وزیر بهداشت: دیگر نیازی به تست پی سی آر نیست/ طی ۲ تا ۳ هفته آینده به پیک خواهیم رسید

[ad_1]

وزیر بهداشت با بیان اینکه دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور آمادگی 100 درصدی دارند، گفت: امروز نیازی به انجام آزمایش PCR نیست و اگر فردی سرماخورده باشد امکان دریافت ایمیکرون وجود دارد.

به گزارش ایسنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مراسم افتتاحیه پروژه های درمانی بیمارستان امام حسین (ع) در خصوص پروژه هایی که امروز در این بیمارستان افتتاح شد، گفت: از بزرگترین بیمارستان های شرق تهران ، با توجه به تراکم جمعیت موجود به صورت شبانه روزی به مردم خدمات رسانی می کند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان امام حسین (ع) دولتی و دانشگاهی است که خدمات ارائه شده در آن بسیار عالی است، گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و نگرانی از شیوع بیماری عروق کرونر قلب با سویه آمیکرون، اقدام لازم است. مورد نیاز است. در همین راستا امروز بخش مراقبت های ویژه جدید در این بیمارستان افتتاح شد.

عین اللهی درباره شتاب دهنده خطی و دستگاه پرتودرمانی میکروسکوپی (X9) که امروز راه اندازی شد، گفت: این دستگاه پیشرفته ترین دستگاه پرتودرمانی است که برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفته و برای درمان انواع تومورهای سرطانی قابل استفاده است. متعلق به دولت و تحت پوشش بیمه است، بنابراین مردم دیگر نیازی به غیبت از درمان به دلیل کمبود پول ندارند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: حدود 69 تخت مراقبت های ویژه در این بیمارستان وجود دارد. خدا را شکر این بیمارستان دارای تخت مراقبت های ویژه کودکان نیز می باشد. یکی از موضوعات مهم که بسیار حائز اهمیت است حضور چشمگیر موسسات خیریه در این منطقه بود که از آن تقدیر و تشکر می کنیم.

خواندن
همه چیز در مورد تولید مبل در چهاردانگه
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی گفت: در طرح ملی عدالت و تعالی سلامت که از برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت آیت‌الله رئیسی است، قصد داریم تمام فناوری‌های پیشرفته دنیا را در درمان بیماری‌ها به کار بگیریم. در سراسر کشور.”

دکتر عین اللهی در ادامه درباره نحوه آماده سازی مراکز درمانی پس از شیوع آمیکرون در کشور گفت: مشهد مقدس انجام شد و به همه آنها اعلام آمادگی کامل شد. بنابراین تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در آمادگی صددرصدی هستند.

تفاوت موج ششم با موج کرونا در این است که کودکان دچار فشار جدیدی می شوند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه متأسفانه موج ششم کرونا آغاز شده و تقریباً در میانه این موج هستیم، گفت: خوشبختانه واکسیناسیون در ایران به خوبی انجام شده است که باعث ایجاد مقاومت در افراد می شود، بهداشت را جدی بگیرید. ” . امروزه دیگر نیازی به انجام آزمایش PCR نیست و اگر فردی سرماخورده باشد احتمال ابتلای او به امیکرون بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در این شرایط سه وظیفه دارد، گفت: در مرحله اول پایداری است که با واکسیناسیون انجام داده ایم. تاکنون 135 میلیون دوز از این واکسن تزریق شده است. در مجموع 90 درصد از گروه هدف اولین دوز، 80 درصد دو دوز و 27 درصد هر سه دوز واکسن کرونا را در کشور دریافت کردند. همچنین در تهران 93 درصد افراد اولین دوز، 85 درصد دو نوبت و 35 درصد سه نوبت واکسن دریافت کردند. دومین کاری که باید انجام شود جلوگیری از انتشار ویروس است که با فعالیت‌های طراحی شده در ستاد مرکزی کرونا و دستورالعمل‌های ارائه شده انجام می‌شود. فکر می‌کنیم در ۲ تا ۳ هفته آینده با درخواست از مردم برای رعایت بیشتر پروتکل‌های اعلام شده در جمع‌های خانوادگی به اوج خود خواهیم رسید. هدف سوم ما در زمینه درمان این است که اطمینان حاصل کنیم که تمام خدمات پزشکی در دسترس همه بیماران است.

خواندن
شرکت مشاوره استراتژی فروش و بازاریابی
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

عین اللهی با بیان اینکه تفاوت موج ششم با موج کرونا در ابتلای کودکان به سویه جدید است، اظهار کرد: متاسفانه با سویه جدید بیماری، 20 درصد بیماران را کودکان تشکیل می دهند. قبلاً چنین نقشی در ذهن مردم بود که بچه ها مبتلا نشوند اما الان اینطور نیست و باید خیلی مراقب بود مخصوصاً بچه های زیر 2 سال. افرادی که اولین علائم را دارند نباید با کودکان در تماس باشند، درگیری کودکان برای ما در وزارت بهداشت بسیار نگران کننده است. واکسیناسیون کودکان 9 تا 12 ساله هم اکنون آغاز شده است، امیدواریم طی یک تا دو هفته آینده و پس از بررسی نتایج واکسیناسیون کودکان 9 تا 12 ساله، یک پله پایین تر حرکت کرده و واکسیناسیون کودکان زیر 9 سال را آغاز کنیم. سال ها.

وزیر بهداشت در پایان تصریح کرد: در صورت بروز علائم خفیف نیازی به مراجعه به مراکز درمانی نیست، افرادی که بیماری های همراه دارند و حال عمومی ندارند باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

شایان ذکر است دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از پروژه های عمرانی و درمانی بیمارستان امام حسین (ع) بازدید کردند.

به گزارش وب دا، در این بازدید مجهزترین و دقیق ترین شتاب دهنده خطی و پرتودرمانی میکروسکوپی (X9)، 21 تخت مراقبت های ویژه، سی تی اسکن دوم بیمارستان و ساختمان مهدکودک بیمارستان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *