راهکار کمیسیون تلفیق برای حل مشکل ضمانت بانکی کشاورزان و دامداران 

[ad_1]

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس شورای اسلامی از تصمیم این کمیسیون برای حل مشکل تامین معاش روستائیان، کشاورزان و دامداران خبر داد.

به گزارش ایسنا، رحیم زارع امروز در تشریح مصوبه 1401 کمیسیون تلفیق بودجه اظهار کرد: بانک مرکزی در سال 1401 موظف به صدور پروانه چرا، پروانه چاه کشاورزی، سند مالکیت اراضی کشاورزی، ضمانت نامه زنجیره ای و حساب یارانه روستائیان شد. کشاورزان و دامداران سنتی و عشایر را به عنوان وثیقه در تمامی بانک ها بپذیرند تا مشکل ضمانت و وثیقه آنها در سال آینده حل شود.

وی افزود: 30 هزار میلیارد تن منابع از طریق فروش اموال منقول و غیرمنقول در حوزه آب، خاک، زیرساخت های کشاورزی و دانش بر و عملیات مدیریت خاک و کلیه در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است. هزینه فعالیت های کشاورزی همچنین سازمان ملی زمین و مسکن موظف شد 20 درصد از اراضی و دارایی های درون شهری خود را به یک شرکت بهسازی واگذار کند تا اقدامات لازم برای احیای بافت های فرسوده و حاشیه شهرها انجام شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس افزود: این کمیسیون همچنین به وزارت صمت دستور داد تا مجوز معادن تعطیل شده در قالب شرکت های سهامی عام را از طریق بازار سرمایه به آن واگذار کند. همچنین بر اساس مصوبه دیگری از کمیسیون تلفیق، در راستای تحقق اهداف «دولت هوشمند» و ارائه خدمات عمومی الکترونیکی به آحاد جامعه و کاهش مراجعات عمومی، مقامات اجرایی و دستگاه‌های دولتی موظف شدند پنجره واحدی را باز کنند. خدمات هوشمند تا فوریه 1401. راه اندازی.

زارع ادامه داد: همچنین به دولت اجازه داده شد تا سهام طرح های نیمه صنعتی و تولیدی را در قالب شرکت های سهامی عام از طریق بازار سرمایه در اختیار خود قرار دهد. ضمناً ارزش خرید مواد معدنی برای مشاغل فرآوری مواد معدنی در صورت ارائه صورتحساب الکترونیکی معتبر مطابق بند 95 قانون مالیات های مستقیم به عنوان هزینه مالیاتی قابل قبول پذیرفته می شود.

خواندن
چرا باتری ماشین در تابستان زود خراب میشه؟ Copy (3)
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی خاطرنشان کرد: طی مصوبه ای دیگر وزارت صمت مکلف شد مجوز معادن تعطیل را در قالب شرکت های سهامی عام پروژه ای از طریق بازار سرمایه در اختیار خود قرار دهد. همچنین برای دستیابی به اهداف «دولت هوشمند» و ارائه خدمات الکترونیکی به آحاد جامعه و کاهش مراجعات مردمی از سوی مراجع اجرایی و دستگاه‌های دولتی، مقرر شد تا بهمن ماه 1401 پنجره واحد خدمات هوشمند راه‌اندازی شود. الزامات مصوب مصوبه شورای اجرایی فناوری. همچنین به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده شد تا املاک و دارایی ها را بفروشد و نسبت به تغییر کاربری و فروش املاک مازاد خود و دستگاه های مربوطه تا سقف 10 میلیارد تومان اقدام کند. آنها از طریق صندوق توسعه و سهام برای توسعه شبکه ملی ارتباطات تامین می شوند.

زارع ادامه داد: هرگونه انتقال دارایی به شرکت های پروژه های دولتی، صندوق های سرمایه گذاری غیرمستقیم، صندوق های سرمایه گذاری اعم از پروژه ها، زمین، ساختمان، املاک و مستغلات از مالیات نقل و انتقال معاف بوده و نرخ سود صفر در نظر گرفته می شود. برای تقویت بازار سرمایه همچنین به دستگاه های اجرایی قوه مجریه در شهرها اجازه داده می شود با پیشنهاد فرماندار و تصویب برنامه ریزی نسبت به معاوضه اموال و ساختمان های خود با املاک و مستغلات شهرداری ها به قیمت کارشناسی برای ساخت مجتمع های اداری شهر اقدام کنند. شورا. از نظر شفافیت مالی، دستگاه هایی که زیر نظر اتاق محاسبات نبودند، باید سال آینده مشمول قانون محاسبات عمومی و مشمول بازرسی و نظارت می شدند.

خواندن
۵۵ مدل شومیز ۲۰۲۴ جدید فوق العاده شیک از معروفترین مزون ها
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس تصریح کرد: مقرر شد وزارت راه و شهرسازی و شهرداری های بالای 500 هزار نفر با همکاری نیروی انتظامی در بخش غیردولتی سرمایه گذاری کنند. و سود اصلی و سالانه خود را در رقابت کامل بازپرداخت کنند.کنترل سرعت و تشخیص تخلف الکترونیکی از سال آینده اجرایی خواهد شد. مبلغ هزار میلیارد تومان برای زیردریایی های مورد نظر از محل هزینه واردات خودرو مصوب شد.

زارع ادامه داد: به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین پارک های علم و فناوری اجازه داده شده است استفاده از درآمدهای خود را در سال آینده به دریافت وجه برای تکمیل پروژه های تملک دارایی با اولویت ساخت، خرید و تکمیل مسکن همسر محدود کنند. ” مناطق کمتر توسعه یافته همچنین مازاد شهریه دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در رابطه با وام های تعیین شده در این قانون در قالب وام از طریق صندوق رفاه دانشجویان در اختیار این افراد قرار می گیرد.

وی افزود: بر اساس ماده یک این قانون که ناظر بر بخشی از احکام مالی، اداری و جنبی وزارت آموزش و پرورش است، شرکت های دولتی مجازند تا یک درصد از سود خالص و درآمد خود را صرف ساخت و ساز کنند. مدارس در روستاها بدون مدرسه عدالت آموزشی را توسعه دهید. همچنین شرکت های بیمه موظف شدند مبلغ 500 میلیارد تومان از محل عزل حق بیمه تشخیص شخص ثالث در اختیار پلیس، سازمان حمل و نقل جاده ای، سازمان اورژانس کشور، جمعیت هلال احمر و صدا و سیما در خصوص موضوعاتی قرار دهند. که منجر به کاهش تصادفات و مرگ و میر می شود، برنامه های فرهنگی و آموزشی برای کاهش تصادفات جاده ای در حال انجام است.

خواندن
ضرورت رفع همه تحریم‌های ناهمخوان با برجام و توجه به رعایت خطوط قرمز ایران
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 اظهار داشت: صندوق تامین خسارت های بدنی موظف به پرداخت دیه به زندانیانی بود که هم اکنون در حبس و دوران محکومیت خود قبل از اجرایی شدن قانون بیمه اجباری هستند. با معرفی ستاد بیمه به صورت رایگان می توان این کار را انجام داد.» نگاه کنید. نیروی انتظامی موظف شد سامانه تعویض پلاک انواع خودروها و موتورسیکلت ها را ایجاد کند تا تمامی مراحل واگذاری اموال در یک سامانه انجام شود. راه خطرناکی بود و بازدید شخصی فقط برای نصب فک و پلاک بود.

وی افزود: به منظور توسعه کاربری ماشین آلات کشاورزی، ارتقاء سازی و توسعه اراضی دیم، بانک های کشاورزی، ملی و تعاون برای خرید ماشین آلات مربوطه هر کدام 10 میلیارد تومان وجوه ارائه کردند. تولیدکنندگان داخلی با تایید وزارت جهاد کشاورزی به نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و ارائه دوره بازپرداخت 5 ساله.

زارع گفت: به وزارت راه و شهرسازی از طریق شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری ایران اجازه داده شده تا سقف 10 میلیارد تومانی از محل منابع داخلی و تهاتر را پوشش دهد. زمین و اموال متعلق به شرکت های فوق قیمت معاینه یا فروش از طریق مزایده مشروط به حفظ کاربری پس از واگذاری از طریق صندوق ملی مسکن جهت اجرای پروژه های مسکن و مسکن ملی خواهد بود.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *