القاصی‌مهر: دشمنان ما امروز زندان را کانون اهدافشان گذاشته‌اند

[ad_1]

رئیس کل دادگستری استان تهران در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل زندان های استان تهران گفت: باید از فضاسازی در زندان های تهران پرهیز شود. هر چه بیشتر وارد دستگاه قضایی و زندان شویم و آن را کنترل کنیم، می تواند آسیب ها و تهدیدات دشمن را کنترل کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی انجام شده در کشور، علی القاسمهر رئیس کل دادگستری استان تهران امشب با حضور رئیس کل زندان های استان تهران تودیع و مدیرکل زندان های استان تهران را معارفه کرد. سازمان زندان ها و جمعی دیگر از مدیران دریافتند: این روزها یادآور پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است. انقلابی که با ظهور حضرت امام (ره) آغاز شد و همه ظلم ها در این کشور ریشه کن شد و احکام نورانی اسلام و دین خدا بر این کشور تحمیل شد.

وی همچنین اهداف زندانبانی در جمهوری اسلامی را یادآور شد: اصالت زندانبانی در نظام ما با کشورهای دیگر متفاوت است. زندانبان اسلامی به دستور امام خمینی(ره) باید تحولی به سوی دانشگاه و مدرسه باشد، یعنی شاهد اصلاح، تربیت و تغییر انسان و بازگشت او به زندگی شایسته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: سیاست ها و برنامه های روسای محترم قوه قضائیه از گذشته تا به امروز بر اساس آموزه ها و فلسفه اسلام و با محوریت کرامت و ارزش ذاتی انسانی بوده است. در این سال ها در حوزه زندان و زندانبانی نیز شاهد یک دوره تکاملی بوده ایم.

وی تاکید کرد: زمینه سازی برای بازگشت افراد گناهکار طبق قانون با اصلاح و تنویر جامعه در سرفصل های قوه قضاییه قابل مشاهده است. رویکرد ما به حفاظت از زندان ها مفید است و در همه سطوح دولتی و قضایی قابل مشاهده است. بدیهی است مدیریت زندان ها و نگاه علمی- انسانی به آن توسط یک رهبر محترم سازمان زندان ها بسیار مؤثر بوده و می تواند به اهداف عالیه در سطح زندان دست یابد و به آن دست یابد.

خواندن
انتخاب رژیم غذایی کتوژنیک ساده است
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

القاسمهر ضمن قدردانی از حمایت های قوه قضائیه گفت: در این دوره تحول، نگاه رئیس محترم قوه قضائیه به زندان ها و زندانبانی همواره نگاهی عمیق، جامع و کاملاً اصلاحی و تربیتی است. توجه ویژه ایشان به انتصاب دکتر محمدی به عنوان سرپرست محترم سازمان زندانها نیز موید این واقعیت بود که ایشان شخصیتی کاملاً علمی، دقیق، شایسته و با تجربه در حوزه قضائی، تعزیرات و اجرایی را برگزیده بودند که می بایست برگزیده شوند. مطلوب در نظر بگیرید. .

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر پیشبرد توسعه زندانبانی در عصر جدید، گفت: چه خوب است که امروز به مدیران داخلی سازمان اعتماد می شود و این تغییرات نشان از اهمیت سرمایه های سازمان زندان ها دارد. انتصاب آقایان خیاط الغیب و رستمی در مناصب جدید نیز گویای این نگاه عمیق مدیریتی است.

وی با یادآوری دوران همکاری با روسای جدید و سابق زندان های استان تهران به اقدامات شایسته آنان اشاره و تاکید کرد: امروز ورودی زندان ها باید کنترل شود تا زندان آخرین نقطه و راه حل باشد. باید به گونه ای مدیریت شود که فرد به زندان منتقل نشود. در قوه قضائیه سعی کردیم در بازدید قضات از زندان ها ذهنیت قضات و زندانیان را تغییر دهیم تا تغییری در ذهنیت آنها مشاهده شود.

القاسمهر با بیان اینکه نگرش رهبری سازمان زندان ها به زندان های استان تهران باید ویژه تر باشد، گفت: باید ساخت و ساز از زندان های تهران برداشته شود. این امر علاوه بر افزایش مشارکت و نظارت ما در قوه قضائیه و زندان ها، قطعاً می تواند آسیب ها و تهدیدهای دشمن را کنترل کند.

رئیس قاضی استان تهران اذعان داشت: یکی از کانون های متخاصم محیط زندان تهران به ویژه بازداشتگاه اوین است که قوه قضائیه باید به شما کمک کند و همه ما باید با تدبیر و دقت در تصمیم گیری های خود عمل کنیم.

خواندن
زنان هیات اعزامی طالبان به اسلو درخواست پناهندگی داده‌اند
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

القاسمهر در پایان گفت: رسیدگی به پرونده های زندانیان به ویژه علت بازداشت طولانی مدت متهمان باید پیگیری شود. یکی از اولویت ها باید حساسیت به بازداشت شدگان و متهمانی باشد که در روند تحقیقات و بازداشت دچار تاخیر شده اند. خود زندان باید در این زمینه مطالبه گر باشد.

در ادامه این مراسم دکتر علی رستمی و حشمت الله حیات الغیب به عنوان مدیرکل دفتر مدیر و روابط عمومی سازمان زندانها و مدیرکل زندانهای استان تهران معرفی شدند.

علی رستمی در مراسم افتتاحیه خود به عنوان مدیرکل دفتر روابط عمومی سازمان زندان ها با تقدیر از انتصاب مجدد حیات الغیب به عنوان مدیرکل زندان های استان تهران و اقدامات وی در امر نگهبانی و مدیریت زندان ها گفت: موارد دیگری نیز وجود دارد. زندان ها، زیرا شبکه های معاند دائماً به این منطقه از زندان ها دامن می زنند. بنابراین مدیریت دقیقی می طلبد تا با حضور آقای حیات الغیب اتفاقات خوبی در این مسیر بیفتد.

مدیرکل سابق زندان های استان تهران ادامه داد: یکی از مشکلات زندان های تهران کثرت مجرمان و دیگری کمبود بودجه است. ما باید دائماً از سایر سازمان ها بخواهیم که به زندانیان تهرانی کمک کنند، زیرا این امر مستلزم توجه ویژه و شناخت ویژه است.

مدیر جدید اداره روابط عمومی سازمان تعزیرات خاطرنشان کرد: امروز در عصر ارتباطات و حتی انفجار اطلاعات به سر می بریم که فضای مجازی و وسایل ارتباطی آن همه چیز را گرفته است. سرعت انتقال اطلاعات نادرست در این فضا نه تنها زندان بلکه جامعه را نیز تحت تاثیر قرار داده است. بنابراین باید از انتشار اطلاعات نادرست به ویژه در رسانه های معاند پرهیز کنیم و در ارائه اطلاعات موثق تلاش کنیم.

رستمی با اشاره به مطالب کذب رسانه ای معاند در حوزه زندان و زندانبانی گفت: ما هم باید برویم و اطلاعات درستی از کار همکاران و کارکنان زندان بدهیم و نخواهیم از آن دفاع کنیم. دلسوزی در برخورد با زندانیان و امکانات موجود در زندان ها امری مثال زدنی است که باید گزارش شود تا افکار عمومی از آن مطلع شود.

خواندن
انفجارهای کابل مهر دیگری بر پرونده بی‌کفایتی طالبان است
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

مدیر جدید دفتر مدیر و امور عمومی سازمان زندان ها معتقد بود: برای شفاف سازی وضعیت زندانیان و زندانیان استفاده کننده از فضای مجازی در عصر ارتباطات اقدامات جدی انجام خواهیم داد. جایگاه زندانیان در ایجاد حمایت اجتماعی باید از جنبه های مثبت آن تبیین شود.

رستمی در پایان اقدامات مهمی را در حوزه روابط عمومی بازداشتگاه مقدماتی برای ایجاد ارتباط عمیق با سازمان ها و نهادهای ذیربط در کمک به زندانیان، کاهش بازگشت زندانیان به زندان و تعیین جایگاه نگهبان در زندان برشمرد. جامعه. سازمان زندان

در بخشی دیگر از این مراسم حشمت الله خیاط الغیب مدیر جدید اداره کل زندان های استان تهران گفت: نگهداری زندانیان باید با اصلاح و درمان و بازگشت خجسته آنان به جامعه همراه باشد. در این راستا به لطف رویکرد علمی مدیران محترم سازمانها و مدیریت صحیح علمی آنها، امیدوارم شاهد تحولات شگرفی در زندانها باشیم.

وی یادآور شد: ترویج آموزه های دینی و اخلاقی، بازپروری در زندان ها، ارتقای امنیت با حفظ کرامت و حقوق شهروندی زندانیان، کاهش رفتارهای پرخطر، طبقه بندی زندانیان، استفاده از بازداشت الکترونیکی، توجه ویژه به نیروی انسانی شاغل در زندان ها. و معیشت آنها و غیره را در برنامه های خود قرار خواهم داد.

تمرکز حیات الغیب بر همکاری با قوه قضائیه برای کاهش جمعیت کیفری و همچنین اشتغال مولد، توسعه و نوسازی بازداشتگاه ها، تکمیل محصولات نیمه تمام، انتقال زندان های فرسوده به خارج از شهرها، نظارت بر اجرای بخشنامه جدید ساماندهی و توجه به خانواده زندانیان .معرفی برنامه های دیگر.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *