بازدید معاون حقوقی قوه قضاییه از دیدارهای مردمی این قوه

[ad_1]

معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه با حضور در مرکز روابط عمومی با تعدادی از مددجویان که دارای مشکلات حقوقی و کیفری بودند دیدار و دستورات لازم را برای تسریع در رسیدگی به آنها ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرت با حضور در مرکز روابط عمومی دادگستری جزئیات تعدادی از پرونده های مراجعین را بررسی کرد.

در این جلسه که با حضور علی اصغر رفاهی، دادیار دیوان عالی کشور و مدیرکل امور عمومی قوه قضائیه تشکیل شد، به پرونده های مربوط به موضوعات، تغییر کاربری غیر مجاز، تصرف عدوانی، ارث، طلاق و … رسیدگی شد. . دستور تحقیقات و تحقیقات ویژه برای مراجع قضایی مربوطه صادر شد.

معاون قضایی در امور حقوقی و مجلس در حاشیه این جلسه به موضوعات این پرونده پرداخت و اظهار داشت: امروز با 9 نفر جلسه حضوری داشتیم. چند پیشنهاد کلی برای تغییر قوانین ارائه شده است که در معاونت حقوقی قوه قضائیه مطرح خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین با اشاره به قوت گفت: با توجه به اینکه مراجعین از استان‌های دیگر بودند و سختی‌ها و هزینه‌های زیادی را متحمل شدند، باید این امکان وجود داشته باشد که این ارتباطات مستمر و به شکل بصری و غایب مردم باشد. عبور کنید.» مسافت های طولانی را طی نکنید.

وی بیان کرد: هنگام رسیدگی به پرونده ها به صورت جداگانه چندین مورد به صورت شخصی معرفی شد. مواردی هم بوده که اصلاً پرونده ای تشکیل نشده است و لازم است ابتدا شکایت کرده و مراحل قانونی را طی کنیم تا در صورت بروز مشکل به پرونده رسیدگی شود.

خواندن
جزئیات از سرگیری مذاکرات در وین
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

معاون وکیل قوه قضائیه با بیان اینکه در برخی موارد سهل انگاری و بی احتیاطی قوه قضائیه باعث به تاخیر افتادن روند رسیدگی شد، گفت: خودداری کنید.

گدراتی با اشاره به پرونده یکی از پرونده ها که مربوط به تغییر کاربری است، گفت: در خصوص این پرونده که از سال 93 ادامه دارد، دو نوع نظر وجود دارد که آیا جنبه کیفری آن مشمول تصویب قانون است. دادگاه نیز باید دستور کاهش زمان را صادر می کرد که رسیدگی فوری و ویژه پرونده بود.

حجت الاسلام و المسلمین گدراتی پس از این بازدید با تعدادی دیگر از مددجویان که برای رسیدگی به پرونده آنان به مرکز مراجعه کرده بودند دیدار و خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به آنان شد.

معاون وکیل دادگستری در خاتمه از نحوه فعالیت و خدمات کارکنان مرکز روابط عمومی قوه قضائیه مطلع شد.

علی اصغر رفاهی، دستیار دادستان دیوان عالی کشور و مدیرکل روابط عمومی قوه قضائیه نیز گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در این مرکز ارائه کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *