فعال کشور 5 درصد است و در دنیا این رقم از 7 درصد فراتر رفته است. همچنین شیوع اعتیاد در بخش دانشجویی کشورمان 2 درصد و در برخی کشورها از جمله آمریکا 17 درصد است که رقم بالایی است. معتاد چندین نفر را تحت تأثیر قرار می دهد و درمان آن دشوار است. اگرچه وضعیت ایران نسبت به بسیاری از کشورهای جهان بهتر است، اما وابستگان زیادی به ایران وجود دارد و باید هر روز برای بهبود وضعیت تلاش کرد.

وی گفت: قانون باید واسطه ای برای دست اندرکاران و بازدارنده برای عاملان باشد.

مومنی در پایان گفت: سران قوای سه گانه در مبارزه با مواد مخدر تلاش و اراده جدی داشته اند و امیدوارم با افزایش و بسیج همه امکانات و مردمی سازی وضعیت ما بسیار بهتر شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *