نگاه به چهل سال دوم انقلاب باید علمی و دلسوزانه باشد

[ad_1]

همزمان با همایش گام دوم قرآن و حدیث، بیانات رهبر معظم انقلاب در جلسه ستاد این همایش منتشر شد.

به گزارش ایسنا، متن بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار شرکت‌کنندگان در همایش گام دوم قرآن و حدیث به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم (1)

و الحمدلله رب العالمین و صلوات و درود بر سید ما محمد و آل پاکان و لعنت خدا بر آنها در اعدام مشترکشان.

چه کار می کنی[ دوستان در مورد گام دوّم و نگاه به برنامه‌ریزی چهل‌ساله‌ی دوّم انقلاب کردید، کار باارزشی است، کار بسیار مهمّی است. از اساس هم هدف همین بود که ما بتوانیم یک چشم‌انداز ترسیم کنیم. یکی از مهم‌ترین کارها در انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ترسیم چشم‌انداز است، تا معلوم بشود که ما کجا میخواهیم برویم. یک وقت است که در مقام فکر و تئوری و این قبیل چیزها حرف میزنیم، خب انسان خیلی حرفها دارد و دستمان پر است الحمدلله، امّا ما الان در وسط میدانیم؛ بحث ما از بحث تئوری و بیان ذهنی و فکری گذشته؛ عبور کرده‌ایم. ما الان داریم وسط میدان حرکت میکنیم؛ باید مشخّص کنیم که چه کار داریم میکنیم، کجا داریم میرویم، هدفمان چیست؛ این یک مسئله‌ی مهمّی است. شماها دارید به این کمک میکنید؛ این بسیار خوب است. یعنی یکی از فواید مهمّ این گردهمایی و این کاری که شما انجام میدهید، همین است که چشم‌انداز را تثبیت میکنید، تصویر میکنید، روشن میکنید که ما کجا داریم میرویم و استنادمان چیست.

یک نکته‌ی دیگری که در باب نگاه به چهل‌ساله‌ی دوّم مطرح است، این است که ما اگر در اوّل انقلاب ــ البتّه در واقع فرضِ نشدنی است ــ این فرصت را میداشتیم که بنشینیم یک نگاهِ گام اوّل برای چهل سال ترسیم بکنیم، قطعاً وضعمان از وضع فعلی بهتر بود، علی‌الظّاهر جلوتر بود. البتّه اراده‌ی الهی و کمک الهی و مانند اینها مسائلی است که همیشه وجود دارد، لکن به حسب موازین، از حالا جلوتر بودیم. اگر میتوانستیم فکر کنیم و مثلاً فرض کنید که تهاجم نظامیِ یک همسایه‌ی ناباب ]مثلا[ صدّام را، پیش‌بینی کنیم ــ [چون] انتظار نداشتیم؛ منظورم این است که در آن زمان برخی می گفتند ممکن است توهین آمیز باشد. [بشود، امّا] ما اکثر کارگرانی را که در آن زمان در آنجا کار می کردند کنار گذاشتیم، گفتیم که این اتفاق نمی افتد. اصلاً به ذهن ما خطور نکرده بود – یا مسئله تحریم ها که از همان روزهای اول شروع شد یا بحث تجزیه طلبی که از همان روزهای اول شروع شد. [پیش‌بینی] انجام شد، می‌توانست بر این اساس برنامه‌ریزی شود. و اگر برنامه ریزی شده بود، اوضاع بهتر می شد. بنابراین همین نگاه به یک فرصت چهل ساله، نگاهی به این آینده چهل ساله می تواند مبنایی برای برنامه ریزی، پیش بینی باشد تا بدانیم چه اتفاقی ممکن است برای ما بیفتد. پیش بینی و آماده سازی؛ این هم یک پیش بینی برای دانستن آنچه اتفاق می افتد و هم آمادگی برای برنامه ریزی و رسیدن به یک هدف است. البته ما باید همین امروز این کار را انجام دهیم و قدم شما باعث می شود تا مسئولان کشور در این زمینه فعال شوند.

خواندن
امام جمعه جدید تفرش منصوب شد
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

البته این دیدگاه باید علمی باشد، مستند به آموزه های اسلامی باشد، یعنی دینی باشد و دلسوزانه باشد، یعنی از دلسوزان باشد و از جانب کسانی باشد که به اهداف آن ایمان کامل دارند. انقلاب و نظام اسلامی حالا شما به صورت چاپی و مکتوب و از این قبیل چیزها می بینید، گاهی کسانی که مثلاً از برخی منابع نامعتبر و دلسوز الهام می گیرند و به این منابع تکیه می کنند، آینده را طور دیگری تصور می کنند. از سوی دیگر، اگر گروهی از مؤمنان عاقل و علاقه مند، مؤمنان بر اساس مبانی دینی را به نمایندگی از آینده منصوب کنید، آینده ای روشن و نیکو خواهند داشت. به مشکلات آن فکر می کنند، پیش بینی می کنند و برای مسئولان و کارگزاران کشور پیش بینی می کنند.

خیلی ممنون برادران عزیز که به این فکر کردید و خدا را شکر می کنیم که الحمدلله مباحث قوی در حوزه علمیه قم وجود دارد و شما واقعا فعال هستید، کار می کنید، تلاش می کنید. آرزوی ما برای قم همیشه این بوده است که بتوانیم کار عمیق و مدرنی را با توجه به نیاز روز انجام دهیم که بحمدالله امروز انسان تا حد زیادی می بیند.

درود بر شما و خداوند شما را بیامرزد و برکت دهد

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضاایرانی (دبیر علمی گام دوم انقلاب از نظر قرآن و حدیث) به سخنرانی پرداخت.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *