نماینده ساری: برنج ۹۰ هزار تومانی، ۳۵ هزار تومان خریداری شده است

[ad_1]

عضو کمیسیون کشاورزی یازدهم مجلس یازدهم با اشاره به تولید 2 میلیون تنی برنج ایرانی و واردات حدود 800 هزار تنی از خارج از کشور، جهش قیمت برنج را در حال حاضر به دلیل عدم کنترل بازار غیرقابل توجیه خواند. .

منصورعلی زارعی در گفت وگو با ایسنا، درباره افزایش مجدد قیمت برنج ایرانی اظهار کرد: هزینه های تولید افزایش یافته است اما اکنون کشاورز تولید جدیدی ندارد که بخواهد برنج را افزایش دهد. برنج ایرانی امسال از کشاورز بین 30 تا 35 هزار تومان خریداری شد. احیای برنج ایرانی در دست دلالان و دلالان است.

نماینده مردم ساری در مجلس یازدهم در خصوص واردات برنج گفت: برخی واردات برنج را عامل گرانی معرفی می کنند در حالی که واردات برنج منعی ندارد. در مقطعی (در زمان برداشت برنج ایران) واردات طبق قانون ممنوع شد و چند ماه بعد مجاز شد. برنج نیازی به ارز ترجیحی نداشت.

تولید 2 میلیون تن برنج ایرانی و واردات 800 هزار تنی
ما با کمبود برنج مواجه نشدیم / تقاضا معقول بود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: کشاورزان ایرانی امسال 2 میلیون تن برنج تولید کردند. زمانی که دولت دستور واردات برنج را صادر کرد، به حدود 700 تا 800 هزار تن بیشتر نیاز داشتیم. یعنی با کمبود برنج مواجه نشدیم که باعث افزایش تقاضا برای برنج ایرانی و افزایش قیمت شد.

زارعی عدم نظارت بر بازار را دلیل افزایش قیمت برنج ایرانی دانست و گفت: دولت کنترل قیمت برنج را از دست داده است. دولت مسئول کنترل بازار است. دولت ابزارهای مهمی برای مداخله در بازار دارد. از تخصیص ارز 4200 تومانی گرفته تا افزایش یا کاهش صادرات و رصد بازار.

خواندن
گفت‌وگوی وزیر خارجه عربستان با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

نماینده مردم ساری در مجلس در خصوص سخنان سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی دولت اصلی گفت: وضعیتی که می بینیم حاصل فعالیت های وزارت جهاد نیست. در مورد کشاورزی دولت سیزدهم برای چند ماه. این وضعیت نتیجه سیاست‌های غلطی است که قبلا وجود داشت و وزیر جدید جهاد کشاورزی در حال برنامه‌ریزی است، اما به زمان بیشتری نیاز دارد. تنها دو ماه از اجرایی شدن قانون تمرکز اختیارات وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم می گذرد و انتظار داریم سیاست گذاری منظمی در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *