واکنش وزارت خارجه آمریکا به رونمایی موشکی جدید ایران

[ad_1]

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی به سوالی با طرح اتهاماتی علیه برنامه موشکی ایران پاسخ داد.

جالین پورتر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره واکنش وی به رونمایی اخیر ایران از موشک دوربرد و اینکه آیا این موشک با اظهارات قبلی دولت آمریکا همخوانی دارد یا خیر، گفت: نمی خواهم در این مورد اظهار نظر کنم. موضع من است.» وی افزود که قصد دارد در صورت امکان مذاکره بیشتر با ایران، موضوع برنامه موشکی خود را حل کند. [ایران] اگر مایل به مذاکره هستند نظر بدهید یا پیشنهاد دهید. اما آنچه می توانم بگویم این است که تولید و تکثیر موشک های بالستیک توسط ایران تهدیدی برای امنیت بین المللی است و چالش مهم عدم اشاعه آن است.

پورتر ادامه داد: ما همچنان از ابزارهای مختلف منع اشاعه برای جلوگیری از برنامه موشکی ایران، ادامه توسعه و توانایی اش در توزیع فناوری خود به دیگران استفاده می کنیم.

به گزارش ایسنا، اظهارات پورتر از آنجایی است که روز گذشته سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرتیپ امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضا از یکی از پایگاه های نیروی هوایی سپاه بازدید کردند. – پایگاه های موشکی زمینی موشک دوربرد خیبر پختونخوا و موشک نقطه به نقطه به عنوان آخرین دستاورد راهبردی این نیرو معرفی شد.

موشک راهبردی خیبر شکن یکی از موشک های دوربرد نسل سوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که ویژگی های منحصر به فردی دارد: نسبت به نمونه های مشابه به یک سوم کاهش یافته و زمان آماده سازی و شلیک آن نیز یک کاهش یافته است. واحد. -ششم

خواندن
درخواست امریکا و متحدانش از کره شمالی برای بازگشت به مذاکره/ چین: واشنگتن باید انعطاف نشان دهد
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

قدرت مانور بسیار زیاد و سرعت اصابت به اهداف در بردهای تا 1450 کیلومتر از دیگر ویژگی های این موشک است. این سامانه پان ایرانیستی از ایده تا محصول توسط دانشمندان پرتلاش نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است.

مقامات ایرانی همواره تاکید کرده‌اند که قدرت نظامی و برنامه دفاعی ایران که برنامه موشکی نیز بخشی از آن است، غیرقابل مذاکره است و ایران صرفاً برای لغو تحریم‌ها و حل مسئله هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی در وین مذاکره می‌کند. برنامه با احیای توافق هسته ای این بازگشت همه طرف ها به اجرای تعهداتشان است.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *