جامعه بین‌الملل نسبت به مساله کشمیر اقدام کند

[ad_1]

کاردار سفارت پاکستان در تهران تاکید کرد: جامعه جهانی باید برای جلوگیری از آزار و اذیت و آزار و اذیت افسارگسیخته کشمیری های محاصره شده تحت اشغال غیرقانونی وارد عمل شود.

علی انصار زیدی، کاردار سفارت پاکستان در تهران، به مناسبت روز همبستگی با مردم کشمیر، درباره آخرین تحولات جامو و کشمیر گفت: روز همبستگی با مردم کشمیر هر ساله جشن گرفته می شود. به گزارش ایسنا، در پاکستان، کشمیر و سراسر جهان، برادران و خواهران تا زمانی که حق تعیین سرنوشتشان اعمال شود.

وی افزود: در حالی که صحبت از ابراز همبستگی با مردم جامو و کشمیر می‌شود، می‌خواهم برخی از سخنان رهبران سیاسی و مذهبی جمهوری اسلامی ایران را در ابراز همبستگی با مردم مظلوم جامو و کشمیر بیان کنم. کشمیر، هند اشغال شده و غیرقانونی». آیت الله سید علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، همواره صدای حمایت از حق تعیین سرنوشت کشمیری ها بوده است. مردم پاکستان و کشمیر از مواضع صریح مقام معظم رهبری و همبستگی بی دریغ ایشان با مردم جامو و کشمیر بسیار سپاسگزار هستند.

وی همچنین درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت و گفت: ایشان از علمای برجسته اسلام و از یاران بزرگ کاشمر بودند. می‌خواهم بیانیه قاطع وی را پس از اقدامات یکجانبه و غیرقانونی هند در 5 آگوست 2019 نقل کنم: «حوادث غم‌انگیز اخیر در کشمیر قلب هر فردی را غمگین و عمیقاً متاثر کرده است. مردم بی گناه و مظلوم کشمیر که امروز باید با وحشیانه ترین ظلم افسران ارتش هند روبرو شوند، چه جنایتی مرتکب شده اند؟ آیت الله صافی سپس با طرح این سوال که چرا جوامع بشری، شوراهای حقوق بشر، سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی سکوت کرده اند و جنایات بی دفاع و ظالمانه علیه بشریت را محکوم نکرده اند؟، وی از هند خواست تا حقوق بشر مردم بی گناه را احیا کند. کشمیر در اسرع وقت و جنایات خود را اعلام کنند. بنابراین می بینید که همبستگی با کشمیر همیشه در ایران در بالاترین سطح ابراز شده است.

خواندن
۶ دستور زاکانی در پی راه اندازی قرارگاه مسکن پایتخت
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

این دیپلمات پاکستانی ادامه داد: با توجه به تحولات اخیر در جامو و کشمیر اشغالی و غیرقانونی هند، پاکستان به شدت نگران وخامت اوضاع حقوق بشر و امنیتی در منطقه اشغالی است که همچنان در محاصره ارتش و پلیس است.
قتل های فراقانونی کشمیری های بی گناه بدون مجازات باقی می ماند. به ندرت روزی می گذرد که خبری از درگیری یا به اصطلاح محاصره یا عملیات جستجو توسط نیروهای اشغالگر هندی نباشد. تا 1 ژانویه، حداقل 24 کشمیری در نتیجه ترور ادامه دار به شهادت رسیده اند.

کاردار سفارت پاکستان در تهران افزود: جامعه جهانی باید برای توقف آزار و شکنجه بی دلیل کشمیری های محاصره شده تحت اشغال غیرقانونی وارد عمل شود. پاکستان به استقامت مردم کشمیر در ادامه مبارزه عادلانه و مسالمت آمیز خود برای تعیین سرنوشت مشروع مطابق با قطعنامه های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل ادای احترام می کند.

زیدی گفت: «جامعه بین‌المللی، همراه با رسانه‌های اصلی بین‌المللی، وضعیت فعلی جامو و کشمیر اشغالی را رصد و گزارش می‌دهند.» گزارش‌هایی از نقض حقوق بشر و تشدید نیروهای اشغالگر هندی در جامو و کشمیر گزارش شده است. در مورد سازمان ملل، بیانیه اخیر دبیرکل سازمان ملل متحد را مشاهده می کنید که بارها نسبت به وضعیت حقوق بشر در جامو و کشمیر ابراز نگرانی کرده و موضع سازمان ملل را در قبال درگیری در جامو و کشمیر مورد تاکید قرار داده است. کشمیر. . کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز ابراز نگرانی کرد: دو گزارش کشمیر از دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به تحقیقات بین المللی مستقل در مورد نقض حقوق بشر در کشمیر اشاره دارد.

خواندن
ورق سیاه و چاک نوریس Impact
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی گفت: «علاوه بر این، چندین بیانیه مشترک از سوی خبرنگاران و برنامه‌های ویژه سازمان ملل برای دولت هند ارسال شده است، اما هند به دلایل واضح هنوز به آنها پاسخی نداده است».

این دیپلمات پاکستانی همچنین گفت: سازمان همکاری اسلامی همچنین اقدامات غیرقانونی و نقض حقوق بشر توسط اشغالگران هندی در منطقه اشغالی جامو و کشمیر را محکوم می کند. این موضوع در مجامع مختلف در سراسر جهان از جمله در ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا مطرح شده است. جامعه مدنی نیز توجه خود را به این تخلفات جلب کرده و همچنان به برجسته سازی و انتقاد از آنها ادامه می دهد. این اقدامات توسط دولت هند اجرا شده است. کشمیری ها و پاکستانی ها نیز در برجسته کردن موضوع کشمیر بسیار فعال بوده اند. همچنین محاکمه راسل در کشمیر در سارایوو و پرونده اخیر استوکس وایت با پلیس بریتانیا قابل توجه است.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *