اقدامات غیرانسانی آمریکا تهدیدی جدی برای حق مردم ایران در برخورداری از سلامت است

[ad_1]

زهرا ارشادی، سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص دستور کار جهانی بهداشت و سیاست خارجی، بر ضرورت تقویت نظام های سلامت بدون بهبود زیرساخت ها تاکید کرد. و اطمینان حاصل شود که فناوری های انتقال و دانش در زمینه های مرتبط اجرا نمی شود.

به گزارش ایسنا، ارشادی گفت: این بدان معناست که دسترسی به خدمات پزشکی با کیفیت مقرون به صرفه و داروهای اولیه، با کیفیت بالا، ایمن، موثر، واکسن‌ها، فناوری‌های پزشکی تشخیصی باید بدون تبعیض و ملاحظات سیاسی در دسترس همه کشورها باشد.

وی افزود: نیاز به دسترسی همگانی به مراقبت های بهداشتی با کیفیت و مقرون به صرفه اولویت اصلی توسعه بین المللی است و مسائل بهداشتی نباید صرفاً به نفع احزاب خاص سیاسی شود.
او گفت: «دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی مقرون‌به‌صرفه یکی از اجزای مهم پاسخگویی و بهبود اپیدمی COVID-19 و سایر موارد اضطراری بهداشت عمومی است.» در این وضعیت بی‌سابقه سلامت، همکاری، همبستگی و اتحاد بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. بیایید از این فرصت برای ترویج چندجانبه گرایی و مبارزه با یکجانبه گرایی استفاده کنیم تا بتوانیم بر حل این بحران انسانی به نفع همه تمرکز کنیم.
سفیر ایران در سازمان ملل متحد گفت: در حالی که جهان برای مهار همه‌گیری ویروس کرونا تلاش می‌کند، ما نیز به این اصل متعهد هستیم که پیشرفت در سلامت جهانی در درجه اول به مشارکت بین‌المللی و همکاری‌های چندجانبه به ویژه در مواقع بحران‌های جهانی بستگی دارد. با این حال، ایالات متحده و تعداد انگشت شماری از کشورهای دیگر که کورکورانه از سیاست های آن پیروی می کنند، از اقدامات وحشیانه یکجانبه قهری (UCMs) از جمله تحریم های اقتصادی غیرقانونی و تنبیهی علیه تعدادی از کشورها استفاده می کنند. این اپیدمی
ارشادی تاکید کرد: اقدامات قهری یکجانبه آمریکا همچنان تهدیدی جدی برای حق سلامت مردم ایران و دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی است. آنها مدعی هستند که اقدامات قهری یکجانبه شامل غذا و دارو نمی شود، اما در واقع به دلیل تحریم ها و کنار گذاشتن کشورها از سیستم بانکی بین المللی برای نقل و انتقالات مالی مربوط به این خریدها، دسترسی به این اقلام از طریق سازوکار امکان پذیر است. دارایی های تجاری و مالی توقیف شده و دامنه این اقدامات به این کالاها نیز کشیده می شود.
وی گفت: با وجود این فشارهای ناعادلانه، جمهوری اسلامی ایران در زمینه بیوتکنولوژی و سلول های بنیادی پیشرفت چشمگیری داشته است و امروز با افتخار اعلام می کنیم که ایران به یکی از معدود کشورهای تولید کننده واکسن کووید-19 تبدیل شده است. گفت.

خواندن
گرانترین و قیمتی ترین فرش های دستباف دنیا+تصاویر اصفهان فرش
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

ارشادی گفت: ایران با شرایط سختی مانند تحریم های یکجانبه غیرانسانی کشورهای غربی به ویژه آمریکا مواجه است. برای بیش از چهار دهه، او میزبان میلیون ها پناهجوی افغان بوده و سخاوتمندانه منابع بسیار مورد نیاز را با آنها به اشتراک گذاشته است که نمونه مشخص آن واکسیناسیون تعداد زیادی از مهاجران افغان و سایر مهاجران افغان در ایران است. با این حال، در طول سال ها، هزینه بسیار کمی از ارائه این خدمات توسط کمک کنندگان بین المللی پوشش داده شده است. در حالی که ما مصمم هستیم که به ارائه چنین خدماتی ادامه دهیم، در غیاب کمک های مالی کافی و پایدار از سوی جامعه جهانی، ارائه چنین خدماتی به میلیون ها افغان نمی تواند ادامه یابد. ما تا به امروز در این زمینه بسیار بیشتر از توان خود کمک و انجام داده ایم و اکنون این جامعه بین المللی است که باید بر اساس اصل همبستگی به تعهدات خود در این زمینه عمل کند.
انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *