ورود ایرانیان خارج از کشور مستلزم حمایت های قانونی است

[ad_1]

این وکیل دادگستری گفت: تا زمانی که ایرانیان مقیم خارج از کشور مطمئن نباشند که در صورت بازگشت به کشور، بازداشت یا پیگرد قانونی نخواهند داشت و یا پس از ورود به کشور، گذرنامه آنها ضبط نمی شود و ممنوع الورود نخواهند شد. کشور. خروج.» امکان ورود ایرانیان خارجی به کشور.

سید مهدی خجتی در گفت وگو با ایسنا در خصوص درخواست محسنی اژه ای از معاونت امور بین الملل قوه قضائیه. تسهیل ورود ایرانیان خارج از کشور به ایران گفت: برای حل چنین مشکلی لازم است قوه قضائیه و سایر مراجع ذیربط به ویژه مقامات امنیتی اقدامات لازم را برای اعتماد سازی و ایجاد فضای امن برای بازگشت ایرانیان انجام دهند. خارج از کشور را در دستور کار قرار دهد». و با این مقدمه، ورود ایرانیان غیر ایرانی را به کشور آسان کنید.

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه هموطنان برای ورود به ایران و بازگشت به کشور هیچ مانعی ندارند، افزود: دغدغه اصلی این افراد مشکلات و مسائلی است که ممکن است پس از ورود به کشور و برخی از آنها پیش بیاید. پرونده های مفتوح در قوه قضاییه وجود دارد که باید توزیع شود.

یکی از اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز افزود: قوه قضائیه می تواند لایحه عفو برخی از جرایم اتباع ایرانی مقیم خارج از کشور را تهیه و به مجلس تقدیم کند که برای بسیاری از ایرانیان علاقمند به بازگشت مشکل دارد. به الف در سایر موارد قوه قضاییه با همکاری دولت می تواند برای ایرانیان مقیم خارج از کشور سیستم های رایانه ای مشابه نظام قضایی ایران ایجاد کند و آنها را قادر به انجام مراحل قانونی و در رابطه با ارائه عدالت الکترونیکی کند. قانون آیین دادرسی کیفری و انجام محاکمات به صورت آنلاین، در مواردی که از این طریق قابل رسیدگی است مداخله کنید.

خواندن
ویدئو / از راه رفتن فرد دارای آسیب نخاعی تا کشفی بزرگ در مصر
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

این حقوقدان با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای تدوین لایحه جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور گفت: ورود ایرانیان خارج از کشور نیازمند حمایت قانونی است و دولت باید لایحه ای برای تسهیل ورود ایرانیان خارج از کشور تدوین کند. ارائه راهکارهای قانونی و تشویقی برای بازگشت هموطنان مقیم ایران از سراسر جهان.

خجتی در پایان گفت: بسیاری از ایرانیان مقیم کشورهای خارجی به دلیل اطلاعات نادرست سودجویان از بازگشت به کشور می ترسند. البته باید توجه داشت که عملکرد قوه قضائیه و دستگاه های امنیتی به ویژه در مورد برخی از تابعیت های مضاعف درست بود که فضای بی اعتمادی را در بین شهروندان ایرانی خارج از کشور ایجاد کرد؛ اما این موضوع باعث شد که این امر باعث شود که این امر موجب شود که این امر باعث شود که این امر باعث شود که این امر به درستی انجام شود. بنابراین تا زمانی که این افراد مطمئن نشوند در صورت بازگشت به کشور بازداشت و تحت تعقیب قضایی قرار نخواهند گرفت و یا پس از ورود به کشور گذرنامه آنها ضبط و از کشور آزاد نخواهند شد. .

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *