نباید تاوان اشتباه متصدی را ارباب رجوع بپردازد

[ad_1]

رئیس قوه قضائیه امروز در دیدار علنی تاکید کرد که اشتباه در قوه قضائیه و پرداخت دیه توسط موکل غیر قابل قبول و موجه است و این یکی از موضوعاتی بود که امروز مرا آزار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، در سلسله برنامه های دیدار مردمی حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای صبح امروز چهارشنبه (22 بهمن) رئیس قوه قضائیه حدود 2 ساعت با 17 نفر از مددجویان از جمله تعدادی از محکومان حضور داشت. در مورد مسائل امنیتی و خانواده های آنها در مواردی که مدعیان متعددی هستند، مدعیان در پرونده های بیمه مانند سایر مدعیان ملاقات کردند.

این افراد طی چند روز گذشته درخواست های خود را به روابط عمومی قوه قضائیه ارسال کرده اند و با توجه به اینکه تصمیم گیری و تنظیم درخواست این مراجعان تا حد زیادی در حیطه اختیارات و وظایف قانونی رئیس قوه قضائیه بوده است. ، آنها با رئیس قاضی دیدار مستقیم و فوری داشته اند.

رئیس قوه قضائیه در جلسه علنی امروز خود پس از استماع درخواست های متقاضیان و بررسی پرونده ها با عنایت به جوانب حقوقی و مطابقت پرونده های داخل پرونده با درخواست های متقاضیان، دستورات لازم را صادر کرد. به مراجع قضایی مربوطه

یکی از شاکیان اعم از شاکیان و مالباختگان پرونده خودرو چند شاکی، رئیس قوه قضائیه پس از استماع توضیحات این موکل، با رئیس قاضی استان البرز محل پرونده تماس گرفت و گفت: تاکید مقتضی و دستورات تسریع در تعیین هدف این پرونده که دارای 200 شاکی است.

بر اساس وعده رئیس کل دادگستری البرز فاضلی، جلسات دادگاه در این پرونده چند خودروی مشکوک در اوایل اسفندماه برگزار می شود و تلاش می شود تا قبل از پایان سال رای صادر شود.

دستور حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی به رئیس دیوان عالی کشور برای حل مشکل حقوقی یک شهروند مسن بی سواد نیز امروز در جلسه علنی رئیس قوه قضائیه صادر شد.

مادر یکی از محکومان «پرونده جاسوسی محیط زیست» که هم اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود در اماکن محرومیت از آزادی است، یکی دیگر از افرادی شد که با مراجعه به رئیس قوه قضائیه، برای فرزند محکوم خود طلب عفو و بخشش کرد. سفارش.

خواندن
برش لیزر ورق مجموعه شیت لیزر (5)
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

رئیس قوه قضائیه امروز در جلسه علنی از شلوغی و دفاتر خدمات الکترونیک پزشکی قانونی در منطقه تهران و قم گلایه کرد و رئیس قوه قضاییه به ارباب رجوع اعلام کرد ازدحام و ازدحام جمعیت را برای ایجاد اثر اعلام کند.

در جلسه علنی امروز یکی از موکلان متقاضی عفو یکی از بستگان محکوم را داشت که پس از بررسی پرونده به متقاضی اعلام کرد که به دلیل وجود شاکی خصوصی در این پرونده مشمول عفو نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی ایسی در پایان جلسه علنی امروز خود با اشاره به فعالتر شدن روابط عمومی قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه تشکیل شد و در جریان آن مسائل قضایی و مشکلات قوه قضائیه بررسی شد. مردم حل شدند مسئول مربوطه

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: در ایام دهه مبارک فجر حضور مقامات عالی رتبه قضایی در مرکز روابط عمومی قوه قضائیه برای حل و فصل مسائل قضایی و مشکلات مردم به صورت روزانه انجام می شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: علاوه بر دیدارهای مردمی در سفرهای استانی و همچنین بازدید میدانی از قوه قضائیه، امروز سومین دیدار مستقیم و مستقیم خود را با مراجعین به روابط عمومی دادگستری تهران برگزار کرد. مردم و افزایش دانش حقوقی آنها موضوعی است که به شدت احساس می شود و در این امر خطیر هم قوه قضائیه و هم رسانه ملی مسئولیت دارند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به لزوم تعیین تکلیف پرونده ها در بدو رسیدگی قضایی یا کیفری در قوه قضائیه به منظور جلوگیری از اطاله دادرسی و اطاله دادرسی، گفت: یکی از موضوعاتی که مددجویان در صحن علنی امروز مطرح کردند. تشکیل جلسه در صلاحیت مرجع رسیدگی کننده از وظایف قوه قضائیه است و باید نسبت به شناسایی مرجع ذیصلاح قضایی جهت رسیدگی به آن به محض تشکیل پرونده اقدام شود تا از اطاله دادرسی و مراجعه غیر ضروری به مراجع مختلف جلوگیری شود. مسئولین. و مراکز

خواندن
علی رستمی مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان زندان‌ها شد
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای بر همین اساس اظهار داشت: یکی از محاسن جلسات مردمی این است که بنده به عنوان رئیس قوه قضائیه در یکی از موارد مشکل و آسیب را مشاهده می کنم تا این مشکل برطرف شود و خسارتی که احتمالاً مربوط به چنین مواردی است به ادارات و مراجع قضایی سراسر کشور ابلاغ می کنم.

رئیس کل دادگستری با اشاره به نمونه سوالات و نگرانی های مطرح شده از سوی مراجعین و متقاضیان در جلسه علنی امروز به نمونه دیگری از موارد مطرح شده در جلسه علنی امروز اشاره کرد. .

رئیس قوه قضاییه با تشکیل اقدامی برای رفع مشکل این هموطن ارمنی، بر شناسایی این گونه مشکلات که زمینه تأخیر و سردرگمی مردم را فراهم می کند، تاکید کرد و گفت: این غیرقابل قبول و موجه است و این یکی از مواردی بود که مسائلی که امروز مرا آزار داد

رئیس قوه قضاییه همچنین درباره تاخیر چند ماهه درخواست تابعیت گفت: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای ضمن صدور دستور یک فوریت برای رفع مشکل این شهروند، از مسئولان دستگاه قضایی خواست با پیگیری فوری و جدی درخواست های مردم و پرهیز از تاخیر در رسیدگی و رسیدگی به درخواست ها. توسط مردم دریافت شد. . . .

لازم به ذکر است در جلسه علنی امروز رئیس قوه قضائیه مشکل این شهروند حل و فصل و پرونده وی مختومه شد.

رئیس کل دادگستری همچنین بر تعهد خود به شناسایی مشکل و آسیبی که باعث نادیده گرفته شدن و عدم رسیدگی به درخواست شده است، تاکید کرد.

خجت‌الاسلام و مسلم محسنی اژه‌ای ۱۲ مردادماه سال جاری با تعدادی از افراد در محل کار خود و همچنین با خانواده‌های محکومان اغتشاشات آبان ۱۳۷۷ دیدار و گفتگو کرد.

در پایان این جلسه رئیس قوه قضائیه به دستگاه قضایی مربوطه دستور داد تا پرونده دستگیرشدگان اغتشاشات آبان ماه سال 98 بررسی شود تا مشمولان مشروط یا عفو بتوانند از طریق مراجع قضایی اقدام کنند.

خواندن
طراحی لوگو و بسته بندی رایگان برای مشاغل خانگی
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

رئیس قوه قضائیه در چهارم آذرماه چندین ساعت با تعدادی از خانواده های نیروهای امنیتی، وقایع آبان 98، جرائم عمومی و پاسداران دیدار و گفت و گو کرد که 3 مورد از آنها به محکومین حوادث آبان 98 اختصاص یافت. با توجه به تناسب مواد پرونده و ادعای متقاضیان تصمیمات لازم را به مراجع قضایی ذیربط ارسال کرد.

طبق دستور و تاکید، علاوه بر رئیس قوه قضائیه که بدون واسطه و حضوری به مشکلات مراجعین به قوه قضائیه می پردازند، به طور منظم جلسات عمومی تشکیل می دهند و مشکلات مراجعین به قوه قضائیه را استماع می کنند. از مسلمانان خوجت الاسلام و محسنی اژه ای; بر این اساس تنها در دو ماه گذشته در تهران بیش از 236 متقاضی دادگستری به صورت مستقیم و مستقیم با مقامات عالی رتبه قوه قضائیه دیدار داشته اند و این رویه در تمامی مراکز استان ها و حوزه های قضایی ادامه دارد.

ضمناً کلیه مقامات و مقامات عالی رتبه قضایی در هنگام مراجعه به مرکز روابط عمومی قوه قضائیه با مردم و مراجعه کنندگان به مراجع و مراکز قضایی دیدار مستقیم و مستقیم داشته و اقدامات مقتضی و قانونی را جهت رفع مشکلات قضایی انجام می دهند. مسائل و مشکلات مردم را ترتیب می دهند آنچه لازم است.

ارتباط مستقیم و مستقیم با مردم و ارباب رجوع قوه قضائیه یکی از رویکردهای اصلی در دوران تحول و تعالی است که مورد تاکید حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای بوده و در اکثر مواضع و سخنرانی های خود پیوسته به این امر پایبند است. رویکرد. به کلیه مسئولین و ضابطین متذکر می شوند.

خط مشی حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در این 223 روز از انتصاب خود به عنوان رئیس قوه قضائیه موید اعتقاد و احترام کامل رئیس قوه قضائیه در برقراری ارتباط مستقیم و بی واسطه با مردم و مراجعین است. قوه قضائیه و شنیدن نظرات و دغدغه های آنان.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *