ظرفیت های لازم برای تقویت همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان وجود دارد

[ad_1]

وزیر کشور تاکید کرد: فرصت‌ها و زمینه‌های لازم برای تقویت همکاری‌های همه جانبه به‌ویژه تبادلات اقتصادی میان ایران و پاکستان وجود دارد و تمایل جدی دو طرف شرط لازم برای دستیابی به این هدف مشترک است.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در دیدار با رحیم خیاط قریشی سفیر پاکستان در ایران گفت: ایران و پاکستان پتانسیل و فرصت های خوبی برای گسترش و توسعه همکاری ها در حوزه های تجاری، امنیتی و فرهنگی دارند.

وزیر کشور گفت: توسعه بازارهای فرامرزی و مبادلات تجاری بستر مناسبی را برای توسعه همکاری های دو کشور ایجاد می کند و انتظار می رود مسئولان دو کشور چارچوب لازم را فراهم کنند.

وی بر اهمیت همکاری ایران و پاکستان در موضوعات مهم اقتصادی از جمله انرژی و ترانزیت تاکید کرد و گفت: اراده طرفین گسترش روابط همه جانبه است و باید با جلسات مشترک موانع احتمالی برطرف شود.

وزیر کشور خواستار تعامل و همکاری دو بندر گوزرد در ایران و گوادر پاکستان شد و گفت: باید شرایط لازم برای تقویت همکاری های تجاری و تبادلات بین این دو بندر مهم در منطقه فراهم شود.

واحدی مشکل مهاجرین افغانستانی را یکی از مشکلات مشترک سه کشور ایران، افغانستان و پاکستان دانست و گفت: باید در چارچوب همکاری های سه جانبه شرایطی فراهم شود تا افراد کمتری تصمیم به مهاجرت بگیرند.

رحیم حیات قریشی افزود: در حال برنامه ریزی و تدارک شش بازارچه فرامرزی برای گسترش همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف به ویژه تجارت هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و منابع متعددی که در ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: دو کشور می‌توانند در بحث انرژی از جمله صادرات برق و گاز از ایران تبادلات قابل قبولی داشته باشند.

خواندن
چالش تایید واکسن کرونا برای اطفال در آمریکا
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

سفیر پاکستان با استقبال از پیشنهاد وزیر کشور برای همکاری بین بنادر مهم دو کشور، خواستار اعلام همکاری بین بنادر گواتر و گوادر شد و گفت: همکاری دو بندر در مبادلات تجاری و اقتصادی به نفع مردم خواهد بود. تمام دنیا منطقه

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *