صلح و سازش در یک پرونده قصاص بعد از ۱۹ سال

[ad_1]

این زندانی محکوم به قصاص پس از 19 سال با پیگیری مستقیم رئیس کل دادگستری هرمزگان و با رضایت اولیای دم آزاد شد.

به گزارش ایسنا، همزمان با تعطیلات عید سعید قربان و به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی (ع)، یک زندانی محکوم به قصاص پس از ۱۹ سال حبس تعزیری با پیگرد مستقیم رئیس قاضی از زندان آزاد شد. گورمزگان و رضایت اولیای دم.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در خصوص جزییات این خبر اظهار داشت: از 19 سال گذشته هیئت حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس جلسات مستمری را جهت اخذ رضایت والدین تشکیل می دهد که در نتیجه آن سه نفر از اعضای مقتول. خانواده موافقت کردند، اما بقیه افراد حاضر به سازش نشدند.

مجتبی قهرمانی اظهار داشت: با توجه به بالا بودن سن محکوم و شرایط خاص وی، این موضوع با دخالت مستقیم دادگستری استان و دعوت از اولیای دم پس از ساعت ها مذاکره حضوری، در نهایت منجر به صلح شد. به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی (علیه السلام) و مصالحه کردند و حافظان دم در این مراسم عفو خود را اعلام کردند.

وی گفت: این زندانی از زمان بازداشت از ۱۹ سال گذشته تاکنون هیچ ملاقات کننده ای نداشته است، اما با وجود اینکه در ماده ۴۲۹ قانون مجازات اسلامی امکان قرار وثیقه در این گونه موارد پیش بینی شده است، حتی برای وی امکان قرار وثیقه، کفالت وجود دارد. و وثیقه.» «. او آنها را نداشت و حالا انجمن حمایت از زندانیان به او کمک کرده تا هزینه سفر و اجاره خانه را بپردازد تا پس از عزیمت به زادگاهش هر چه زودتر به آغوش خانواده بازگردد. .

خواندن
پیام تسلیت معاون اول رییس جمهور به آیت الله العظمی جوادی آملی
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان نیز عفو اولیای دم در این پرونده را اقدامی شایسته تقدیر و از خداوند متعال در اقامه حیات امیرالمؤمنین علی (ع) ابراز خرسندی کرد و از زحمات آنان در این امر مهم تشکر کرد.

وی در پایان به تاکید و نگاه ویژه رئیس قوه قضائیه بر لزوم تلاش برای تعیین تکلیف محکومان مسن در پرونده های سرکوبگرانه و استفاده حداکثری از فرصت های مردم، تأثیرگذاران و علمای دین برای گذشت اشاره کرد. والدین. ، خاطرنشان کرد: ایجاد صلح و سازش و اصلاح جوهره یکی از برجسته ترین آموزه ها و توصیه های بزرگان دینی است و اگر روحیه گذشت و برادری در قلب اعمال مردم قرار گیرد قطعا به امنیت روانی کمک می کند. و نهادینه شدن اخلاق و معنویت در جامعه.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *