امضای تفاهم‌نامه مشترک؛ ایجاد خانه خلاق و نوآوری مترو

[ad_1]

همزمان با ایام الله دهه فجر؛ تفاهم نامه ای بین ستاد فناوری های نرم و صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت بهره برداری راه آهن شهر تهران به منظور توسعه کسب و کار در حوزه فناوری های نرم و صنایع خلاق امضا شد.

به گزارش ایسنا، این تفاهم نامه با هدف دستیابی به اهداف مشترک در تقویت نظام نوآوری و توسعه و تجاری سازی کسب و کارهای خلاق و علم بر، اتخاذ سازوکارهای لازم برای مشارکت نخبگان شهر تهران و استفاده از توانمندی ها و توانمندی های آنان در تصمیم گیری ها در نظر گرفته شده است. فرآیند و اجرای تصمیمات در حوزه فعالیت راه آهن شهری با امضای پرویز کرمی، دبیر فناوری نرم و صنایع خلاق، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و مهدی شایسته اصل، مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهر تهران. .

کرمی در مراسم امضای تفاهم نامه بین ستاد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در توسعه فناوری های نرم و صنایع خلاق و شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه با مقایسه متروی تهران با شهر زیرزمینی گفت: : «این شهر فرصت ها و مزایای بازاریابی زیادی دارد. حوزه هایی از فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و خلاقانه دارد. با تشکیل خانه خلاق و سکوی نوآوری مترو و همچنین تشکیل شرکت های خلاق و فرهنگی شرایط مناسبی برای مردم و مسافران مترو فراهم می شود.

رئیس دستگاه اجرایی فنا توسسه ملى فنا همچنین گفت: متروی تهران برای ایجاد فضایی خلاقانه و خلاقانه 3 میلیون مسافر را جابجا می کند. شرکت ها می توانند از این فرصت برای توسعه کسب و کار خود و افزایش بازار کار برای شرکت های فعال در صنایع نرم و خلاق استفاده کنند.

وی افزود: از طریق ایجاد شرکت های خلاق می توان فضاهایی برای کسب و کارهای دیجیتال و استارت آپ ها و همچنین برای ارائه مجازی و فیزیکی محصولات و خدمات این شرکت ها در متروی شهر زیرزمینی تهران ایجاد کرد. برای این کار می توان از فناوری هایی مانند هوش مصنوعی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، اینترنت اشیا، موزه و گالری مجازی، فروشگاه مجازی و… استفاده کرد که در تلاش هستیم مترو تهران را مانند بسیاری از کشورها به گالری سیار تبدیل کنیم. به منظور تصور امکانات افراد بر اساس دانش و خلاقیت. البته این نیاز به اصلاح بصری و استفاده از خلاقیت و فناوری، نوآوری برای جذب مسافران دارد.

خواندن
از صدور حکم قصاص برای قاتل تا تایید لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه زمینه های فعالیت شرکت های خلاق در کشور وجود دارد، گفت: در حال حاضر این شرکت ها در 20 حوزه مختلف از جمله فیلم، انیمیشن و … فعالیت می کنند. بازی، سرگرمی، ورزش و سلامت، مد و لباس، گیاهان دارویی، نوآوری اجتماعی و آموزشی، آموزش هنرهای زیبا و گردشگری، و غیره. این شرکت ها هم در ایستگاه و هم در واگن مترو تهران می توانند فرصت های خود را در زمینه کاری و جغرافیایی ارائه دهند.

کرمی افزود: معاون علمی و فناوری از طریق شرکت های دانش بنیان و خلاق خود در حوزه های مختلف راهبردی از جمله ساخت مترو در ایران، ساخت تجهیزات و دستگاه ها در مترو، پیشرانه، ساخت واگن، کابین. ، نگهداری و تعمیر لکوموتیوهای مترو با آهن شهری راه همکاری می کند. اما در حوزه صنایع نرم و خلاق هنوز همکاری مشترکی نداشته اند و امیدواریم در قالب این تفاهم نامه وارد این حوزه شده و یک نوآوری خلاقانه خانه و مترو ایجاد کنیم و شاهد اتفاقات خوب، بدیع و خلاقانه باشیم.

مدیرعامل این شرکت ادامه داد: امیدواریم شرکت ها با برنامه ریزی وارد این عرصه شوند و از این کار بهره ببرند. این خدمات از بازاریابی و فروش، تبلیغات و تبلیغات درآمدزا تا استفاده از ابزارهای فناوری مانند AR، VR، IoT و هوش مصنوعی در کابین های مترو به شیوه ای شیک و زیبا در ایستگاه های کمتر شلوغ می باشد.

وی همچنین گفت: شرکت های خلاق و دانش بر می توانند بازاری برای فعالیت های خود ایجاد کنند که هم به نفع شهروندان باشد و هم مترو و هم شرکت های خلاق و فناوری که ایده دارند و می توانند در این زمینه فعالیت کنند. معاون وزیر علوم در حوزه فناوری پیشرفته با مترو در قالب طرح های جامع ملی و ساخت قطار تراموای مترو در ایران با ۸۵ درصد تجهیزات همکاری خواهد کرد. در حال حاضر قطار مترو ساخت ایران در حال گذراندن استانداردها و گذراندن تست های داغ در خطوط متروی تهران است.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: وقتی مسافری سوار قطار می شود ناخودآگاه بخشی از وقت خود را در این مکان می گذراند. زمینه AR، VR می تواند ذهن، چشم و قلب مسافران را در ایستگاه های مترو و تاکسی ها راضی کند. همانطور که از نظر اطلاع رسانی، تبلیغات و نوآوری روز. در متروی بسیاری از کشورها، گالری های سیار ایجاد شده در زمینه سینما، انیمیشن، هنرهای زیبا و … با استفاده از این فناوری ها آثار خود را عرضه می کنند و بازار تجاری ایجاد می کنند.

خواندن
تزریق بیش از ۳۷۴ هزار دُز واکسن کرونا در کشور طی شبانه روز گذشته
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی افزود: زمانی که در خانه هستید، تبلیغی در تلویزیون پخش می شود که لحظه ای شما را درگیر یک کار یا موضوعی می کند، این کار را می توان به راحتی در ایستگاه ها و واگن های مترو و با فناوری روز انجام داد. در حال آماده سازی بستری به نام «نوآوری خانه خلاق و مترو» هستیم که باید نوآوری های روز را بشناسد، ایده های جدید را جذب کند، توسعه دهد و در قالب یک شرکت به جامعه ارائه کند. این مرکز محلی به ارائه ایده های نوآورانه و خلاقانه جوانان در راستای اهداف ستاد فناوری های نرم و صنایع خلاق و شرکت راه آهن شهری اختصاص خواهد داشت. ما به توسعه این ایده ها و ارائه آنها به جامعه به عنوان یک خدمات یا محصول کمک خواهیم کرد.

«تکنولوژی حیات دارد، اما نوآوری حیات ندارد و وعده ای الهی به مردم است. اگر مکان و پشتیبانی مناسب باشد، پرورش داده می‌شود و به محصول یا خدماتی تبدیل می‌شود تا مردم از آن بهره ببرند. .

ارائه محصولات خلاقانه و نوآورانه در مترو تهران

مهدی شایسته، مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری نیز در این مراسم گفت: معاونت علمی و فناوری نزدیک به یک دهه است که خدمات ویژه ای را برای توسعه خدمات دانش بنیان و شرکت های خلاق ارائه می دهد. اما یکی از حوزه هایی که در این حوزه مغفول مانده است که به همت جناب آقای کرمی وارد این عرصه نیز شده است، فناوری نرم و صنایع خلاق است که منجر به ایجاد کسب و کار با ارزش افزوده بالا برای کشور می شود و باید ارائه شده است. اولویت.

به گزارش شایسته، شهردار تهران بر استفاده از شرکت ها در حوزه فناوری های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بنگاه های جدید و استارت آپ ها، سایر فناوری های کاربردی در مترو تاکید دارد و تلاش می کنیم به این خلاقیت کمک کنیم. نوآوری در خانه و فضا، مناسب برای توسعه شرکت های دانش بر و خلاق. مترو تهران به عنوان زیرساخت مناسبی برای تردد مردم، فضایی را ایجاد خواهد کرد که علاوه بر این حرکت؛ باید بخشی از نیازهای سایر شهروندان برآورده شود و مکانی برای ارائه خدمات و محصولات شرکت های فعال در حوزه صنایع نرم و خلاق اختصاص داده شود. در اصل، ما بستر عرضه این شرکت ها هستیم.

خواندن
ادامه رایزنی‌های فشرده هیأت ایرانی در وین
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی افزود: در روزهای آینده نمایشگاهی را برای عرضه این محصولات تعیین کرده ایم تا بتوانند خدمات و توانمندی های خود را در ایستگاه های مختلف به صورت چرخشی عرضه کنند. این قطعاً کیفیت خدمات مترو را بهبود می بخشد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری نیز گفت: به عنوان مثال صنعت اسباب بازی بیشترین فروش را در دنیا دارد. در ایران، شرکت های خلاق و علم بر ما چند سالی است که بخشی از آنها هستند. اگر فضا را برای عرضه آنها ایجاد کنیم، اتفاق خوبی برای معرفی صنعت کشورمان می افتد. در حال حاضر اولویت ما 10 صنعتی است که می خواهیم به مردم معرفی کنیم و این شرکت ها با نوآوری خلاقانه در خانه و مترو شناسایی می شوند.

شایسته درباره تولید قطار ملی که با حمایت معاونت علمی و فناوری در ایران ساخته می شود، گفت: همچنین با همکاری معاون رئیس جمهور ارتقای قطارهای DC به قطارهای اتحادیه اروپا را آغاز کرده ایم. ماه گذشته برای تحقق این امر، تفاهم نامه سه جانبه ای بین معاونت علمی و فناوری، مترو و جهاد دانشگاهی منعقد شد.

مسیرهای اصلی یادداشت تفاهم ایجاد یک خانه خلاق و مبتکر است.

ترویج توسعه اکوسیستم صنایع فرهنگی، نرم و خلاق با استفاده از پتانسیل های طرفین و تقویت همکاری ها برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و صنایع فرهنگی، نرم و خلاق، کمک به حل مشکلات شهرها و شهروندی و راه آهن شهری. استفاده از توان شرکت های خلاق دانش بنیان، تقویت همکاری در بازاریابی و بازاریابی محصولات دانش بنیان و خلاق در حوزه مدیریت راه آهن شهری، ایجاد شرایط برای استفاده از استعدادهای درخشان و خلاق در حوزه های مختلف شهروندی و راه آهن شهری. ایجاد بستر مناسب برای شناسایی، شکوفایی و بکارگیری استعدادها و توان کارکنان و نخبگان شهری برای حل و فصل مسائل مدیریت ریل شهری و استفاده از فرصت های متقابل برای ارائه خدمات بهینه، کارآمد و نوین به شهروندان، از ارکان اصلی این مشترک است. تفاهم نامه

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *