صدراعظم آلمان: حصول توافق در وین به ایران بستگی دارد!

[ad_1]

صدراعظم آلمان بدون اشاره به انفعال و عدم همکاری طرف های اروپایی در مذاکرات وین، سعی کرد توپ را به سمت ایران پرتاب کند و گفت: ایران باید در وین به توافق برسد.

به گزارش ایسنا، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در گفت و گوی اختصاصی با واشنگتن پست درباره روند مذاکرات ایران و گروه 1+5 درباره بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم ها سوال کرد. ایران با حضور مذاکره کنندگان آمریکایی در وین اتریش پاسخ داد.

شولتز در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی در وین به توافق می رسد؟ برجام نیز مانند سایر کشورهای اروپایی تلاش کرد ایران را تنها مسئول شکست احتمالی مذاکرات بداند و توپ را به دوش ایران انداخت.

او گفت: «این به ایران بستگی دارد. ما به آنها سیگنال روشنی داده‌ایم که زمان تصمیم‌گیری و پیشرفت فرا رسیده است، نه طولانی کردن روند. ما توانایی ایران برای داشتن بمب اتمی قابل استفاده را قبول نداریم. این یک لحظه تعیین کننده است و امیدواریم که آنها از این فرصت استفاده کنند.

افرود صدراعظم آلمان ادامه داد: ما زمان زیادی نداریم زیرا از پیشرفت برنامه هسته ای ایران اطلاع داریم.

شولتز در پاسخ به سوال دیگری درباره راهبردی که در صورت شکست مذاکرات وین علیه ایران انجام می شود، گفت: در حال حاضر می توانیم منتظر پاسخ باشیم. بیا صبرکنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مذاکرات وین نباید محدود به موضوع هسته ای باشد، بلکه باید موضوعات دیگری از جمله موشک های بالستیک ایران و مسائل منطقه ای را در بر گیرد، گفت: فکر می کنم همه ما وقتی به ایران نگاه می کنیم می دانیم. سوالات زیادی بپرسید. اکنون آنها در حال مذاکره هستند که چگونه با این توافق پیش بروند. [هسته‌ای] و آیا آینده ای وجود دارد که بر جهان و وضعیت تأثیر مثبت بگذارد. بنابراین، اکنون باید شنید که آیا ایران برای حل این موضوع آماده است یا خیر.

خواندن
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری نرم افزار سی آر ام
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

به گزارش ایسنا، اگرچه قرار است مذاکرات در وین روز سه‌شنبه پس از وقفه چند روزه با حضور مذاکره‌کنندگان در پایتخت اتریش از سر گرفته شود، اما آمریکا و شرکای اروپایی آن بارها تلاش می‌کنند تا موضوع فشار زمانی و زمانی را مطرح کنند. زمان کافی برای دستیابی به توافق در وین برای تحت فشار قرار دادن ایران برای دست کشیدن از خواسته های مشروع خود کافی است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده اند که برای دستیابی به توافق عجله ای ندارند و باید به تمام خواسته های تهران از جمله لغو کامل تحریم های آمریکا علیه ایران پاسخ داده شود و ایران باید از مزایای برجام بهره مند شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *