ابراهیم الزکزاکی: انقلاب اسلامی متعلق به همه مسلمانان جهان است

[ad_1]

شیخ ابراهیم الزکزاکی در سخنانی درباره گسترش نفوذ و نفوذ انقلاب اسلامی ایران در نقاط مختلف جهان تاکید کرد: مردم ایران نباید فکر کنند که انقلاب تنها متعلق به مردم ایران است، نباید فکر کنند که انقلاب محدود به مرزهای جغرافیایی ایران است، انقلاب اسلامی برای همه مسلمانان جهان است.

به گزارش ایسنا، رهبر نهضت اسلامی نیجریه در نشست «بازتاب انقلاب اسلامی ایران در نوشته‌های اندیشمندان جهان» به همت جهاددانشگاهی و ایرانیان، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت. انجمن مطالعات جهان در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران. ایشان خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه مردم ایران اعلام کردند: انقلاب اسلامی زمانی رخ داد که دنیا در موقعیتی قرار گرفت که امید خود را از دست داده بود.

وی با بیان اینکه در آن زمان دنیای غرب توانست تمام جهان اسلام را فتح کند، افزود: در آن زمان اسلام یک پدیده تاریخی محسوب می شد و غربی ها فکر می کردند زمانی اسلام بر جهان حکومت می کرد و اکنون این دوران به این دوران رسیده است. تاریخ. اما انقلاب اسلامی مردم ایران محاسبات را تغییر داد و همه را به این فکر انداخت که اسلام بازگشته و آمده است.

رهبر نهضت اسلامی نیجریه در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان برای براندازی انقلاب اسلامی و استفاده از فشار اقتصادی و تحریم برای رسیدن به این هدف گفت: اکنون نسل جدیدی از مردم داریم. انقلاب اسلامی چه کسی است این یک واقعیت تاریخی است که مسلمانان زیر 43 سال یا در زمان انقلاب به دنیا نیامده بودند و یا خیلی جوان بودند که بدانند چه اتفاقی افتاده است. در واقع انقلاب تمام گوشه و کنار جهان را لمس کرد.

خواندن
اسکوچیچ در دادگاه منتقدان/ مخالف و موافق چه می‌گویند؟
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی در این باره ادامه داد: من یک بار گفتم و بارها و بارها تکرار می کنم که امام خمینی (ره) به هر خانه ای در دنیا وارد شد، هر خانه ای را لمس کرد، مسلمانان را به احیای اسلام امیدوار کرد. برداشت آنها از اسلام را تغییر داد و در همه جای دنیا مشهود است.

شیخ ابراهیم الزکزاکی با بیان محل سکونت خود در قاره آفریقا، افزود: در اینجا هیچکس منکر نفوذ انقلاب اسلامی نیست. انقلاب اسلامی ما را امیدوار کرد که آنچه از دست استعمارگران از دست داده بودیم، پس از سال‌ها مبارزه برگردانده شود.»

وی ادامه داد: یادم می آید زمانی که دانشجو بودم و تاریخ می خواندم برداشت ما از شیعیان منفی بود چون مطالب منفی نوشته می شد. انقلاب تفکر ما و بسیاری دیگر را تغییر داد.»

شیخ ابراهیم الزکزاکی اظهار داشت: در سالهای قبل از انقلاب، اینجا حداقل در این نقطه از جهان از مکتب اهل بیت اطلاعی نداشتند، اما اکنون اگر در اینترنت این اصطلاح را جستجو کنید. «شیعیان در آفریقا، می توانید مطالب زیادی پیدا کنید و غیره. عبارات شیعه در نیجریه، عاشورا در آفریقا، عاشورا در نیجریه. علاقه مندان زیادی خواهند بود که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در آنجا نبودند و این هدیه انقلاب اسلامی است.

رهبر نهضت اسلامی نیجریه با بیان اینکه دشمن می خواست با قومیت ها انقلاب اسلامی ایران را منزوی کند و بگویند شیعه است اما اشتباه بزرگی کردند، گفت: مکتب باید متمرکز باشد و این باعث می شود مردم بدانند. این مدرسه چیست؟ چه چیزی چنین انقلابی را به وجود آورده است، در نهایت به این نتیجه می رسند که این چه نوع تفکری است و ما به آنچه به ارث برده ایم، آنچه به آن اعتقاد داریم، آنچه دوست داریم و امیدواریم مدیریت شود برمی گردیم. زندگی ما باشد

خواندن
اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی کرمان از پلیس
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ما را امیدوار کرد، اخلاق ما را بالا برد، معارف اهل بیت با انقلاب شناخته شد و انقلاب اسلامی شناخت ما را از معارف اهل بیت گسترش داد. ”

شیخ ابراهیم الزکزاکی در سخنانی درباره گسترش نفوذ انقلاب اسلامی ایران در نقاط مختلف جهان تاکید کرد: مردم ایران نباید فکر کنند که انقلاب فقط متعلق به مردم ایران است، نباید فکر کنند که انقلاب محدود به مرزهای جغرافیایی ایران، انقلاب اسلامی برای همه مسلمانان است و انشاءالله در آینده نزدیک به لطف خدا شاهد درخشش هر چه بیشتر اسلام در جهان خواهیم بود.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *